Ga naar inhoud

Balhoofdlager vervangen door conische?


Neeltje
 Delen

Aanbevolen berichten

Sorry @voodoo maar nu loop je toch echt uit de pas.
De hele discussie is begonnen om een lager en via een omweg kwamen we in een soort van vast zitten en dan hebben we het echt niet over het stuur zelf maar om het draaipunt... de lagers dus.
Als we het hebben over het stuur vast zetten dan lijkt me het vanzelfsprekend dat we het over de stuurinrichting hebben en dus het voorwiel in een rechtuit positie vergrendelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, BlackVfr zei:

 

Dit is toch echt een van de mythes van het motor rijden, verplaatsen van lichaamsgewicht heeft nauwelijks invoed op het sturen, de input om te sturen gebeurt echt met het stuur zelf, zonder stuur beweging kan je simpelweg geen bocht maken. 

 

Hier is de discussie gestart, de stelling van BlackVfr is vrij stevig en fysisch volkomen onjuist. Vandaar mijn reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, voodoo zei:

 

Hier is de discussie gestart, de stelling van BlackVfr is vrij stevig en fysisch volkomen onjuist. Vandaar mijn reacties.

Misschien niet helemaal goed verwoord maar zeker niet onjuist. 

Het ging mij erom dat opgemerkt werd dat sturen door het verplaatsen van lichaamsgewicht er weinig stuurbewegingen zijn.

 

Een tweewielig voertuig stuur je dmv countersteering ofwel tegengesteld sturen, wil je rechtsaf duw je tegen je rechter stuur helft, wil je links duw je tegen je linker stuur helft. 

Door lichaamsgewicht te verplaatsen stuur je niet, oké met losse handen kun je de motor kantelen waardoor er een countersteering beweging in het stuur ontstaat en je een bocht kan maken, er is dus nog steeds een beweging in het stuur en het lager wanneer je dit doet. 

Maar zelfs met je hele gewicht op je rechter step gaat staan ga je geen bocht door komen gewicht verplaatsen op zichzelf kan je geen bocht mee maken, het verandert de motor hooguit van koers om Keith code even te citeren. 

 

Mijn punt was dus dat er altijd een beweging in het stuur is wanneer je een bocht maakt, en dat gewicht verplaatsen opzichzelf de motor niet kan sturen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...