Ga naar inhoud

Toerental loopt op en motor reageert wild


Doppie62
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik weet niet of dit ooit al eens besproken is maar mijn VFR800 uit 2000 reageert soms nukkig. Het toerental loopt dan op naar 3500 en als je dan weg wilt rijden bij groen licht moet je heel voorzichtig met de koppeling omgaan om de motor van zijn plaats te krijgen. Herkent iemand dit en weet die de oplossing dan hoor ik het graag. De motor heeft pas een beurt gehad waarbij van alles is nagekeken.

 

Groet,

Doppie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat toerental oploopt terwijl je geen gas geeft heb je hoogstwaarschijnlijk een vacuum lek. Even terug gaan lijkt mij.

VFRikus

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik heb dat gehad in 2011 met een VFR 2002 model, toen zijn de 

de injectoren gereinigd en synchroon afgesteld, daarna was het voorbij.

Ik heb geen verstand van dat soort zaken maar dat was wat er verteld werd en wat er op de "werkbon" stond. Het probleem was daarna wel over..

Succes.

     
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga eens een stuk rijden en houd de temperatuur meter een in de gaten

Als die vrij veel schommelt dan heb je waarschijnlijk lucht in het systeem.

aangepast door Ray
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel dat er valse lucht naar binnen gezogen wordt bij het inlaat spruitstuk, dan kun je dat testen als je er remmen reiniger aan de buitenkant opspuit. Je merkt dan gelijk verschil in hoe de motor loopt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal, bedankt voor de reacties. Ik ga er mee aan de slag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Ray zei:

Ga eens een stuk rijden en houd de temperatuur meter een in de gaten

Als die vij éél warme ee scommelt dan geb je waarschijnlijk lucht in het systeem.

Heb je wat gedronken Ray?

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee wat daar is gebeurd maar zoveel kan ik niet drinken om dat voor elkaar te krijgen.
Ruzie met typen op de telefoon is een reden dat ik meestal maar wacht tot ik thuis ben met reageren zodat ik een normaal toetsenbord heb.
Deze was wel heel erg en heb 'm dan ook maar even aangepast :blush:

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb  hetzelfde type als jou en ben door een happige koppeling toen naar onderuit gegaan met een highsider , weet niet of de spelling goed is...

Ik heb de koppeling toen uit elkaar gehaald, en kwam erachter dat de koppelingskooi bramen vertoonde, hij liep niet meer soepel, gleed niet meer lekker maar hakte af en toe op een braam. Bramen weggeveild en boel weer in elkaar gezet. Soepele koppeling en geen enge optrekmomenten meer.

 

Kan zijn dat je meerdere problemen tegelijk hebt.

 

 

Groet 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Richardx, dank je wel voor het advies. Klinkt heel plausibel want ook al is het toerental hoog, het is niet elke keer dat de koppeling zo hapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit onder de luchtfilter een stangenstelsel (automatische choke). Deze ingespoten met WD40 en toerental zakt netjes als de motor op temperatuur is. De koppeling gedraagt zich netjes. Weet iemand hoe je de boel kan demonteren om het eens goed schoon te maken onder het luchtfilter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast microfiches kun je evt ook een werkplaats handboek downloaden.

Die voor de VFR800 van 1998-2001 staat er ook bij 181mb download: check vanaf pagina 5-53"Air cleaner housing removal" 

Met beide moet je een heel eind kunnen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het gasklephuis er ook af wilt halen om ook aan de onderkant van alles te komen dan is een verwarmde werkruimte aan te raden in deze tijd van het jaar.
De inlaatrubbers kunnen flink tegenwerken als die zo koud zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luchtfilter eraf halen is een klusje van niks. Als je het werkplaatshandboek ophaalt dan kun je dat vinden. Niks moeilijks aan.

Moet/wil je het gasklephuis demonteren dan is dat andere koek. Met name een aantal sensorstekkertjes die op een k#@! plek zitten, zeker als je geen Japanse vingertjes hebt :blink:. Vooral stekkertjes er weer op kan een verzoeking zijn. Het is te doen, maar zeker geen klusje voor buiten.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...