Ga naar inhoud

HONDA VFR750 RC36 Benzine vlotter


 Delen

Aanbevolen berichten

Goedeavond allen.

 

Enige tijd al bezig met het afspeuren van dit forum en elders nog aan het kijken.

Ik heb mijn benzine vlotter aangesloten op een universele snelheidsmeter maar het lijkt geen signaal meer te geven.

 

Is er iemand die hier verstand van heeft en of kan iemand mij hier mee helpen, elke keer op basis van benzine niveau rijden is niet mijn fav. optie meer.

 

HONDA VFR750 RC36 1995. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad erg vaag zo.

 

Afhankelijk van het type motor heb je verschillende meetsystemen.

 

Weerstandsafhankelijke meetsystemen of meetsystemen die op mA werken.

 

De meeste motorfiets benzinemeters op oude motorfietsen werken met weerstand (vlotter omhoog betekend meer of minder weerstand) afhankelijk waar voor gekozen is geeft dat een hoeveelheid aan. Een snelheidsmeter gaat meestal op basis van pulsen (abs of versnellingsbak) of heel simpel een kabel vanaf een velg/wiel analoog.

 

Met een snelheidsmeter kan je dus eigenlijk nooit een tankmeting doen tenzij je ergens een signaal omvormer hebt die volgens een bepaalde waarde gekalibreerd is en juiste snelheid aangeeft als de tank vol is (bijv. 200km/h).

 

Je zal dus opzoek moeten naar nieuwe niveau meter die werkt op basis van een bepaald type meetsysteem. In het kort moet je dus opzoek naar een volwaardig standalone vervangend benzine meet systeem wat je kan verwerken in klokkenwinkel.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen.

 

Ik zal hem even opnieuw toelichten. 
 

ik heb een Honda Vfr 750 rc 36.

nu is de hele originele voorkant eraf en heb ik er een universele snelheidsmeter opzitten die ook een optie heeft ( los in het display ) een benzine meter met 4 balkjes. 
nu zit de standaard benzine vlotter er nog gewoon in met 2 aderige draad. Als ik die aansluit vind er wel registratie van schommelingen in de tank plaatst echter komt het niet overeen met hoeveel erin zit. 
dus bij deze opnieuw de vraag!

 

is er iemand die wellicht weet waar ik naar kan en of moet kijken om dit op te lossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan komt het dus neer op kalibreren. Wat staat er in het aansluitboekje? Tussen welke Ohmse waarde werkt de benzinemeter?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je maakt het niet bepaald makkelijk te begrijpen.
Je kan beter universeel cockpit display zeggen want snelheid meten via een vlotter is onmogelijk en ook helemaal niet aan de orde.
Over de vlotter gesproken, misschien even verduidelijken dat je het over de tankvlotter voor de brandstof meting hebt want ik denk bij een vlotter op een motor al heel snel aan een vlotter in de carburateur.
Zelf heb ik nooit een carburateur motor met brandstof meter gehad, dat was toendertijd een kwestie van de dagteller resetten bij elke tankbeurt en/of naar reserve overschakelen als hij begin te sputteren.
Latere motoren met brandstofmeter hadden een digitale meting zonder vlotter dus ik dacht pas aan de juiste soort vlotter na de reacties en zelfs toen was het nog eerst wat gekraak in de bovenkamer.
Een duidelijke beschrijving kan helpen bij het vinden van antwoorden.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...