Ga naar inhoud

Handvatverwarming


 Delen

Aanbevolen berichten

Iemand een idee welk merk dit is? Deze stonden er op toen ik hem kocht, maar dus enkel de handvatten. De regeling zat er niet meer op. 

image.thumb.png.de84e60d6e68b34ab1ebcb24efc346db.png

Is dat de moeite om op zoek te gaan en terug aan te sluiten of beter overschakelen naar Oxford of zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Filipvp zei:

of beter overschakelen naar Oxford of zo?

Geen idee, bij die van mij zaten ze er standaard op 🙈. Maar ik zie de laatste tijd erg mooie oplossingen,

zelfs met zo'n mooi klein knopje zoals ze ook op de VFR800f uit 2015 zitten.

:scratchchin:succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oxford is prima. Werkt heel makkelijk en is goed zelf aan te sluiten. Je hoeft ook niet bang te zijn dat je accu erdoor leeg getrokken wordt. Prima alternatief tov OEM.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n los besturingskastje is meestal zo duur dat het weinig zin heeft dat aan te schaffen. Vooral omdat je niet zeker weet of de handvatten zelf nog heel zijn....

Veel beter en gemakkelijker dan de Oxfords zijn de Daytona DT11.
Hierbij is "het kastje" inbegrepen in het linker handvat.
Ze zijn wel wat duurder, maar het is veel netter en compacter.
Normaliter heb ik ze op voorraad, maar ze zijn uitverkocht tot eind april.
Daytona DT11 handvatverwarming

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@AFS Motorparts dat ziet er zéér sjiek uit zeg! Ik moest even zoeken naar een foto waarop het duidelijk staat, is het knopje goed te bedienen met handschoenen aan? Het ziet er wat klein uit. Ik heb zelf Oxford erop maar ben niet zo tevreden over de kwaliteit, 1 van de ledjes in het kastje doet het niet, handvat links zit los, vingers worden nauwelijks verwarmd... dat soort dingen.

Ik zie overigens dat de plaatsing van de electra aan het handvat een stuk beter is opgelost dan bij Oxford. Deze gaat op het lijstje hoor!

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Daytona zien er inderdaad knap uit, hebben die ook een beveiliging tegen een lege batterij of moet je dat toch beter anders aansluiten dan rechtstreeks op de batterij?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat knopje is prima te bedienen met handschoenen aan.
Of dat met dikke handschoenen ook gaat weet ik niet, ik gebruik nooit dikke handschoenen.

Gisteren nog een setje Oxford geplaatst voor een klant. Wat een waardeloze rotstekkers zitten daar op zeg....
De pennetjes zitten er gewoon los in, en dus druk je ze op elkaar in plaats van in elkaar.

aangepast door AFS Motorparts
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook het eerste wat je bij het plaatsen aanpast en doorsoldeert met krimkousen, heb je nergens last van. Inderdaad die stekkers slaan nergens op. Maar daarom een kleine  moeite om door te knippen/strippen en goed doorsolderen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dikke handschoenen isoleren goed, ook de warmte van de HVV... Ik rij zelf met de allergoedkoopste WINDDICHTE handschoenen die er 25 jaar geleden te koop waren. Heerlijk met HVV, zelfs een keer bij -10 geen enkel probleem.

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben geen voorstander van dikke handschoenen. Heb winter en zomer mijn zomerhandschoenen aan en dat geeft vertrouwen, reactie en gevoel is ook veel beter. Deze week nog eens geprobeerd om met die winterversie te rijden en ik was blij dat ik op het werk was en ze kon uitdoen. Maar das mijn gevoel natuurlijk :-)

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Kan eigenlijk van alles zijn maar, ik heb die op de T7 met een 2K epoxy gelijmd maar wel een soort die iets flexibel blijft.
Ook wel eens Bison Kit gebruikt en montagelijm maar er is ook speciale lijm voor verwarmde handvatten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spuitlijm.
Makkelijk aan te brengen, en glijd nog genoeg om de handvatten op de clip-on te kunnen schuiven. En je kan later (met enige moeite) de lijmlaag weer losbreken door er een schroevendraaier tussen te steken.
Ik weet dat de Gamma die van Bison verkoopt, en die gebruik ik hier in de zaak ook.
Ook online te bestellen: Bison Lijmspray

aangepast door AFS Motorparts
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...