Robert-Jan Posted April 7, 2022 Share Posted April 7, 2022 Geacht forum, Ik heb op het moment van schrijven een Garmin Zumo 660 in huis. Nu weet ik dat op de motor waar hij bij hoort een prachtige houder zit voor deze Zumo 660 en dat hij dan ook geladen zal worden via de boordspanning. Zelf maak ik gebruik van een TomTom Rider550 en die kan ik ook thuis opladen met behulp van een MicroUSB aansluiting (en dan aansluiten op een 230 Volt adaptertje). Kan zoiets ook met de Zumo 660? Ik zie namelijk nergens een aansluitmogelijkheid daarvoor, anders dan de prachtige koperen pennen op de achterzijde van de Zumo. Of is daar dan een speciale houder/lader voor nodig? Dank voor uw meedenken, Robert-Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted April 7, 2022 Share Posted April 7, 2022 Voor zover k weet zit er op de 660 ook gewoon een USB aansluiting en kan hij via die aansluiting ook opgeladen worden. Garmin gebruik alleen een mini USB, nog steeds omdat deze schijnbaar nog steeds de meest robuuste is. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Firefly Posted April 7, 2022 Share Posted April 7, 2022 (edited) Kijk eens in het batterijcompartiment. Kun je zo een mini-usb in kwijt. Is ook erg handig voor je routes. Edited April 7, 2022 by Firefly 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert-Jan Posted April 8, 2022 Author Share Posted April 8, 2022 @Ray @Firefly Ah. Ik snapte al niet waarvoor dat schuifje was!!!! Blijkt een vergrendeling te zijn voor toegang tot het batterij compartiment. Briljant. Ik kon maar niet zien wat het deed. Na jullie opmerkingen gezocht op YouTube en al snel onderstaand filmpje gevonden. Bedankt heren. Het is gelukt. Ik ga de Zumo lekker opladen met verse dure stroom. 😅 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arthur Posted April 8, 2022 Share Posted April 8, 2022 Ik heb mn 660 op zo'n mooie houder van PenR, die in t balhoofd past. Daar past t voedingsdeel van de 660 mooi op, alle kabels kunnen netjes weggewerkt worden onder de tank. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petrovski Posted April 10, 2022 Share Posted April 10, 2022 (edited) Ik heb ook nog steeds een Garmin Zumo 660 en ben er waanzinnig tevreden over, oké het schermpje is niet meer geheel van deze tijd maar voor de rest TOP. Edited April 11, 2022 by Petrovski Tekstfout 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert-Jan Posted April 11, 2022 Author Share Posted April 11, 2022 Deze Zumo is niet van mij, maar van een maatje van mij. Zit bij hem op de motor ook op een houder die in het balhoofd zit. Ik wilde het ding netjes laden voor hem. Ik vind het overigens geniaal dat de accu vervangbaar is zonder te hoeven schroeven of slopen. Pluspunt voor Garmin. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts