Ga naar inhoud

Verlaagde voetsteunen


jgpeggeman
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje. Ik ben op zoek naar verlaagde voetsteunen voor mijn VFR 800 Vtec. 

 

Nu zie ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer, en schrik ik van de prijzen die gerekend worden voor modelspecifieke verlaagde stepjes. 

 

Nu vroeg ik mij af, of er niet 'gewoon' standaard verlagers zijn, waar ik mijn originele stepjes / voetsteunen weer op kan monteren? Lijkt mij gen rocket science, maar kan eigenlijk niet vinden wat ik zoek.

Ik hoop dat een van jullie mij hierin wat verder kan helpen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Aficior zei:

Ik heb geen advies, maar ga je dan niet sneller met je stepjes aan de grond in de bochten?


niet met mijn rijstijl! Ik ben van de chicken strips🤪 rij vooral op de openbare weg, das geen circuit

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

En zelf maken kan ook, als je handig bent is dat meestal goedkoper.

aangepast door voodoo
Typo
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Blackbird kan je om te proberen de voetsteunen m.b.v. een langere bout omlaag en naar achteren verplaatsen. De voetsteun gaat dan niet meer tussen de bevestigingsplaatjes, maar er achter.
Ik heb het nooit geprobeerd bij een VFR, maar mogelijk gaat dit hier ook.

Daarnaast heeft Buell voetsteuntjes die verlaagd zijn, en ook bij ons passen.

Voor degenen met (te-)veel geld is er de Gilles As-31 Rearset. Volledig instelbaar naar wens, maar wel ca. 400 Euro. Deze gebruik ik zelf ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, voodoo zei:

En zelf maken kan ook, als je handig bent is dat meestal goedkoper.

Dat heb ik helaas het gereedschap niet voor…

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, AFS Motorparts zei:

Bij de Blackbird kan je om te proberen de voetsteunen m.b.v. een langere bout omlaag en naar achteren verplaatsen. De voetsteun gaat dan niet meer tussen de bevestigingsplaatjes, maar er achter.
Ik heb het nooit geprobeerd bij een VFR, maar mogelijk gaat dit hier ook.

Daarnaast heeft Buell voetsteuntjes die verlaagd zijn, en ook bij ons passen.

Voor degenen met (te-)veel geld is er de Gilles As-31 Rearset. Volledig instelbaar naar wens, maar wel ca. 400 Euro. Deze gebruik ik zelf ook.

Ik heb al wel gekeken, of ik de bestaande kon modificeren, maar zelf zag ik dat geen mogelijkheid toe…

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Had je deze ook al gevonden?

https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw=honda+vfr800+fi+rider+25mm+footpeg+lowering&mkevt=1&mkcid=1&mkrid=710-53481-19255-0&campid=5338792814&toolid=10001

 

En voetsteunen van een Buell XB schijnen ook te passen, zijn ongeveer 25mm lager.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan.

 

En met een bankschroef, ijzerzaag, een setje vijlen en een schuifmaat (en heel veel tijd) kun je ze ook zelf maken. :schater:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...