Ga naar inhoud

Tip van de dag: clip-on verhogers


ElPolloDiablo
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo mede-VFR gespuis,

 

Zoals in dit topic beloofd heb, zal ik hiervoor even een apart topic openen, namelijk: clip-on verhogers.

 

Onlangs via Ebay besteld uit de UK, omdat ik eergisteren alweer 37 geworden ben en de VFR iets geschikter wil maken voor langere trips. De verhogers verhogen de clip-ons met 20mm, maar maakt nét dat verschil. Stuk meer comfort, zonder de sportieve zithouding te laten verdwijnen. Installatie was werkelijk 10 minuten werk. Goede kwaliteit. Heb geen aandelen of iets, maar wilde het even met jullie delen. Stukken goedkoper dan andere oplossingen zoals Helibars. Net geen 90 euro. Hier gaat het om: https://www.ebay.nl/itm/224430583840

 

Handle-bar Risers for Honda VFR750, VFR800 Fi Model (1988-2001) 41mm forks  | eBay

 

Hier een instructiefilmpje hoe te monteren: 

 

 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb precies dezelfde maar dan zilver. Ook uit het VK. Lijkt weinig het verschil in hoogte. Maar ben er zeer blij mee. Geeft voor mij net iets minder belasting op mijn schouder.

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedenk wel even dat je doordat je de constructie wijzigt je de zaak minder sterk maakt.
Als de krachten hetzelfde blijven, maar de arm wordt groter, dan zal ook het moment groter worden.
Deze verhogers werden vroeger veel op Blackbirds toegepast (zelfde constructie als bij de VFR, maar de clip-ons zitten net iets dieper en verder van de rijder af), maar na wat breuken bovenin de vorkpoot is de interesse in het product drastisch afgenomen.
Natuurlijk mede doordat verstelbare (verhoogde) clip-ons steeds goedkoper zijn geworden, die kan je nu al voor onder de 300 Euro kopen.
ProBrake verstelbare clip-ons 41 + 43mm (voor o.a. Blackbird)
En ja, een paar cm omhoog doet al veel. Net als iets dichterbij......

aangepast door AFS Motorparts
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met die moto-cnc risers zou je eigenlijk de vorkpoten iets verder door de kroonplaat moeten laten steken, nu draagt nog maar ongeveer de helft van de clipon op de vorkpoot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In deze post doe je je ondertitel wel eer aan @voodoo :scratchchin:

Ik denk dat als je je post leest en eens goed kijkt naar de reden voor die dingen dat je het wel snapt waar je "sense" ontbreekt 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euh, nee.

 

Uiteindelijk gaat het om de driehoek tussen voetsteunen, zadel en stuur. Als je de vorkpoten een mm of 5 doorsteekt heb je nog steeds een winst in die driehoek én ten opzichte van het horizontale vlak. En dan klemt de clipon in ieder geval boven de hartlijn van de bout in de vorkpoot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, AFS Motorparts zei:

Bedenk wel even dat je doordat je de constructie wijzigt je de zaak minder sterk maakt.
Als de krachten hetzelfde blijven, maar de arm wordt groter, dan zal ook het moment groter worden.
Deze verhogers werden vroeger veel op Blackbirds toegepast (zelfde constructie als bij de VFR, maar de clip-ons zitten net iets dieper en verder van de rijder af), maar na wat breuken bovenin de vorkpoot is de interesse in het product drastisch afgenomen.
Natuurlijk mede doordat verstelbare (verhoogde) clip-ons steeds goedkoper zijn geworden, die kan je nu al voor onder de 300 Euro kopen.
ProBrake verstelbare clip-ons 41 + 43mm (voor o.a. Blackbird)
En ja, een paar cm omhoog doet al veel. Net als iets dichterbij......

 

Welke zou je adviseren? Ik denk dat ik ze op de net gekochte fi wel nodig heb....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ooit via het forum verhoogde clipons gekocht, ik meen van een VF1000(?), daar ben ik erg over te spreken. Mocht je deze tegenkomen gelijk kopen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/30/2022 at 5:45 PM, voodoo said:

 

Welke zou je adviseren? Ik denk dat ik ze op de net gekochte fi wel nodig heb....

Ik kan niet in je portemonnee kijken.
In principe doen ze het allemaal, alleen zijn sommige iets mooier of hebben ze iets fijnere afstelmogelijkheden.
Ik verkoop meestal de hierboven afgebeelde versie van ProBrake voor 289 Euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ProBrake ken ik niet, eens kijken wat ik daarover kan vinden en dan bedenken of ik daar 289 euro voor over heb. Bedankt voor de reactie in ieder geval. :thumpup:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in het verleden clipons van een VF1000F op mijn VTEC gebouwd.  De passing moest wel uitgekotterd worden. En voor de zekerheid een paspen aan de clipon gelast.

Ik was voor een paar tientjes klaar. En het ziet er uit als origineel. En de zithouding is een stuk relaxter als met de originele clipons. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 hours ago, voodoo said:

ProBrake ken ik niet, eens kijken wat ik daarover kan vinden en dan bedenken of ik daar 289 euro voor over heb. Bedankt voor de reactie in ieder geval. :thumpup:

Ik heb er best veel van verkocht. Voor die prijs gewoon erg goed en netjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-5-2022 om 08:10, Gaatze zei:

Ziet er goed uit. Ik heb zelf een 800 fi 1998, daar kunnen deze niet op denk ik? Welke zou ik dan moeten doen?

Jawel, je hebt dezelfde als ik. 98 en 99 is hetzelfde. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...