Ga naar inhoud

Nieuw Forum - Aankondiging


frank_b
 Delen

Aanbevolen berichten

Het nieuwe forum komt er aan :yahoo:

 

We zijn al aan het proefdraaien geweest en de ervaringen zijn positief. 

Er komen een flink aantal verbeteringen.

  • uiteraard de bug opgelost van de normale "url" naam
  • diverse security problemen verholpen
  • een compleet nieuw uiterlijk met een standaard mogelijkheid om licht/donker te kiezen
  • nieuwe manier van foto's laden -> lees een sneller forum
  • Sowieso een sneller forum, opzet achter de schermen is beter en de database vulling en methode is anders/beter
  • Vast nog meer, vul ik later wel aan..

 

Uiteraard zal het even wennen worden en zullen er dingen anders zijn.

 

De meest opvallende zijn de volgende:

 

Tapatalk:

Deze plugin gaan we verwijderen, hij wordt nog gebruikt door een enkeling en levert regelmatig problemen op. 

Daarnaast is Taptalk behoorlijk commercieel aan het worden en moeten we of betalen of ze gebruiken de gegevens van de mensen die inloggen via Tapatalk voor adverteerders en tracking. Beide opties zijn we niet blij mee.

Het nieuwe forum is uitstekend geschikt om op een telefoon / tablet te draaien dus de noodzaak voor Tapatalk verdwijnt ook. 

 

VFROC foto's ledendeel oude website:

Met het starten van de nieuwe website zijn de fotoalbums van de diverse Toerriten verdwenen van de site, deze heeft geen ledendeel meer.

Deze foto's worden nu geïntegreerd in het forum in een speciaal "Fotoalbum" uiteraard alleen nog steeds zichtbaar voor leden. 

 

Inloggen:

Let op dit zal op het nieuwe forum anders gaan!

Er moet ingelogd worden met je mail adres en wachtwoord

Nu is dat nickname en wachtwoord. 

Dit is een veiligheid probleem, iemand ziet de naam en heeft dus de helft van de puzzel al opgelost.  

Zo heb ik al meegemaakt dat mensen zien dat ik de administrator ben en die proberen dan in te loggen en wordt mijn account na een aantal malen gelocked :tickedoff:

 

Mail adressen zijn prive en niet zichtbaar voor iemand op het forum, hiermee hebben we een extra veiligheid erbij. (en nee ik log niet in met mijn webmaster mail adres :lol:)

 

E.e.a. zal in stapjes gebeuren, overgang, fotoboek, problemen oplossen enz enz.

 

De datum moet ik nog even prikken, die dag zal het forum niet bereikbaar zijn. 

En er zullen uiteraard weer 2 topics komen meet tips en problemen. 

 

 

  • Like 7
  • Thanks 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Hij is live, maar ik ben nog druk bezig achter de schermen. 

 

Hou hier rekening mee:   Nog traag, alle indexen worden opnieuw opgebouwd, dit duurt zeker 2 dagen, dat kost cpu.

Er zijn vast wat problemen enz, zoals ik nu zie is de Kalender ineens met de laatste patch een probleem ga ik melden.

 

Komt vast wel meer uit, maar nog even bezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet je MAIL adres nu gebruiken om in te loggen, schermnaam is niet meer toegestaan ivm veiligheid.

(je schermnaam is te lezen op het forum, dus die is nog al makkelijk te raden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Badge systeem is actief gemaakt, niet zeker of we dit blijven hanteren?? 

 

Voor nieuwe gebruikers loopt het goed, oude gebruikers zullen er wat missen die er wel weer bijkomen. Ook geen idee of er iemand op zit te wachten :) 

Het is blijkbaar een dingetje tegenwoordig.  Stempels en plakplaatjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, crossrunner zei:

Wat mij betreft mag het weg.

Ik heb net mijn eerste posting gedaan.🙄

lol, ondertussen is het forum er wel achter dat je wat langer meeloopt 😆

 

image.thumb.png.c2ca280aee16c18bff385291e7b9443f.png

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Ray zei:

Ik voel me weer helemaal terug in de kleuterschool :schater:

Maak je die deze keer wel af? 🤣😉

  • Haha 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand de namen van de reageerders wat leesbaarder maken? De huidige kleurstelling blinkt niet uit in duidelijkheid, iets wat ik afgelopen zaterdag meermaals heb gehoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de leesbaarheid te vergroten kun je zelf in elk geval een lichte achtergrond kiezen of een ander kleurenschema. Ook licht of donker is een optie. Wellicht helpt dat alvast……

aangepast door Eric
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is al iets beter, bedankt voor de tip, maar nog niet met alle namen. Beetje vreemd dat die verschillende kleuren hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Firefly zei:

Is al iets beter, bedankt voor de tip, maar nog niet met alle namen. Beetje vreemd dat die verschillende kleuren hebben.

Ik neem aan dat je met namen de "groep" bedoeld. ik zie Firefly goed duidelijk staan.

 

Kleuren zijn voor onderscheid:

Rood - beheerder / modjes, kortom mensen met extra rechten.

Paars - Bestuur VFROC

Blauw - Betalende VFROC leden  (Die zien ook een stuk meer)

Groen - Forumleden niet lid van de VFROC.

 

Er is toch wel behoefte aan onderscheid, zo weet je bv dat je een forumlid niet hoeft te taggen in een fotoalbum want dat ziet hij toch niet. 

 

En dan nog wat Gast enz.

 

De kleuren waren op de oude skin gericht ik zal eens kijken wat duidelijker is. 

 

De eerste 3 groepen bestuur/beheerder,mod/VFROC lid wel voorzien van een "banner" dus ook daar aan te herkennen

 

Forumleden hebben die banner niet. 

 

edit: het blauw en het paars wat lichter gemaakt, niet te licht want dan gaat het mis met de lichte ondergrond.

Beter zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...