Ga naar inhoud

Een spanningsregelaar die langer meegaat dan je motor?


Hans
 Delen

Aanbevolen berichten

Maakt ook Carmo zich schuldig aan. Die beweren ook dat hun regelaar minder warm wordt.

Dat zou betekenen dat er elektrische energie in het niets verdwijnt. Gaat niet.

VFRikus

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, AFS Motorparts zei:

Wat een slecht stukje....
Dit is gewoon reclamepraat, en niet eens goede reclamepraat.

zelfs met spelfouten... :blah:

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 6/3/2022 at 8:18 AM, VFRikus said:

Maakt ook Carmo zich schuldig aan. Die beweren ook dat hun regelaar minder warm wordt.

Dat zou betekenen dat er elektrische energie in het niets verdwijnt. Gaat niet.

VFRikus

Heb jij er al eens een infraroodthermometer op gehad?
Ze zijn inderdaad tientallen graden koeler, dus die claim klopt wel.
Hoe ze dat precies doen snap ik ook niet (electra was mijn slechtste vak op de MTS), maar het is wel zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan alleen als het koelend vermogen / warmteafgifte van het huis beter is. De hoeveelheid energie die afgefakkeld moet worden veranderd niet.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

werd er nu niks afgefakkeld.  en wordt beurteling 1 vd stroom kringen gesloten waar door er minder stroom opgewekt wordt.

Dit sluiten ed heeft wat verlies oid waardoor de warmte ontstaat.

 

maar goed er is hier vast wel een deskundige die het weet uit te leggen of in 1 vd vele topics er over na zoeken.  Affakkelen is niet wat er gebeurt

 

Google geeft dit,  

Quote

De spanningsregelaar zorgt voor het in- en uitschakelen van het magnetisch veld, door de stroom door de rotor in- en uit te schakelen. De spanningsregelaar zorgt ervoor dat de laadspanning constant blijft (tussen de 13,2 en 14,6 volt). De hoogte van de laadspanning is o.a. toerental afhankelijk

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus je gaat je stator frituren?

De stroom wordt opgewekt door een magneet die om spoelen draait en beide zijn permanent dus die blijven volgens mijn logica stroom opwekken.

Gecorrodeerde connectoren zijn als oorzaak van het frituren omdat de weerstand te groot wordt een de stroom niet voldoende afgevoerd wordt.

Of ben ik nu gek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, AFS Motorparts zei:

Hoe ze dat precies doen snap ik ook niet ............, maar het is wel zo.

Ik zou zeggen: "vraag niet hoe het kan, maar profiteer er van".^_^

 

Het is natuurlijk "het geheim van de smid". Dat gaan ze ons dus niet uitleggen, toch? 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Smuiger zei:

werd er nu niks afgefakkeld.  en wordt beurteling 1 vd stroom kringen gesloten waar door er minder stroom opgewekt wordt.

Dit sluiten ed heeft wat verlies oid waardoor de warmte ontstaat.

 

maar goed er is hier vast wel een deskundige die het weet uit te leggen of in 1 vd vele topics er over na zoeken.  Affakkelen is niet wat er gebeurt

 

Google geeft dit,  

 

Jammer dat de Quote van Google niet mee komt, maar die verwijst naar een auto dynamo en daar wordt inderdaad het magnetisch veld geregeld.

Bij een motorfiets hebben we met een permanente magneet te maken die elektriciteit opwekt gerelateeerd aan zijn toerental.

Het "regelen" bestaat uit het vrijwel aan massa schakelen van de spanning om zodoende de spanning te laten zakken door belasten.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn hier rijders waarvan de dynamo is doorgefikt na plaatsen van Mosfet regelaar? Lijkt mij dat die spullen goed getest zijn voordat ze verkocht worden? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...