Ga naar inhoud

Sleuteldagen ja of nee [pol]


Ray
 Delen

Sleuteldagen  

63 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat te doen met sleuteldagen

    • Stoppen met de sleuteldagen?
      2
    • Ontmoetingsdagen op wisselende lokatie's?
      13
    • Sleutel- en ontmoetingsdagen apart gaan houden?
      6
    • Laten zoals het is?
      42


Aanbevolen berichten

Tsja... ik ben een paar keer langsgeweest om te sleutelen, niet eens om een burger te eten. De laatste keer in Delft was ik maar wat blij met de hulp die ik kreeg bij het verversen van de remvloeistof! Uiteraard zijn er altijd dingen die niet op de sleuteldag kunnen omdat het acute zorg is maar als er iets uit valt te stellen voor een sleuteldag wil ik dat altijd graag doen. Tevens vind ik het leuk om de mensen te ontmoeten maar omdat het een sleutelmoment is, schiet het kletspraatje er wel eens bij in. Ik begrijp ook de vraag maar heb toch gekozen om het te laten voor wat het is.

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad werd er meer gesleuteld in het verleden, maar ik denk dat ondertussen ook het motorpark wat jonger is dan vroeger.

Is daar al eens onderzoek naar gedaan?

Ook is het zo dat bij modernere motoren veel meer elektronica is die alles regelt en daar is niet veel meer aan te sleutelen.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat valt best mee, nog genoeg zelf aan te doen.
Ik verkies mijn eigen garage en de rust dat ik 'm kan laten staan als er iets tegen zit of ik onderdelen nodig heb voor het sleutelen op locatie.
Kleinigheidjes doe ik tussendoor of laat ze wachten tot de boel toch uit elkaar gaat voor een grotere klus.
Voor mensen met wat minder ervaring is het echter een heel mooi concept om ervaring op te doen of wat meer routine te krijgen.

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn er nu 3 denk dat dat ook wat veel is om te sleutelen.  maar een meat (geen schrijffout) & greet is altijd leuk.  Morgen weer een gepland met de VF mannen.  Staat er een BBQ @748cc met Dutchy burgers dan is het helemaal top

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben in de jaren dat ik lid ben nog nooit geweest. De oorzaak is dat ik wel geïnteresseerd ben in techniek maar niet zoveel dat zelf sleutelen echt leuk vind. Een dagje Hyper Pro of zo, dat vindt ik interessanter.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik noemde het vroeger al een gezellige onmoetingsplaats tussen de leden waar ook nog wel eens wat gesleuteld werd. Misschien is het een optie om in de komende ledenvergadering de verplichting om op een VFR te rijden als je lid wilt worden te laten vervallen. Je moet gewoon op een Honda rijden als je lid wilt worden. Er worden inmiddels geen nieuwe VFR's meer gemaakt en het wordt straks een club met ouwe meuk en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn. Een vriend van mij rijdt op een Honda NC750 DCT en zou graag lid willen worden. De NC heeft volgens mij nog geen club en misschien moeten we dat type wel inlijven.  De VFR in de club blijft toch een prominente plaats innemen. Ledental neemt weer toe, sleuteldagen worden drukker en we maken nog eens kennis met een andere Honda! 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@bvanes Motorpark jonger? Ja. gemiddelde leeftijd bij de sleuteldagen? dat valt tegen :schater:

 

Ik heb afgelopen jaar voor het eerst een sleuteldag bezocht (ongeduldig moeten wachten door corona) in delft en dit was mijn ervaring daarvan: Erg hartelijk verwelkomd, en heel erg leuk om bij alle hulpzame heren op het forum een gezicht te plakken. (ik ben echt al veel geholpen.) Over het sleutelen: ik was een beetje angstig om het sleutelen niet af te kunnen krijgen vandaar dat ik me limiteerde. (koppeling master + vloeistof)

Ik was mega tevreden met de helpende handen en commentaar, en echt veel leuker dan dat ik thuis op de stoep sleutel.

 

Ikzelf vindt het heel erg leuk dat het ontmoeten kan gebeuren met het gesleutel van viffers in de achtergrond, en maakt de dag nog leuker om ze gecombineerd te houden. Ook technisch interessant om verschillende generaties open en bloot te zien. Ik blijf mn best doen om de dagen vrij te houden en er bij te zijn, of ik wat te sleutelen heb of niet.

 

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb als vers lid de sleuteldagen vanwege andere zaken op de agenda nog nooit bezocht. Ikzelf sleutel hoegenaamd niet.  Ik zie wel dat het gezellig is op die sleuteldagen maar ik heb zelf nog geen idee hoe het er verder aan toe gaat. Daarom heb ik de poll niet ingevuld. Ik zal als alles meezit in september naar Delft rijden, al heb ik dan waarschijnlijk ook niets te sleutelen. Ik begrijp de teleurstelling van de organistoren en stel de inspanningen van hen en de overige actieve organisatoren zeer op prijs. 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou een idee kunnen zijn om een gratis motorcheck aan te bieden, met daarbij meteen onderricht in hoe de eigenaar dat voortaan zelf kan doen.
Ik merk dat steeds minder motorrijders sleutelen, en dat de motor voor elke kleinigheid naar de dealer gebracht wordt. Zelfs voor bijvoorbeeld het spannen van de ketting.
Dus daar ligt wel degelijk een meerwaarde....

  • Like 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het sleutelen heb ik mijn eigen ruimte met alles wat ik evt maar nodig mag hebben dus daarvoor heb ik zo een dag niet nodig.

Zeer vaak was ik verhinderd op de genoemde dagen.

En vaak is het ook niet in de buurt van Utrecht wat tegenwoordig voor mij de voornaamste reden is.

aangepast door Marcel Kwint
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Marcel Kwint zei:

En vaak is het ook niet in de buurt van Utrecht wat tegenwoordig voor mij de voornaamste reden is.

Laat ik nou altijd gedacht hebben dat motorrijden een léuke bezigheid was...

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Firefly zei:

Laat ik nou altijd gedacht hebben dat motorrijden een léuke bezigheid was...

Ik rijdt het hele jaar door iedere dag motor.

22.000 km per jaar.

Dan is dat een heel ander verhaal.

En deze vfr is een circuit fiets met kenteken dus comfort is zeer ver te zoeken.

Even een stukje rijden is altijd leuk maar 300 km is afzien helaas.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf sleutel ik graag. Helaas is de afstand tegenwoordig een probleem, maar ik hoop dat de traditie voor en door anderen in stand wordt gehouden.

Mijn eerste megaklus was het vervangen van het tandwiel van de 3de versnelling van mijn Honda 550 k3. Eerst het motorblok uitgebouwd en daarna het blok geopend. Dat heb ik destijds gedaan op het terras van het ouderlijk huis. De losgekomen onderdelen in een soort exploded view neergelegd om de volgorde van montage helder te hebben en met het werkplaats handboek ernaast de boel weer gemonteerd. Nog jaren lang plezier van gehad. 

Met de VFR heb ik ook heel wat gesleuteld De keren dat ik er ben geweest vond ik het uitermate handig en geruststellend dat er altijd motorvrienden waren die nog veel handiger waren dan ikzelf. Hyperpro vering gemonteerd, keerringen voorvork vervangen, ketting en tandwielen vervangen, remvloeistof vervangen, thermostaat vervangen, kuipdelen gerepareerd, enz...

Nogmaals ik hoop van harte dat de traditie blijft bestaan! Hulde aan de organisatoren!!! 👍👍👍 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Marcel Kwint zei:

Ik rijdt het hele jaar door iedere dag motor.

22.000 km per jaar.

Dan is dat een heel ander verhaal.

Daar ben ik het dus totaal niet mee eens.
Ik rij ook het hele jaar door en ook bijna dagelijks met afgelopen jaar 34.500km en toch zie ik vaak een excuus om op de motor te stappen.
ALs ik geen hele goede reden heb dan ben ik ook gewoon bij elke clubrit en sleuteldag die voor mij vanuit zuid Limburg bijna allemaal een flinke aanrij afstand hebben (zelfs die in Limburg startte was al 80km).
Als je nou zegt "dat ik voor mij wel genoeg" dan is het een persoonlijk standpunt, dat is wat anders. Misschien een fiets erbij? :39:

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...