Ga naar inhoud

Extra zekerhouder monteren


 Delen

Aanbevolen berichten

Onder het zadel van mijn Crosstourer had ik een extra zekerhouder voor maximaal 6 zekeringen gemonteerd. 4 daarvan waren in gebruik. 

De zekerhouder had gemonteerd om wat orde in de chaos te brengen en een beter overzicht te hebben als er zekeringen kapot zouden zijn.

 

Onder de zadel van de Goldwing 2018+  is maar heel weinig ruimte. De tank zit namelijk al onder het zadel. Het zadel hangt er ongeveer 1-2 cm boven de tank. De zekeringhouder die ik onder het zadel van de crosstourer had zitten, past niet onder het zadel van de Goldwing

Daarnaast is het zadel zonder gereedschap (imbus 6mm) niet te verwijderen. Wat dus lastiger is al er een zekering kapot is. 

 

Nu kwam ik in het verleden ooit eens dit product tegen: De PDM60. Dit product lijkt in Europa en zeker in Nederland niet te koop te zijn. Sowieso is dit product vrij lastig te verkrijgen.

De opvolger en nog wat duurder is de Amplink. Ook deze is lastig te verkrijgen.

 

Voordelen van dit soort systemen:

- Compact

- Regenwaterdicht

- Geen fysieke zekeringen. 

 

Nadelen:

- Duur

- Lastig te verkrijgen.

 

Nu is mijn vraag:

Ken iemand beter verkrijgbare alternatieven?

 

Compact is wel handig. Omdat de ruimte echt maar beperkt is.

Regenwaterdicht is bijna een must. Er komt veel makkelijker regenwater onder het zadel van de Goldwing dan van de Crosstourer. Als het zadel verwijderd is, zie je op diverse plekken waar je gewoon de straat of achterbug van de motor kan zien.

Geen fysieke zekeringen is niet een must maar wel handig. Ten eerste omdat het zadel lastiger te verwijderen is. Ten tweede omdat bij fysieke zekeringen meer ruimte nodig bent omdat je eventueel de zekering moet kunnen vervangen. En ruimte is al krap

 

Iets als dit kan ik waarschijnlijk nog wel kwijt. Maar dan houdt het wel op. Dit is gewoon spotgoedkoop vergeleken met een PDM maar is gewoon niet waterdicht. 

Wellicht dat ik hiermee begin omdat ik toch iets moet hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat dus van een avontuurlijke motor maar een huiskamer op wielen inclusief bankstel en kasten maar geen ruimte?

 

:39:

Maar even serieus... "geen fysieke zekeringen" wil volgens mij niet zeggen dat het niet bereikbaar moet zijn want ik neem aan dat er wel een restknop aanwezig is zoals de automatische zekeringen thuis tegenwoordig?
Ik kom op het T7 forum ook dingen tegen met die functie, vooral de Amerikanen die belachelijk veel geld uitgeven met als sterkste argument "made in the USA"
Leveringen zijn op veel vlakken tegenwoordig problematisch, ik heb veel dingen die vertraagd of niet (meer) voorradig zijn en heb gelukkig door bij verschillende partijen te shoppen al het noodzakelijke voor de trip met de T7 volgende maand wel binnen.
Had daarvoor wel 2 sets banden van verschillende merken besteld waarvan de ene set de voorband en de andere de achterband in backorder had en door wat extra moeite van de leverancier 1 set in ieder geval binnen. De andere set is voor als ik terugkom.

En wat betreft waterdicht. Spatwaterdicht is goed genoeg want als je echt waterdicht nodig hebt dan heb je denk ik een ander probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Ray zei:

Je gaat dus van een avontuurlijke motor maar een huiskamer op wielen inclusief bankstel en kasten maar geen ruimte?

 

Als je het zo zegt, is het inderdaad een belachelijke vraag. Helaas is de waarheid toch anders.

 

De PDM60 zou gereset worden, door simpel de motor van het contact te halen.

 

@Smuiger

Die past dus al niet onder het zadel. Dat is de uitvoering zoals ik die bij de CT onder het zadel had zitten.

aangepast door Athome
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een alternatief voor de PDM60 is de Thunder Box van Healtech Electronics. Deze heeft 2 uitgangen van 16A die automatisch onder spanning komen van zodra je de motor start of je kan kiezen om de unit te laten starten via een draadje aan te sluiten waneer het contact wordt aangezet.

Let op er bestaan 2 versies van de thunderbox de TB-U01 en de TB-U02. De eerste heeft 1 uitgang van 16A de andere versie 2 x 16A.

Deze electronische relaisbox ahw is makkelijk te krijgen in Nederland en kost om en bij de 100Euro voor de versie met de 2 x16A. 

@Athome : Dit doosje is slechts 17mm dik dus dat zou je wel kunnen inbouwen.

 

Best uitgelegd en nog een extraatje... een waterdichte USB aansluiting toevoegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...