Ga naar inhoud

Luchtfilter crossrunner rc80 vervangen


Alfredo
 Delen

Aanbevolen berichten

Goedemiddag iedereen, ik wil eerdaags het luchtfilter vervangen. Heb in het Wph zitten kijken: klopt het dat alle zijpanelen losmoeten om de tank te kunnen lichten? Lijkt me nogal een klusje namelijk of valt dat mee? Hoor het graag van de kenners!!:thumpup: groet, Fred.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die moeten er af, daar kruipt wel wat tijd in. Zeker de eerste keer.

In de werkplaatshandleiding wordt er wel verteld wat te verwijderen maar de manier waarop is niet altijd vermeld. Misschien heb je hier wat aan.

Beelden zeggen meer dan woorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's duidelijk John, bedankt voor de link. Moet de tank er vervolgens af of volstaat het liften van de achterkant van de tank om het luchtfilter te kunnen verwisselen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt het gemakkelijkst als je de tank volledig eraf haalt. Maar volg de service manual want je gaat om de brandstofleidingen te kunnen ontkoppelen het brandstofsysteem drukloos moeten zetten en nadien terug op druk zetten. Staat beschreven in de service manual.

Service manual VFR800X

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Op 16-7-2022 om 22:16, johnjeep zei:

Het werkt het gemakkelijkst als je de tank volledig eraf haalt. Maar volg de service manual want je gaat om de brandstofleidingen te kunnen ontkoppelen het brandstofsysteem drukloos moeten zetten en nadien terug op druk zetten. Staat beschreven in de service manual.

Service manual VFR800X

Drukloos zetten ?? waar staat dat in de manuael

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon leiding los draaien, loopt een beetje benzine weg en klaar.

Aankoppelen en dan starten, loopt misschien een paar slagen niet helemaal lekker, maar de lucht is zo weg.

Niet te moeilijk doen!

VFRikus

 

  • With Stupid 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeten de zijpanelen er af of kan het met ?

 

Is het een koppeling met schroefdraadkoppeling of gewoon een rubber slang met klem.

 

 

 

aangepast door Arno71
Volledig quoten van voorgaande reactie is overbodig en daarom verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een werkplaatshandboek?

 

Zijpanelen moeten eraf, ik heb altijd ruzie met die dingen. Rotklus vind ik het.

aangepast door voodoo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de manual moet je de stekker van de brandstofpomp los halen en de motor even laten lopen om de druk er af te halen.

Vervolgens kan de leiding middels een snelkoppeling los gehaald worden.

VFRikus

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...