Ga naar inhoud

Schakelen vfr800vtec 2002


Fritsken
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb een vfr800 vtec uit 2002 met een schakelprobleem. Soms kan ik niet opschakelen van de 2e naar de 3e versnelling. Wanneer ik de koppeling bedien en probeer op te schakelen voel ik niet de klik bij het opschakelen. Het voelt alsof de motor al in de hoogste versnelling staat. De motor blijft dan in de 2e versnelling staan. Wanneer ik het nogmaals probeer of meerdere malen gaat het meestal wel goed. Soms schakel ik eerst even terug en dan weer verder, dan gaat het prima. Met terugschakelen nooit een probleem. Wie weet wat de oorzaak hiervan kan zijn. Alvast bedankt voor de reakties.

aangepast door Fritsken
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm. Dat heeft ie alleen van 2 naar 3 dus......

Heeft de motor daar eerder geen last van gehad? 

Komt de koppeling goed vrij?

Welke motorolie zit er in? (dat kan ook verschil in souplesse maken)

 

Maar.....schakel je niet te voorzichtig? klinkt alsof hij al niet lekker volledig in z'n 2 zit. Zet je wel voldoende kracht (bij het opschakelen van 1 naar 2 en van 2 naar 3)?  Je kunt namelijk ook te voorzichtig zijn.... (niet lomp worden hoor :wijsneus:). 

 

Er kan natuurlijk ook iets stuk zijn in de versnelligsbak, maar daar gaan we het nu nog niet over hebben.....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dezelfde motor en soms ook een bakprobleem. Dan knettert hij tussen 2 en 3, tanden poetsen. Het is sowieso de stroefste overgang. Soms weet ik ook een vrij te vinden maar dat is meestal tussen 3 en 4 geloof ik. Ik denk dat ik volgend jaar Johan maar eens raadpleeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Eric zei:

Hmmm. Dat heeft ie alleen van 2 naar 3 dus......

Heeft de motor daar eerder geen last van gehad? 

Komt de koppeling goed vrij?

Welke motorolie zit er in? (dat kan ook verschil in souplesse maken)

 

Maar.....schakel je niet te voorzichtig? klinkt alsof hij al niet lekker volledig in z'n 2 zit. Zet je wel voldoende kracht (bij het opschakelen van 1 naar 2 en van 2 naar 3)?  Je kunt namelijk ook te voorzichtig zijn.... (niet lomp worden hoor :wijsneus:). 

 

Er kan natuurlijk ook iets stuk zijn in de versnelligsbak, maar daar gaan we het nu nog niet over hebben.....

 

 

De motor heeft het eigenlijk al een hele tijd, dit weekend 1300 km gereden in de Eifel en meerdere keren dit probleem gehad. Niet echt hinderlijk maar ik wil als techneut graag weten waardoor het probleem veroorzaakt wordt. De koppeling lijkt mij niet het probleem omdat het probleem zich bij de hogere versnellingen niet voordoet. Ik weet niet welke olie er in zit. Ik heb de motor nu 1,5 jaar. Het is ook niet dat ik te voorzichtig schakel, wanneer het probleem zich voordoet voelt het net alsof ik al vanuit de hoogste versnelling nog een keer wil opschakelen. Verder rijdt de motor fantastisch, naarmate ik meer km rijd kan ik er steeds beter mee overweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonus zei:

Ik heb dezelfde motor en soms ook een bakprobleem. Dan knettert hij tussen 2 en 3, tanden poetsen. Het is sowieso de stroefste overgang. Soms weet ik ook een vrij te vinden maar dat is meestal tussen 3 en 4 geloof ik. Ik denk dat ik volgend jaar Johan maar eens raadpleeg.

Dat is het probleem bij mijn motor niet. Hij schakelt helemaal niet dan. Wanneer hij echter wel schakelt gaat het mooi vloeiend. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Ik heb het tandenpoetsen tussen de 1e en 2e versnelling. Afgelopen jaar heeft mijn vtec een uitgebreide Johan beurt gehad waarbij ook de koppelingkorf ontbraamt is. Probleem is echter nog steeds aanwezig. Ik hou het maar op karakter van de motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...