Ga naar inhoud

Water in benzinetank


HoekmanR
 Delen

Aanbevolen berichten

Beste rijders,

 

Laatste dagen viel mij een klein randje met water onder de tankdop, naast de vulopening bij m'n VTEC uit 2004. Het water bevindt zich bij het afwateringsgaatje en verzamelt zich rondom de vul mond van de tank. Met andere woorden, deze voert momenteel geen water af. De oorzaak zal makkelijk te achterhalen zijn. Tank demonteren en waar kan met perslucht het defect verhelpen.

 

Het is me nu een keer of drie overkomen dat bij het openen van de tankdop water in de tank komt. Geen idee hoeveel water ik nu in de tank heb maar ik verwacht dat dit niet al teveel zal zijn. Denk hierbij aan een theelepel of 4 a 5 (!) Los van rigoureuze maatregelen vraag ik mij af of er een snelle en effectieve manier is om het water onderin de tank te verwijderen. Alle tips zijn welkom! :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

veel E10 tanken.  de alcohol neemt water op.  Deden we vroeger al met spiritus.

 

Overigens niet er in laten.  het water en de alcohol wordt Azijn en das niet.......

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tussen de buien door het euvel gevonden. Slang voor afwatering zat flink klem door de scherpe bocht. Aangezien deze gescheurd was iets ingekort en iets omgelegd zonder scherpe bochten.


5adbfcccf4fd0707db4ec65c0af9641f.jpg

08a8026d90471671fbffb00da40ea36f.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

veel E10 tanken.  de alcohol neemt water op.  Deden we vroeger al met spiritus.
 
Overigens niet er in laten.  het water en de alcohol wordt Azijn en das niet.......
 
 

Tsja. Er zal een kern van waarheid in zitten maar dat duurt me te lang. Heb de motor nog niet gestart dus zit er aan te denken één van de leidingen te opnemen en ca. 1 liter af te laten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat kan ook.  Wie weet of dat echt onderuit de tank gaat komen of niet?  Als het niet echt onderuit komt dat heeft wat aflaten geen zin.   Ga dan gewoon rijden en laat de boel lekker warm worden en vooral door stromen.  Er zal ook wel een duur additief te koop zijn.  Zal voor 99% alcohol zijn maar omdat het duur is werkt het beter.  Filmpje en nog 1

aangepast door Smuiger
nog een filmpje
Link naar reactie
Delen op andere sites

`Geen idee of het echt werkt maar als ik een beetje logisch nadenk dan kom ik op de volgende mogelijke oplossing.
Tank de boel af met een premium benzine en ga rijden, probeer daarbij zoveel mogelijk klinker en kinderkop weggetjes mee te pakken.
Volgens mijn logica wordt door de trillingen de inhoud van de tank goed gemixt en wordt het water in kleine beetjes via de verbranding weggewerkt.
Rij de tank daarbij zo leeg mogelijk, herhaal dit eventueel een 2e keer want een beetje motorrijden is toch geen straf.
Aftappen bij een VTEC vanaf de onderkant is nogal lastig want de pomp zit IN de tank en eromheen zit een een grote bol staalwol, je zal dan met een slangetje vanaf de bovenkant moeten afpompen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[mention]Smuiger [/mention] [mention]Ray [/mention] , bedankt voor de praktische tips! Ik heb de banjo verbinding los gehad naar de achterste injectorrail. Hier kwam niet veel brandstof uit. De brandstofpomp zal eerst in werking moeten treden voordat er überhaupt brandstof door deze twee leidingen (voorste en achterste rail) zal lopen. Dan nog zal de tank horizontaal gehouden moeten worden. Achterover kantelen zal geen zin hebben want het water zal direct naar het diepste punt in de tank onder de pomp gaan.

Om er zeker van te zijn dat al het water weg is zal de brandstofpomp verwijderd moeten worden. Voor die paar theelepels nog niet de moeite waard (haha).

Voor kleine hoeveelheden lees ik behoorlijk goede recensies en testen over “waterverwijderaars”. Dit ga ik eerst proberen.

Overigens vraag ik mij af of er ook een retourleiding aanwezig is net als bij auto’s. Op die manier krijg je al een goede vermenging tijdens het rijden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, sommigen zijn op basis hiervan maar na lang doorzoeken niet te verkrijgen in NL.

Isopropyl is (IPA) is wel te verkrijgen in NL. De grote vraag is wat dan de verhouding moet per liter benzine. Zo’n chemicus ben ik nou ook weer niet!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

E10 tanken.  10%,  Waar het omgaat Alcohol en water gaan lekker samen.  Hotsebotsen voor het mengen  en na verloop van tijd is het water en alcohol mengsel wel opgenomen in de brandstof.

 

E10 is zo slecht niet voor ff.  maar je kan ook  best in de tank gluren bij laag brandstof niveau en onderin het water zien als het veel is,  op het laagste punt.  je kan het daar ook weg zuigen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe nu niet zo moeilijk.......
Rij de tank grotendeels leeg.
Maak de tank deels los, en zet hem overeind. Laat hem zo een paar uur staan.
Gebruik een grote injectiespuit (gewoon te koop bij de apotheek), en doe daar een slangetje aan van ca. 60cm. Steek dat slangetje door de tankdopopening, en breng hem naar het laagste punt.
Trek de injectiespuit uit, en je verwijdert het laagje water dat onderin de tank staat. Probleem opgelost.

aangepast door AFS Motorparts
  • Like 3
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...