Ga naar inhoud

afgebroken beugel onderste kuipdeel vfr1200x


KB’s Crosstourer
 Delen

Aanbevolen berichten

Bij thuis komst van mijn tour door Europa (15 landen en +/- 7500km) kwam ik bij het schoonmaken er achter dat het onderste rechter kuipdeel los zat. Nu blijkt het "oortje" waar de beugel aan vastgeschroefd zit, welke op zijn beurt weer het kuipdeel vast houd, afgebroken te zijn.  Het "oortje" is een onderdeel van het blok wat niet op zich te vervangen is.

Zijn er leden waarbij dit ook is gebeurd en hoe hebben jullie dit opgelost? Een eigen beugel gemaakt welke ergens anders bij onder geschroefd zit misschien?

20221004_200904.jpg

20221004_200912.jpg

20221004_200930.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-10-2022 om 23:57, Ray zei:

Tyrap.

Ja, en zeker ook luchtankers en gaffa tape? Nee dus. Daarnaast werkt jouw voorgestelde tyraps niet omdat door het wegvallen van de beugel er niks kort in de buurt zit om het ergens aan vast te zetten. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoort dat oortje aan het blokdeksel te zitten, of echt aan het carter zelf?

In het eerste geval zou je nog met deksel en oortje naar een goeie lasser kunnen gaan, in het tweede geval wordt dat wel heel lastig.

 

Overigens wel een kutplek om zo'n oortje te maken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij al 60k met dat ding afgebroken.
Had 'm eerst met een tyrap aan de O² sensor vast gemaakt maar het hangt nu gewoon los (wilde even een foto maken).
Bij mij blijft hij alsnog redelijk op de plek door de carterplaat en dat overleeft ook al die hele tijd de stukken offroad.
Het is echt een belachelijke manier van een montageplek creëren en dan ook nog zo iel, ik kan aluminium lassen maar daar valt niets aan te lassen want het heeft geen body en daarom breekt het ook vrij makkelijk af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een constructie die je bij heel veel Honda's sinds ca. 1995 ziet, en iets wat vaak problemen geeft.
Zeker als de bout erg lang heeft vastgezeten is deze vrijwel onmogelijk los te krijgen. Ze zitten dan behoorlijk vast gecorrodeerd (o.a. door pekel en regen). Dan is een slagschroevendraaier de oplossing. Maar als je te hard slaat breekt dit deel af, en als je te zacht slaat komt het niet los.....
Daarnaast breken ze vaak af zodra de motor een keer omvalt omdat ze dan precies daar op de grond komen (geen idee of dat hier ook het geval is trouwens).

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...