Ga naar inhoud

Verschil in route


 Delen

Aanbevolen berichten

Zoveel systemen, zoveel smaken.

Het mooie is dat routes uiteindelijk allemaal uitwisselbaar zijn. Maar om het goed te doen moet de gebruiker zich daar wel in verdiepen. Want niks gaat vanzelf. Ook niet met MRA (weliswaar eenvoudig te gebruiken, maar ook dat moet bewerkt worden voordat het goed in mn Garmin staat). 

 

De routemakers hebben natuurlijk ook hun eigen voorkeuren en de routes worden zodanig gestandaardiseerd aangeveleverd dat iedereen er gebruik van zou moeten kunnen maken. En dan nog wijken ze van elkaar af. Oftewel zoals @Petrovskizegt: schiet mij maar lek.....   

 

Ik denk niet dat er één systeem is wat alles oplost. Maar ik ben wel met @Smuiger eens dat MRA het delen van routes eenvoudiger kan maken. Voorwaarde is dat iedereen het MRA-platform moeten gaan gebruiken om de routes te delen. En dat zie ik nog niet gebeuren binnen afzienbare tijd. 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Routes zijn alleen uitwisselbaar als er wegen gekozen worden die op alle kaarten staan, die wegen moeten dan ook nog dezelfde code hebben betr verharding ed. Doe je dat niet dan is een route niet uitwisselbaar.  Maakt mij niet zo veel uit ik volg wel maar het zou een route maker sieren als er verder dan de garmin neus gekeken wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Route importeren, dupliceren en herberekenen. Dan over de oorspronkelijk route leggen.

Zo ongeveer het maximale wat je kan doen.

VFRikus

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

@SmuigerLaat ik nou het idee hebben dat we een manier hebben gevonden waar de meesten van ons mee uit de voeten kunnen. Ik heb niet de indruk dat we niet verder kijken dan de garmin neus lang is........hmmm :scratchchin:

 

Als er een breed gedragen wens is om routes anders aan te leveren, dan staat het bestuur daar niet per se afwijzend tegenover. Denk ik..... (volgend jaar ga ik daar niet meer over :coolsmiley:)

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach er wordt een track gebruikt dat is al heel wat en daar ga ik zelf mee aan de slag,  Soms lukt dat prima,  Zaterdag dus helemaal niet. Nogmaals het maakt me niet uit maar er moet niet de illusie zijn dat er een goed uitwisselbaar systeem is nu

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die illusie heb ik in ieder geval niet maar het is niet mijn invloed dat de meeste toercommissieleden een Garmin hebben, dat is hun eigen keuze.
Rob heeft helemaal geen navigatie en doet het met de telefoon.
Ik ben hartstikke blij met de inzet van de toercommissie die het allen al jaren doen en ook allen voor volgend jaar alweer een datum gekozen.
Als zij vrijwillig voor MRA kiezen dan mogen ze dat van mij gebruiken maar het heeft niet heel veel toegevoegde waarde als niet alle deelnemers dat ook hebben en dat is waar het knelt want je kan dat namelijk ook niet verwachten en dat is ook waarom ik er geen heil in zie.
Maar zoals Eric aan aangaf, volgend jaar is er een nieuwe voorzitter en ook een nieuwe evenementencoördinator dus misschien hebben zij andere inzichten.
Ik blijf lid van de club en blijf de ritten meedoen zolang ik nog in het land ben maar wanneer het via MRA gaat dan zal ik in ieder geval geen voorrijder meer zijn omdat ik geen route meer zal hebben dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vind het niks en dus is het niks en geen toegevoegde waarde.  Je hebt geen idee en uit onwetendheid maak je een slecht overwogen beslissing. Soms moet je iets los laten om tot de ontdekking komen dat er meer kleuren zijn dan zwart en wit. Maar goed daar maak ik me ook schuldig aan geen probleem.   Overigens ik rij ook liever geen ritten voor om de zelfde reden en volg ik braaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je leest niet goed of je begrijpt me niet goed.
Ik vind MRA niets en aangezien ik wellicht wat anders ben dan de meesten maar speciaal ben ik niet dus er zullen er meer zijn die het niets vinden.
Wanneer niet iedereen met MRA werkt zal het doel niet bereikt kunnen worden en dat is de reden waarom het geen toegevoegde waarde heeft.
We zullen gewoon moeten accepteren dat we nooit een eenheid krijgen want het is niet alleen Garmin versus TomTom maar bij computers heb je iMac tegen windows en de iPhone tegen Android en bij tablets heb je zelfs 3 systemen.
Ik ben juist iemand die zegt dat als je nooit iets nieuws probeert dat je nooit iets beters zal ontdekken, ik heb MRA dan ook wel geprobeerd maar voor mij is het niet iets beters.
Ook niet alles wat nieuw is betekent vooruitgang, soms wel deels en het heeft ook best lang geduurd voor ik van Mapsource over ben gegaan naar Basecamp en de belangrijste reden waarom stoort me nog steeds maar in dat geval vind ik het voordeel wel groter dan het nadeel.
Maar dit is ook het laatste wat ik er over zeg en zullen we het maar eens moeten zijn dat we het oneens zijn :coolsmiley:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dat hier een verschil van mening is. Dit was natuurlijk niet de bedoeling van vraag. Maar het heeft natuurlijk ook voordelen dat er verschillen zijn. Als je een route denkt te rijden die ineens afwijkt van wat de verwacht kom je toch op plaatsen en wegen die je anders niet gezien zou hebben. Het verrassings effect kan dus na iedere bocht zijn.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooit had ik een beetje door mezelf omgebouwde navigatie die een eigen willetje had gekregen (iets met software die niet voor mijn apparaat bedoeld was).  Ik werd een populaire voorrijder bij de plaatselijke club, want je wist nooit waar je uit kwam of hoe laat we weer thuis waren. Dat heeft ook wel iets ^_^   

Het bewijs dat je inderdaad niet verkeerd maar wel anders kunt rijden......

aangepast door Eric
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

image.thumb.png.68b2d10e1d728b795fb698b9b371a3ee.png

 

Geel = de aangeleverde track

Zwart = route in de Here-kaart in MRA

Rood = de route zoals TomTom deze berekend

 

Door het plaatsen van wat extra vormingspunten kun je deze verschillen eruit halen, zodat iedereen dezelfde route / track heeft.

 

Wat extra vormingspunten geplaatst, waardoor deze voor Garmin en Here-gebruikers hetzelfde is.

Ook kun je de verkeerslaag aanzetten om te kijken of er wegen afgesloten zijn. 

Natuurlijk ben je afhankelijk of de wegen op alle kaarten (Here, TT, OSM) aanwezig zijn.

image.thumb.png.f67679fab4f2071480e0df791bf865ac.png

 

Kijk OSM berekend de route ook anders 

image.png.148d5084757d395f63d6a17870e8662d.png

 

2 extra vormingspunten en ook OSM gaat over de geplande track

 

image.png.4532a5fc1f77a9fa9e19087ba70c0087.png

 

MRA maak het leven van een routeplanner, zeker voor een club, zoveel makkelijker.

 

 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...