Ga naar inhoud

Kan ik nog rijden met deze stator?


 Delen

Aanbevolen berichten

Ik vermoed dat mijn stator kapot is (zie foto). Nu had ik het plan om mijn motor morgen naar mijn winterstallingsadresje te brengen. Dat is ongeveer 100 km rijden. Mijn vraag is of ik hier nog mee kan rijden. Mijn laatste ritje was vanaf de Ardennen naar Utrecht en toen waren er ook al laadproblemen dus ik denk wel dat het kan, maar ik sloop liever niet (weer) een accu of SR. 

 

20221029_134013.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Punt 1: Je hebt 'm al open dus je moet de pakking toch al vervangen.
Punt 2: Hij is "well done" dus alles zal op je accu aankomen. Bij een paar spoelen donker wat waarschijnlijk nog maar 1 fase is had het wel gekund maar mede vanwege punt 1 zou ik hem eerst vervangen en dan de boel pas weer in elkaar zetten.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede punten. Ik heb besloten eerst de stator te vervangen. Iemand nog tips voor een goed en betaalbaar exemplaar? Prijzen lopen nogal uiteen zie ik. Vraag me af of dit ook voor de kwaliteit geldt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had voor mijn vorige vtec deze gekocht.

 

https://www.nr1motor.nl/stator-cd1567-voor-honda-vfr-800-2006.html

 

Nu weet ik niet welk bouwjaar de jouwe heeft, daarin kan het nog verschillen, check wel even goed je laadspanning na het vervangen en ook even als de motor goed warm is na een km of 20. zodat je weet dat alles goed is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die van mij zag er zo uit, maar toen waren de SR en de accu ook al overleden en startte de motor ook niet meer...:closedeyes:

 

als je de boel toch al open hebt kan je het toch beter gelijk vervangen?

VFR stator.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, 748cc zei:

Kleur zegt niet zo veel.

Meten wel.

Maar dat het je met een warme, draaiende motor moeten doen.

Meten is al gebeurd door de Belgische Hondadealer die mijn lekke band had vervangen (was niet zo'n geslaagd Ardennentripje). Toen ik de motor ophaalde wilde hij niet starten. De monteur heeft er toen een nieuwe accu in gezet en doorgemeten. Bij lagere toeren was er onvoldoende laadstroom. Vandaar dat ik vermoede dat de dynamo was overleden. Ik snap dat hij vervangen moet worden maar dacht dat een ritje nog wel zou kunnen. Dan kon ik dit klusje even parkeren. Maar beter is om het nu wel te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de suggestie. Ik heb inmiddels een stator overgenomen van een forumlid, maar voor de toekomst houd ik dit in mijn achterhoofd. Niet ondenkbaar dat de stator weer een keer gaat sneuvelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er schijnt een aanpassing mogelijk te zijn aan een oliekanaaltje waardoor de stator langer heel blijft, zoals bij de rc79. Maar ik kan me niet direct meer herinneren waar ik dat gevonden had. 

Ik kom uit Den Haag, daar schijnt iets te zijn met slechte geheugens.....

  • Haha 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo een, twee, drie ook ging linkie voor die mod voor de extra statorkoeling, maar mij staat bij dat dit alleen mogelijk is op modellen na 2001. Volgens mij heeft TS een eerder model VFR.

aangepast door Cyberob
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens zijn profiel heeft ie een vtec, dus dan kan het wel.

De fi heeft ook niet zo vaak last van statorBBQ.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...