Ga naar inhoud

Vraagje over stilvallen bij opschakelen.


Dirk vtec 2005
 Delen

Aanbevolen berichten

Voor de doordenkers...hulp gevraagd.De vfr v tec 2005 is sinds 2 maanden in mijn bezit. Hij liep niet prachtig bij lage toeren en viel Soms stil bij t opschakelen..dus gas dicht koppeling in..en dat eigenlijk alleen tussen de 60 en 70 graden. Verder geen problemen. Naar de bovag garage geweest. Alle zwakke punten nagelopen en de gasklephuizen weer synchroon. Verder de koelinrichting geflushed en met een flinke rekening weer buiten gezet. Nu loopt hij veel vloeiender, maar stilvallen treed al bij 40 graden op..tot 70..erboven niet..maar ben dan al een 25 min.op pad. Door eerdere berichten hier veel ideeen op gedaan maar nog niet de angel gevonden. Stationair verhogen had ook geen zin, wat iedereen al roept...maar je wilt alles proberen. Wel valt hij nu gekgenoeg met koude motor terug naar 900-1000 trn en bij warm naar normaal. Eerder liep hij koud harder staionair en viel naar mijn idee ook mi der terug. Op het moment dat ik de koppeling in knijp gebeurt het al...toeren vallen sneller in..als een blok naar 0 en sons ook weer niet...help please.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waxelement.
Koelinrichting afgevult met G12+ hoop ik want die groene standaard zooi is waarschijnlijk de oorzaak van het defecte waxelement.
Stationair wordt geregeld middels een waxelement, als hij bij normale temperatuur wel tussen de 11 en 1200 toeren zit en bij koude motor niet dan is met redelijke zekerheid dat de oorzaak.

  • With Stupid 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is mogelijk perceptie, thermostaat stuk resulteert vaak in het niet eens halen van 70 gr maar kan wel beginnend zijn of gewoon lucht want de V4 is niet makkelijk te ontluchten.
Is het een beginnend thermostaatprobleem dan kan het nog goed komen als er G12+ in gegooid is.

Ik snap nog steeds niet waarom ze die groene zooi blijven gebruiken. In de CT zat het ook en het stonk als een gek maar dat is ook omdat ik er veel te lang mee doorgereden ben :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je met perceptie?  70 graden na 25 minuten is gewoon niet goed....   met 70 graden is ie nog steeds niet op  goeie bedrijfstemperatuur naar mijn bescheiden mening.  

 

Maar het probleem van stilvallen zit inderdaad met "aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid"  in het koelsysteem en/of waxelement.  Ik zou er eerst voor zorgen dat de koeling goed is. Probleem niet over? Dan waxelement vervangen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Eric zei:

Wat bedoel je met perceptie?

Mogelijk perceptie. Ik heb ook wel eens gehad dat ik ergens op wilde letten maar uitkwam op een schatting van tijd die er uiteindelijk flink naast zat.
Aangezien ik niet weet hoe goed TS op die tijd heeft gelet is die mogelijkheid aanwezig.
Als het waxelement stuk is dan heeft de thermostaat ook wat te lijden gehad want die werkt ook met wax.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-10-2022 om 21:08, crossrunner zei:

Ik vind 25 min om 70 graden te komen ook wel erg lang. Dat is bij mij al na drie kilometer.Thermostaat defect?

dat was ook de eerst gedachte bij mij, met kapotte thermostaat redelijk snel op 50 graden maar 60 of 70 halen duurde eindeloos, heb ook mijn werk (30 min) gehaald zonder de 70 graden te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...