Ga naar inhoud

Kroonplaat voor superbike stuur voor de RC36-2.


sluus
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik betwijfel of de kroonplaat daar genoeg vlees voor heeft, bij de fi past dat iig niet. Je kunt dan nog wel een klemblok overwegen die met 1 bout in de kroonplaat zit.

 

Was het trouwens niet de rc36/2 waar de kroonplaat van een NTV op past? Dan ben je nog eenvoudiger klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, van de ntv650.

Niet van de revere, in de jaren dat de ntv de naam revere droeg hadden ze clip-ons, dus aan die kroonplaat heb je niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kroonplaat van een ntv650 past inderdaad 1 op 1.
Maar er zijn wel een aantal punten om rekening mee te houden.
 

1  Het superbike stuur komt verder naar voren ( vanwege het ontwerp van de kroonplaat ntv650) wat problemen geeft met de topkuip. ( je zult moeten zagen)
2  De voorvork steekt nog maar 30/31mm door de kroonplaat heen dan komt het tegen je superbike stuur. ( stuur zit namelijk dan op je voorvork i.p.v. ervoor)
    Een centimeter minder doorsteek dan moet, namelijk de 41mmm.
    Met als gevolg dat de motor te hoog staat aan de voorkant. Dit moet je dan weer opvangen door de achterkant ook te verhogen.
    Doe je dat niet stuurt het voor geen meter. (En je kunt achter maar een bepaalde hoeveelheid verhogen.)

 

Eigenlijk past de ntv650 kroonplaat met wat "tweaking" alleen op een naked VFR 750.
(En dan is de looks ook weer niet geweldig. Maar dat is mijn mening)

Hier mijn VFR met een RRT kroonplaat:

 

stuur.thumb.jpg.e3a10b16804c7251a348944dcf72cd16.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt op de ntv kroonplaat van die verhoogdingesen gebruiken, dan kun je de vork wel ver genoeg doorsteken. Dat is goedkoper dan een lsl, abm, hurricane etc. superbike kit, denk ik. Maar dan hou je nog wel het probleem dat je moet zagen in je kuipruitje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou inderdaad een optie kunnen zijn, neemt nog niet weg dat het stuur verder naar voren staat qua zithouding.

Als je de motor nog origineel hebt kun je beter gewoon risers nemen. Dit neemt al wel de druk weg op de zithouding.
En geeft geen problemen met je kuipwerk.

 

Een superbike stuur hoeft per definitie niet lekkerder te rijden.
Met de stuurbeweging moet je verder je armen strekken ( je buitenste arm) omdat je stuur breder is.
Plus dat de uitslag van het sturen erg gevoelig is. ( je kunt er een stuk afzagen natuurlijk)  

 

Een milimeter sturen geeft al grote uitslag ten op zicte van de originle clipons.
Bij hogere snelheden even aan je stuur wiebelen en je hele motor schut heen en weer vanwege de grote uitslag.
Uiteindelijk wen je er wel aan, maar laat je een "vreemde" op je motor mag je hem eerst even waarschuwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het nadeel van de clip ons, vind ik, is dat ze nogal "hangen". Sbk stuur is wat vlakker en dat bevalt mij beter.

Kwestie van proberen.

41mm verhogers van moto-cnc heb ik nog liggen, die mag topicstarter best proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de clipons gaan hangen met risers klopt, zeg maar rustig "veren".
Daar schrok ik ook van toen ik ze op mijn VFR gezet had. Maar kennelijk hebben sommige hier geen last van......

 

Ik heb toen 5mm van de onderkant van de clipons afgehaald/geslepen dan is het over en zit alles weer muur vast zonder "beweging".
Dit komt gewoon omdat er te weinig ruimte overblijft voor de clipons on zich op de voorvork vast te draaien/zetten.

Heb je wel 5mm minder verhoging maar voor mij nog steeds voldoende om geen last meer te hebben qua zithouding.

 

Zonder deze aanpassing voelde ze voor mij niet "veilig".

 

 

risers.thumb.jpg.d8d679ebf7cfdabd37a235af0006e58d.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde eigenlijk de hoek ten opzichte van horizontaal.

Flex maakt me niet zoveel uit, ik heb MZ gereden, dan ligt de lat niet zo hoog. 🤪

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...