Ga naar inhoud

VFR800 manouvreren via zijstandaard


Roelof
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo, als ik Lassie de achtertuin in rij dan moet ik 180 graden draaien als ik er weer uit wil. Ik kan dit doen door een tiental keer te steken maar ik kan lassie ook op zijn zijstandaard tillen en zo op z'n plek draaien.

 

Ik vind alleen het zijstandaard van de VFR800 vrij iel voor dit doeleinde en doe het eigenlijk alleen om het eerste stukje steken te voorkomen, of om 'm goed in de hoek te kunnen duwen.

 

Hebben jullie hier (negatieve) ervaringen mee of verhalen over gehoord?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je Lassie niet achteruit je tuin uit kunnen duwen? Ik rol mijn xrunner ook achterwaarts de garage uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zijstandaarden zien er misschien soms fragiel uit, maar zijn echt stevig.

Bij sommige motorbedrijven worden die veel gebruikt om de motoren netjes op de plaats te manoeuvreren in de showroom.

Ik vroeg er een keer na bij Arie Molenaars, waar mijn motorfiets klaar werd gezet.

Het antwoord was dat je dit makkelijk kon doen bij Japanse motorfietsen, maar niet bij Ducati en sommige andere Europese merken.

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, voodoo zei:

Waarom zou je Lassie niet achteruit je tuin uit kunnen duwen? Ik rol mijn xrunner ook achterwaarts de garage uit.

Ik heb zo'n vreselijk dun gangetje met een paar bochten achter de tuin, ik moet meteen de bocht om, 40 meter lopen en dan nog een slangenbocht door om een elektrichiteitshuisje heen. In theorie heb ik 'm er ook voorwaards in gekregen, maar achterwaars manouvreren voelt toch een stukje lastiger. Maar ik zal het eens proberen, misschien ben ik wel te bang.

2 uren geleden, bvanes zei:

Die zijstandaarden zien er misschien soms fragiel uit, maar zijn echt stevig.

Bij sommige motorbedrijven worden die veel gebruikt om de motoren netjes op de plaats te manoeuvreren in de showroom.

Ik vroeg er een keer na bij Arie Molenaars, waar mijn motorfiets klaar werd gezet.

Het antwoord was dat je dit makkelijk kon doen bij Japanse motorfietsen, maar niet bij Ducati en sommige andere Europese merken.

 

Dat is wel fijn om te horen, dat is toch best wel wat gewicht wat op zo'n klein punt terecht komt. Gelukkig was ik niet van plan europees te gaan rijden 😁.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook een verrijdbaar bokje kopen. Dan manoeuvreer je de motor zonder veel moeite overal heen. Gebruik ik al jaren in m'n schuur, ik had er zelfs 2 toen ik nog 2 motorfietsen had. Let er wel op dat je middenbok er op past, sommigen hebben een verstevigingsbrug in het midden.

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw route is achterwaarts wel lastiger dan de mijne, ik hoef alleen maar achterwaarts de garage uit (welliswaar door een deur van een meter breed, maar toch).

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-12-2022 om 16:38, Firefly zei:

Je kunt ook een verrijdbaar bokje kopen. Dan manoeuvreer je de motor zonder veel moeite overal heen. Gebruik ik al jaren in m'n schuur, ik had er zelfs 2 toen ik nog 2 motorfietsen had. Let er wel op dat je middenbok er op past, sommigen hebben een verstevigingsbrug in het midden.

Ik had zo'n bokje met verstevigingsbrug. voor mijn VFR750F (RC36II) ging dit prima, maar voor mijn VTEC uit 2009 moest ik een stuk van die verstevigingsbrug wegslijpen met een slijptol. Bij de VTEC heeft de middenbok een kromming in de verstevigingsbuis zitten halverwege de middenbok, bij de RC26II is die recht.

Als je wat dichterbij zou wonen kon je de gemodificeerde Motoboy zo op kunnen halen, of kom je binnenkort nog in de buurt van Schiphol?

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-12-2022 om 15:32, bvanes zei:

Als je wat dichterbij zou wonen kon je de gemodificeerde Motoboy zo op kunnen halen, of kom je binnenkort nog in de buurt van Schiphol?

 

Niet helemaal zeker of het aan mij gericht was, maar ik kom zelden in de buurt van schiphol helaas. Wel een super fijn aanbod, dank daarvoor 😁.

 

Op het moment heb ik eigenlijk ook geen vervoer want ik laat in de winter Lassie vanwege pekel e.d. met frisse tegenzin zijn winterslaapje houden. Hoewel het met de temperaturen van afgelopen week wel weer begint te kriebelen om een klein rondje te doen.

aangepast door Roelof
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-12-2022 om 12:06, voodoo zei:

Waarom zou je Lassie niet achteruit je tuin uit kunnen duwen? Ik rol mijn xrunner ook achterwaarts de garage uit.

Gisteren was weer goed genoeg om Lassie weer een keer uit te laten, ik heb 'm er achterwaards wel uitgekregen maar er waren een aantal dingen die het moeilijker maakte.

 

Als je achteruit rijd zie je niet zo goed waar de spiegels zich bevinden t.o.v. alle doorgangen, dus een paar keer moeten stoppen en weer terug moeten gaan om de spiegels te sparen. Daarnaast rolt de motor achteruit toch iets lastiger dan voorwaarts. Maar dat kan ook zijn omdat hij ondertussen al anderhalve maand stil stond.

 

Op zich ging de eerste bocht vanuit mijn tuin de gang in wel een stuk beter dan verwacht, de tweede bocht om het elektriciteitshuisje en het rechte stuk daar naartoe waren alleen een stuk lastiger dan ik had verwacht. Bij het elektriciteitshuisje moest ik het best vaak opnieuw proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afhankelijk van hoe jouw infrastructuur is, zou je ook een draaiplateau kunnen maken waarop je je motor draait. Daar heb ik al enige mooie voorbeelden van gezien.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of je een middenbok hebt maar zo ja dan zou ik een middenbok mover aanschaffen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...