Ga naar inhoud

Welke tanktas heb je?


Daskent
 Delen

Aanbevolen berichten

Welke tanktas past nou mooi op een vfr800 vtec. Wat me opvalt met de meeste tanktassen met een tankring niet mooi aansluiten op de tank en dus een beetje zweven.

 

Zelf heb ik geen tanktas, maar toevallig ben ik wel bijna jarig🙃

 

ben benieuwd welke tas jullie hebben.  

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de tanktassen zweven is niet nadelig voor de tanktas. Deze gaat niet uitzakken ofzo. 

Door dat zweven raak je tank minder snel beschadigd (als het al gebeurd) en ik vermoed dat het de pasvorm wat universeler houdt.

 

Zowel Givi als SW-Motech maakt gewoon hele goede tanktassen met tankring. Die van Givi zijn iets goedkoper. Dat komt door een iets mindere bouwkwaliteit maar nog altijd meer dan goed genoeg voor jarenlange plezier van dit merk

 

Persoonlijk vind ik de tankring van Givi prettiger in gebruik dan die van SW-Motech.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Athome Persoonlijk vind ik dat zweven dus helemaal niet mooi, nou begrijp ik dat je de tanktas neemt uit praktische overweging, maar ach het oog wil ook wat...

 

Ben je bekend met Shad? die hebben ipv. een ring van die schroeven waar je hem als het ware opschuift. Ik zag dat bij een motorzaak vd week.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een Bagster, met tankhoes. Ge-wel-dig! Je tank beschadigt niet en je weet 100% zeker dat 'ie vast zit. Ennehhh, hij 'zweeft' ook niet ;)

aangepast door Firefly
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jarenlang een universele tanktas (met magneten) gehad op mijn VFR800Vtec en later op de 800f, oppassen met het aantrekken van vuil.

En zette mijn tanktas nooit zomaar op de grond, altijd op z'n kop 😉 en afvegen voordat ik hem weer terug plaatste op de tank.

Later gebruikte ik ook nog een lapje antislib (foto) tussen de tank en de tas, voor de zekerheid maar eigenlijk niet nodig als je een beetje oplet.

20230106_150331.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telt die Bagster daar niet voor? Of is dat meer een opoe-onderbroek?

Met excuses aan onze seniorleden.....

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een SW-Motech. De tweede generatie die nog makkelijker sluit (door de ingebouwde magneten). Erg makkelijk bij het tanken, want eenvoudig afneembaar. Tevens makkelijk mee naar binnen te nemen, om te voorkomen dat een ander hem jat, terwijl ik afreken en/of een kopje koffie neem.

Fijnste vind ik dat je bij juist gebruik een krasvrije tank houdt. Alle andere oplossingen bieden dat niet, maar dat moet je voor jezelf bepalen.

 

Succes met zoeken naar jouw oplossing.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb en gebruik zowel de SW Motech als de Bagster.
Beiden houden de tank krasvrij. De Bagster heeft er bij mij meer dan 10 jaar opgezeten, en werd alleen verwijderd als ik de motor (zelden) ging wassen.
Na 10 jaar was de tank het mooiste onderdeel van de motor. Geen krassen, geen doffe plekken etc.
Maar het nadeel is dat die hoes eigenlijk altijd op de motor zit, het is te veel werk om die alleen te plaatsen als je hem nodig hebt (denk aan 5 tot 10 minuten).
De SW Motech met tankring is praktischer. En je hebt veel meer keuze m.b.t. de grootte van de tas zelf.
Beiden zitten gewoon goed vast, en blijven ook op topsnelheid goed op hun plek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tanktas blijft al snel goed op de motor zitten omdat deze praktisch uit de wind geplaatst is. Alleen slecht wegdek heeft een tanktas last van (en niet alleen de tanktas). Een tanktas op een ring of de Bagster variant blijft ook dan nog gewoon zitten. De magneetversie zou in deze situatie er wel af kunnen glijden.

 

@Aficior

Ik zag op de website van SW-Motech inderdaad de magneetversie van de tankring. Hun video laat zien dat het inderdaad eenvoudiger gaat. Ik heb deze ring nooit gebruikt. Ik heb de EVO gebruikt

Bij SW-Motech moet je met een koordje de borgpen lostrekken om de tas de verwijderen. Ook bij de magneet versie. Bij Givi gaat met een hendel.

Bij Givi kon ik door die hendel de kleine en middelgrote tanktas al snel met 1 hand plaatsen en afnemen. 

Dat is SW-Motech nooit echt goed gelukt. Het plaatsen soms nog wel maar het afnemen niet.

Mede om deze reden de voorkeur voor de Givi. De Givi tassen klikken heel makkelijk op de ring. De SW-Motech heeft iets meer geduld en precisie nodig.

 

Ik weet niet of SW-Motech de optie nog steeds heeft.

Ik heb bij de vorige motor gekozen voor SW-Motech i.p.v Givi omdat je bij SW-Motech kon kiezen om de stroomvoorziening in de tanktas via de tankring te laten lopen. Dat Heeft Givi dan weer niet.

 

@Daskent

Ik ken het merk SHAD van naam maar meer ook niet. Het lijkt mij kwalitatief gelijkwaardig aan Givi of iets minder. In mijn ogen dus nog steeds goed genoeg voor een hele grote groep motorrijders.

De tankring heb ik eens bekeken. De 3 uitstekende pinnen vind ik dan weer niets. Kan met je mouw of jas o.i.d achter blijven hangen als de tanktas er niet op de zit. Bij de ringen van Givi (zeker weten) en SW-Motech speelt dit niet. 

Het systeem met de 3 pinnen kost waarschijnlijk wel minder ruimte in de tas.

 

Alle tankring systemen kosten ruimte in de tas. De klemming van de ring moet immers ergens blijven. Doe je dit ergens onder de tas. Dan gaat de tas echt zweven boven tank en jij vindt de huidige systemen al veel zweven. Dus de fabrikanten zaten dus wel goed met hun gedachtegang.

 

Magneettassen en Bagster verliezen geen ruimte in de tanktas.  

aangepast door Athome
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al 10 jaar de tankring van Givi.  Voordien altijd met magneettassen geknoeid. Ik wil nooit meer terug. Ik heb nu tanktassen in verschillende formaten al naargelang de nood. Ongelooflijk handig en nooit problemen of beschadigingen gehad.

Van Shad heb ik nu een paar jaar een topkoffer (wel Ä—Ä—n van de duurdere) en de kwaliteit is prima. Met hun tanktassysteem heb ik geen ervaring, maar die metalen uitsteeksels zouden hinderlijk kunnen zijn. Tenzij er toch altijd een tas op staat natuurlijk. Ik rijd eigenlijk nooit meer zonder mijn tasje van 3 liter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...