Ga naar inhoud

Welke tanktas heb je?


Daskent
 Delen

Aanbevolen berichten

Sw Motech Evo tassen. Ik heb de micro (achteraf was de daypack beter geweest denk ik) en de Engage sport (ideaal voor weekenden weg en vakanties)

 

Ja vindt de proline wel net dat ze wat meer op magneten dr op klikken, maar ik heb nooit moeite met die van mij er op krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De SW Motech Pro Sport vind ik goed aansluiten op de vorm van de tank en niet overdreven hoog er boven hangen. Verder mooi formaat. Echter laptop past er helaas niet in voor woon/werk verkeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

QUOTE

Bij SW-Motech moet je met een koordje de borgpen lostrekken om de tas de verwijderen. Ook bij de magneet versie. Bij Givi gaat met een hendel.

 

Bij Givi kon ik door die hendel de kleine en middelgrote tanktas al snel met 1 hand plaatsen en afnemen.

 

Dat is SW-Motech nooit echt goed gelukt. Het plaatsen soms nog wel maar het afnemen niet.

 

Mede om deze reden de voorkeur voor de Givi. De Givi tassen klikken heel makkelijk op de ring. De SW-Motech heeft iets meer geduld en precisie nodig.

UNQUOTE

 

@Athome

 

Toen ik mijn SW-Motech tas kocht was blijkbaar de PRO versie net geïntroduceerd. Anders had ik vermoedelijk de EVO-variant van SW gekocht. De tassen zien er hetzelfde uit, maar de montagerail en die tankring zijn verder door ontwikkelt.

 

image.png.b8d0f9a0119351bd469319b9b421b2a2.png

 

Ik ben tevreden over het min of meer zelfzoekende systeem met magneetjes dat er voor zorgt dat de tas lekker in de tankring klikt, maar met de helm op en gehoorbescherming in hoor ik dat niet. Ha ha ha. Ik voel alleen dat de tas redelijk vanzelf in die ring klikt. Hebben ze blijkbaar laten ontwikkelen bij FIDLOCK.

 

Het plaatsen van de tanktas kan ik met één hand doen, maar ik moet bekennen dat ik het altijd met twee handen doe, om te voorkomen dat ik de benzinetank raak met de onderzijde van de tanktas. Ondanks dat er aan de onderzijde een zeer zacht materiaal zit.

 

Het verwijderen van de tanktas doe ik ook altijd met twee handen. Dat lusje aan de voorzijde van de tas waarmee je de borgpen ontgrendelt, bedien je met de ene hand, terwijl je met de ander hand de tas dient te ‘liften’ uit de ring. (Zie foto hieronder, het rode lusje aan de voorzijde van de tas). Ik heb de PRO Micro tank bag 3-5 liter.

 

Enige is dat ik bij het afnemen soms even een pietsje moet oppassen, omdat ik ook in het balhoofd van mijn VFR een houder voor mijn TomTom Navigatie heb zitten. Wanneer die erop zit, kan ik dat koordje niet trekken met mijn winterhandschoenen aan, omdat het dan wat krap is.

 

image.png.94dafbe84a3febd56315d1c8d400f117.png

 

Ik ben benieuwd wat de @Daskent gaat doen. Hij wil tenslotte een nauw aan de tank aansluitende tanktas en geen tankring.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk zoveel reacties! 

 

Voor nu gaat mijn voorkeur uit naar de pro sport en de pro engage van SW. 

Van het voorjaar maar ff met de motor langs de winkel om ze op de motor te zien! Ik geloof dat Ten Kate een mooi arsenaal aan sw motortech heeft liggen.

 

Ik heb het bevestigings systeem van Shad bekeken in de winkel en die steken mijn inziens behoorlijk uit... de ringen van SW pro daarintegen sluiten mooi aan en zitten niet 'in de weg' om het maar even zo te zeggen..

 

Welk formaat het beste bij me past weet ik niet goed, ik hoef geen week aan kleding mee te nemen (en als dat wel zou moeten ga ik me eerder orieteren op koffers) maar een flesje water een broek en jasje/regenbroek in zou passen zou wel makkelijk zijn. Denk ik...

 

Het belangrijkste aan een tanktas vind ik dat het mij niet belemmerd in het rijden, ik ben zelf niet lang en wil graag zoveel mogelijk m'n tellers en navi (in het balhoofd) kunnen blijven zien.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

SW Motech heb ik eerst gehad en nu Givi.

De Givi bevalt me beter, omdat het ontgrendelen met de hendel erg makkelijk gaat.

Maar vooral ook omdat de bodem van de Givi tassen harder, vlakker en vormvaster zijn en ze echt nooit de tank raken.

Maar de SW Motech was ook een prima ding hoor, veel plezier van gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een Oxford Sports, ik gok dat die inmiddels al 20 jaar oud is, met 'ouderwetse' magneten, zeem ertussen tegen krassen en wat mij betreft geen enkel probleem, en zweeft ook niet. ;)

VFR 06082017-2.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 hours ago, MichelDB said:

Of alletwee ;) om even op @Aficior zn berichtje terug te komen. Mij lukt het prima met 1 hand erop én eraf :)

Idem, 1 enkele hand is geen probleem.
Wel is het systeem ook geblokkeerd geweest toen ik op vakantie was in de Dolomieten. Op de hotelkamer met basisgereedschap weer gerepareerd (nadat ik heel veel moeite had de tas van de tank af te krijgen). Daarna nooit meer een probleem gehad.
Let wel: als je het sluitsysteem uit elkaar hebt gehaald (niet al te lastig) krijg je hem NOOIT en te nimmer in je eentje weer in elkaar. Je hebt echt een extra set handen nodig.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het nieuwe (PRO) systeem met magneten van SW-motech is wel heel erg stofgevoelig. Als je zoals ik een tijdje in Noorwegen over gravelwegen hebt gereden krijg je het er nauwelijks meer vanaf. Schoonmaken is dan het devies na het met de kracht van een os lostrekken.

Ook moet je oppassen dat het rode koortje niet bij het er opzetten tussen ring en tas komt te zitten, het vorige systeem ging veel makkelijker met SW-motech en was niet stof gevoelig en ook het touwtje (was een kabeltje) kon nooit tussen de tas en ring komen.

Wat het "handige" aan het systeem met magneten is weet ik niet, want het is mechanisch een stuk complexer en duurder en zoals al genoemd, een stuk gevoeliger voor stof en gruis/zand.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...