Ga naar inhoud

Knipperlicht schakelaar hapert


 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Mijn knipperlicht schakelaar hapert nogal, blijft niet knipperen na het aanzetten. Schakelaar blijft wel staan als je hem naar links of rechts beweegt. 

Schakelaar ook losgehaald om te kijken of de schuif die er in zit wel helemaal naar de uiterste hoeken gaat. Dit is wel het geval, dus daar is niets mis mee. Bedrading zit allemaal goed vast en geen corrosie zichtbaar. 

 

Knipperlicht knippert wel als je de schakelaar vasthoud naar links of rechts. Heeft iemand van jullie een idee?

 

Groet Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je het binnenwerk meteen goed schoongemaakt en ingesmeerd met zuurvrije Vaseline toen je het toch uit elkaar had?
Dat is namelijk vaak de oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem zit meestal in het witte schakelaartje. Voor een grondige reiniging zou dat ding even uit elkaar moeten. Dat lukt met wat "gepiel" wel, maar wel even goed opletten dat de kleine onderdeeltjes (veertje en kogeltje in mijn herinnering) niet wegschieten........ 

 

MIsschien helpt dit filmpje: KLIK

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit eigen ervaring en zoals hierboven al genoemd: uit elkaar halen, schoonmaken en met zuurvrije vaseline terug monteren. Let wel op, want er zijn wat springerige kleine onderdelen die je zo kwijt bent als je niet oplet.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties, ik heb de schakelaar al wel los gehaald en wat schoongemaakt. Heb de witte schuif er nog niet uitgehad, van het weekend maar is even proberen.

Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen 👍

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen, 

 

Ik heb de schakelaar weer los gehaald en ingesmeerd met witte vaseline ( zuurvrij ) en werkt idd weer naar behoren 👍. Had alleen meer los gehaald dan nodig volgens mij, schuif en schakelaar er uit gehaald. Was wel geprutst om dat er weer op de goede manier in te krijgen. Maar het is gelukt en alles functioneert weer. Bedankt voor de tips.

 

@Eric, handig filmpje op YouTube trouwens

 

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet het zelf ook nog een keer doen, in de winter moet ik vaak 2 keer drukken om 'm uit te krijgen of weer handmatig naar het midden zetten maar dan is het me vaak te koud in de garage en als het weer warm wordt is het probleem meestal over en vergeet ik het weer.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Mark WK zei:

@Eric, handig filmpje op YouTube trouwens

Goed bezig @Mark WK👍

 

"Kevs Shed" heeft inderdaad voor de meest voorkomende onderhoudswerkzaamheden best goeie filmpjes om je een beetje "de weg te wijzen". 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

misschien stomme vraag, maar voor de zelfde schakelaar op een 2001 model, zijn die units ook nieuw te bestellen? de mijne zijn na al die jaren niet mooi meer (en pakt ook niet goed op) dus wil eigenlijk gewoon een nieuwe schakelaar/omhulsel setje kopen. Iemand die wel is gevonden? (leek me zonde om een nieuw topic te maken, hoop niet dat dat erg is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stomme vragen zijn er niet hoor, alleen 🙈 ik weet hier geen antwoord op. Maar als ik terug ga in dit topic zie ik wel iets geschreven over schakelaars maar dat zoek je waarschijnlijk niet?

Succes.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ook geprobeerd maar nieuw kun je vergeten helaas. Als je wilt kijken hier zijn de nummers

1472085047_Schakelaar001.thumb.jpg.0b54284969a287721daa7248c8946d6d.jpg

 

2077243593_Schakelaar002.thumb.jpg.7a1a7f6954d50ac883b7c83a9a96d160.jpg

 

306265620_Schakelaar003.thumb.jpg.f9ff2f7abe0c70c1f1220636d2f132df.jpg

aangepast door klein
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, tommy zei:

misschien stomme vraag, maar voor de zelfde schakelaar op een 2001 model, zijn die units ook nieuw te bestellen? de mijne zijn na al die jaren niet mooi meer (en pakt ook niet goed op) dus wil eigenlijk gewoon een nieuwe schakelaar/omhulsel setje kopen. Iemand die wel is gevonden? (leek me zonde om een nieuw topic te maken, hoop niet dat dat erg is)

Als ze alleen optisch niet mooi meer zijn, tip van de dag van een collega: Pak een microfiber doek, beetje zuurvrije witte vaseline erop en poets het plastic op, ziet het er weer "als nieuw" uit :) 

 

Voor:

image.png.3524493f255c87bfb74c292ecfeb0e1c.png

 

Na:

image.png.0dcff2db9ab5886edfd408a7147da79b.png

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Het is niet specifiek vaseline, maar heb wat zuurvij vet er lichtjes op gesmeerd en wat uitgevreven, dat werkte best aardig, goeie tip. Heb het als test ook op de ketting beschermer gedaan, maar dat was minder goed idee. Die gaan we maar is met wat keramische bescherming proberen netje te krijgen ;). 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...