Ga naar inhoud

Niet de NAKS, wat dan wel?


RobG
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, 

 

Om kosten te besparen even een vraag aan jullie. Ik heb een rare tik in mijn blok. Geen geratel zoals bij de NAKS. Om kosten van garage te voorkomen in de zin van, we maken hem wel open en kijken wat we tegen komen, vraag ik jullie of dit een bekend iets is? 

Bij stationeer drasien foet ie het soms wel, soms niet. Bij het geven van een beetje gas is het weg. 

 

Hoor het graag wat jullie bevindingen zijn 

 

Gr. Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is geen tik. Geluid en frequentie lijken overeen te komen met dat van de uitlaten. Ergens een lekje in het uitlaatsysteem ligt voor de hand. Redelijk makkelijk te controleren.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op basis van deze geluidsopname, en ik heb met een goede koptelefoon geluisterd, durf ik geen conclusies te trekken.

Het controleren van de uitlaat kan natuurlijk geen kwaad en als je een beetje handig bent kun je dat zelf doen. Bij mijn ex-rc36/1 was ooit het koppelstuk van de achterste bochten losgekomen, de moeite waard om te checken (als dat bij een vtec ook zo zit).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook eens de achterste tussenbochten lek gehad, beetje rotplek om bij te komen maar te doen. Andere bochtjes vinden is een lastigere taak.
Ik vond ze nieuw te duur en heb flink moeten zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dit geluidsfragment kun je inderdaad niet veel.
Als een langer fragment maakt met de microfoon even rondom het blok loopt met de opname.
Hierbij even met het toerental van de motor speelt.


Wellicht kun je ook naast de motor horen van welke richting het geluid komt?
Voor/achter/links/rechts/ midden/onderkant  enz…..


Eventueel even de kappen verwijderen voor de geluidsopname.
(Ook kun je even je uitlaat/demper afdoppen zodat het geluid van de demper minder aanwezig is in de opname.

Bijvoorbeeld gewoon met een plastic dop van een verfspuitbuis of iets dergelijks. Even een gaatje in boren in het midden en dan op je demper schuiven.  Stationair blijft de dop dan wel even zitten. )

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update. Na een lange tocht was het tikken weg. Alleen nog met ietwat koudere motor tikt ie nog. Maar, vandaag weg geweest, geen probleem. Zet de motor weg en kom erachter dat ik iets vergeten ben. Spullen aan getrokken en motor willen starten. Hij draait wel maar slaat niet aan. Wat me opvalt is dat het FI lampje brand. Was dus met  warme motor die nu niet meer aanslaat? 

 

Morgen vroeg met koude afgekoelde motor nogmaals proberen dan maar. Sta voor een raadsel. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het aandurft naar Brunssum te komen wil ik wel kijken maar ben aan de CT aan het werk dus kan niet bij jou langskomen. Vanaf volgende week heb ik al bijna ieder weekend wel iets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...