Ga naar inhoud

Crosstourer ABS lampje knipperen tijdens rijden.


 Delen

Aanbevolen berichten

Het verplaatsen van de sensor is natuurlijk mogelijk. Maar ik vind het ook wel mooi als het hele zaakje er enigszins origineel uitziet.

Ik zal eens kijken of ik gevonden kan krijgen of de ABS-ringen van de 1200F en 1200X  1 op 1 uitwisselbaar zijn ........ 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het er origineel uit moet zien én de abs moet werken lijkt me het terugplaatsen van het 19" voorwiel de makkelijkste oplossing ;)

 

Overigens ben ik wel benieuwd naar een plaatje van je brommert met het kleine voorwiel.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, grappenmakers blijf je houden hè🤣.

Maar bij deze een fotootje….AEF35168-8F81-4A1D-B66A-3B260E73047C.jpeg.567bdcf3dcd7d167f4df327bb9510759.jpeg

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het optisch wel een voltreffer. Hopelijk krijg je het 100% werkend. Idealiter zou je ook de radiale zeszuigerklauwen van de f nog kunnen overnemen. Top ankers!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel. Ik vind het zelf ook erg geslaagd. Ik heb de 1200F ook gereden en inderdaad de remmen zijn super. Maar ik kom met deze remmen niet te kort. Maar de remklauwen van de 1200F passen niet op de vork van de X als ik het goed heb. En dan zou ik ook de remschijven van de F moeten hebben want die hebben een grotere diameter. 
Als ik het ABS probleempje het getackeld ben ik tevreden met de ombouw . 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat je ook het F achterwiel hebt, dan zou op beide wielen de F ABS ring in theorie moeten werken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stiekum heb ik al even gezocht naar de abs ring van x en f, die lijken hetzelde patroon te hebben. Zou het dan toch in de module anders zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ray,

 

inderdaad ik heb het F achterwiel gebruikt. Maar ik denk dat deze ABS-ring hetzelfde zal zijn als van de X. Omdat ze beide van een 17” achterwiel gebruik maken …. Maar ik kan er naast zitten…

Link naar reactie
Delen op andere sites

De diameter is niet het probleem waarom de ABS.TC problemen geeft, het is het feit dat de boordcomputer een "fout" aantal pulsen ontvangt. Met andere woorden, het aantal gaatjes in de ring.
De diameter en dikte van de ring is nauwelijks van belang, de sensor is vrij simpel te verplaatsen.

Ik weet dat er in Duitsland een paar met deze set-up rondrijden, dus mogelijk weten zij de oplossing? Waarom zou je het wiel meerdere keren proberen uit te vinden......

  • With Stupid 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In Duitsland rijden er inderdaad CT's rond met een Oostenrijkse ombouwset. Dit is niet zo'n set. Om de originele remschijven op deze velg te gebruiken zijn er adapterplaten gemaakt. In de Oostenrijkse set worden er van andere remschijven en ABS-ring gebruik gemaakt. Dus daar kan ik mijn voordeel niet halen. Ik moet naar een ABS-ring kijken met de juiste gaten configuratie en kijken of deze past of passend maken. Of zoals Ray al eerder zei eentje laten snijden..... 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...