Ga naar inhoud

Vraag koelvloeistof bijvullen


Kaper23
 Delen

Aanbevolen berichten

Goeiemiddag best club leden ik heb een vfr 800 uit 99

Ik had koelvloeistof bij gevult was helemaal leeg en nu is ie weer helemaal leeg wat zou dat kunnen zijn en kan ik het zelf oplossen en maken eventueel

 

Mvg rene

aangepast door Arno71
Topic verplaatst vanuit “forum informatie”
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst de rechter kap er af en de radiateur tot de rand vullen en het systeem ontluchten. Dan pas het tankje op peil brengen en op lekkage controleren.

VFRikus

  • Like 1
  • With Stupid 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, VFRikus zei:

Eerst de rechter kap er af en de radiateur tot de rand vullen en het systeem ontluchten. Dan pas het tankje op peil brengen en op lekkage controleren.

VFRikus

Hoe doe je het systeem ontluchten eigelijk dat weet ik niet hoe dat moet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terwijl de motor op de middenbok staat de dop er af en de motor laten draaien. Regelmatig in de slangen knijpen om eventuele luchtbellen in beweging te krijgen.

Dit alles totdat er geen lucht meer uit het systeem komt.

VFRikus

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Rene, 

 

Ik ben ook maar een amateur hoor, maar heb net de koelvloeistof van mijn 2017 VFR800X vervangen, daarbij kwam ik ook onderstaande filmpje tegen, geeft een beeld van het ontluchten. Mocht je helemaal vanuit nul beginnen, zou ik nog even nalopen of er een nieuwe afdichtring onder het ontluchtingsboutje moet (die heb ik vooraf gekocht) en of je momentsleutel de Torquewaarde ven het ontluchtingsboutje red, want dat ik een erg lagen waarde, was bij mij 13Nm. 

 

Aanvullend ben ik een beetje doorgeschoten in het schoonhouden van mijn motor XD, dus heb een slang gesklussed van de Gamma, met verloopstukken van Aliexpress om mijn schatje schoon te houden tijdens het ontluchten van de radiator XD

 

Groet, Erik

 

20230318_191511.thumb.jpg.e126ca2e0e92471ef0c07bbc24f1b4b1.jpg

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...