Ga naar inhoud

Ervaringen hand compressor


blom0344
 Delen

Aanbevolen berichten

Iemand positieve ervaring met een hand compressor voor bijhouden bandenspanning.? Bij pomp stations moet je telkens weer afwachten of de installatie werkt en lukt het vaak niet goed om bij ventiel te komen.

Er wordt links en rechts van alles aangeboden, maar geen idee of dat nuttige apparaten zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het voor thuis gebruik of voor onderweg?

Thuis heb ik een goede fietspomp met manometer, werkt prima, ook voor auto- en motorbanden. En je bent al lekker opgewarmd als je aan je rit begint. ;-)

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan sowieso het beste thuis voor vertrek de spanning controleren want dat moet met koude banden dus tenzij je een tankstation letterlijk om de hoek hebt dan zijn je banden in principe al te warm voor een goed resultaat en zal je zeer waarschijnlijk met een te lage spanning rondrijden.
Dus als je toch voor thuis kijkt dan ben je niet perse afhankelijk van een super compacte en kan je ook voor iets op netspanning kijken.
Ik heb voor thuis een gewone compressor en voor onderweg een super compacte maar die heeft geen manometer, die gebruik ik met zo'n pen met een strip die eruit schiet (offroad gebruik dus compact en analoog).
Bij elke goedkope variant zal de beperking vooral in de manometer zitten en dat is ook het geval bij een echte compressor. Ik heb een goedkope manometer en die is niet bepaald nauwkeurig, een geijkte kost je al snel ergens rond de €80 en dan heb je nog geen compressor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In tegenstelling tot autobanden (je bent heel veel lucht nodig) zijn motorbanden heel goed met een fietspomp op te pompen. Vanuit dat oogpunt ben ik ook geïnteresseerd in zo'n handzame compressor.

Niet om regelmatig je banden mee op te pompen. Ze maken een enorme berg herrie en het duurt erg lang (meerdere minuten) om een band op spanning te krijgen. Voor het oppompen voordat je gaat rijden voldoet een fietspomp gewoon erg goed.

Ze zijn wel handig als je onderweg iets krijgt waardoor je de banden moet oppompen. Dat ga je met die CO2 patronen niet redden.

 

De vraag is dan vooral moet ik er een nemen met een ingebouwde accu, of juist een die je op de 12 volt aansluit.

Met ingebouwde accu is lekker mobiel maar die accu. Je gebruikt dat ding bijna nooit. Dat is ook niet goed voor een accu.

De versie die je aansluit op de 12 volt, is uiteraard minder mobiel maar geen zorgen om de ingebouwde accu. Handzaam zijn beide varianten even goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor onderweg heb ik deze https://eastbound.shop/product/rocky-creek-motopressor-pocket-pump/
D
ie is compleet uitgekleed en daarom de meest compacte en niet veel groter dan een aantal Co² patronen, voordeel is dat je na gebruik niet hoeft te denken om nieuwe patronen aan te schaffen.
Neem je er 1 mee op accu dan is geheid de accu leeg wanneer je hem die enkele keer nodig hebt en een accu maakt hem ook meteen minder compact.
Bij Eastbound hebben ze ook een handpomp om mee te nemen https://eastbound.shop/product/topeak-racerocket-mt-hand-pump/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook voor thuis gewoon een goede fietspomp met een manometer, maar niet erg nauwkeurig. (Motorfiets staat in een garagebox zonder stroom). Eens in de maand een paar pufjes en alles weer oké.

 

Voor het meten van de bandenspanning bij AFS Motorparts een goede bandenspanningsmeter gekocht.

https://www.afsmotorparts.nl/index.php?route=product/product&keyword=Bandenspanningmeter&category_id=0&product_id=1008

Fijne van die meter is, dat wanneer je iets teveel lucht in je banden geblazen hebt, je het met behulp van deze meter weer uit de band kunt laten ontsnappen. (Gele toets drukken).

aangepast door Robert-Jan
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn hele huis ligt vol met fietspompjes, maar aangezien ik het hele jaar woon-werk rij vind ik dat niet practisch. Aan de andere kant heb ik een grote voorkeur voor mechanische tools.

Denk toch aan de mechanische voetpomp van SKS als alternatief.

Een goede bandenspanningsmeter had ik al jaren geleden aan geschaft

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

yup zeker goede ervaring met de Xiaomi compressor.

 

Heb hem vaak bij me, kan er ~6 motorbanden helemaal mee oppompen. Maakt een hoop herrie en is niet zo heel snel. Maar hij is accuraat en super handig mee te nemen, zit ook een lampje op gebouwd :)

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hem al een keer moeten linken na een sleuteldag omdat men onder de indruk was dus bij deze

 

KLIK

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook de Xiaomi compressor. Toen ik die van het weekend pakte om de banden weer op spanning te krijgen zat er nog genoeg energie in van vorig jaar om dat te doen.

Toch blijft de ingebouwde accu zowel het grootse voordeel als het grootste nadeel.
Dit maakt het apparaat zwaarder en wanneer de accu leeg is kun je er niets meer mee.

Al met al ben ik er tevreden over. Ooit gekocht bij Amazon voor rond de 35€.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eastbound las ik net hierboven. De motopressor van Eastboud heb ik ook en meerdere keren op reis gebruikt. Ook met een lekke band in Noorwegen.

Wel een digitale manometer erbij en samen in een zakje. Ideaal vind ik zelf. Deze heeft geen eigen accu maar dat maakt het juist kleiner.

aangepast door Tim1074
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...