VFRené Posted March 27 Share Posted March 27 is de crossrunner begrenst qua snelheid? Of is dit alleen bij import uit ander land? Ik vraag dit voor een vriend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted March 27 Share Posted March 27 De RC80 crossrunner is identiek aan de VFR800f die jij hebt. Voor zover ik weet is die niet begrensd. (hoewel in zekere zin natuurlijk elke motor begrensd is......) Van de RC60 zou ik niet weten of die begrensd is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted March 27 Share Posted March 27 De 1200x is begrensd op 220, de F op 250 dus zou kunnwn dat de 800X ook enige beperking heeft maar door het lagere vermogen vermoed ik van niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted March 27 Share Posted March 27 Hmm, het lijkt erop dat Crossies wel begrensd zijn, maar dan op toerental in de 5e (10.000 rpm) en 6e (8.500 rpm) versnelling. Ik rij nooit zo hard, dus ik heb het niet uit eigen ervaring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
crossrunner Posted March 27 Share Posted March 27 De RC 60 is begrensd op 200 k/m. Naar wat ik er van heb kunnen terugvinden is dat vanwege de allroad banden waar hij origineel op geleverd werd. Mijn Crossrunner komt oorspronkelijk uit Belgie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted March 27 Share Posted March 27 Ik denk dat het net als bij de CT is gedaan vanwege de geometrie. De CT stuurt hierdoor veel scherper dan de F maar dat maakt 'm een stuk instabieler op hoge snelheden en dat wordt een stuk sneller merkbaar als je ook nog eens een kofferset hebt, met name de topkoffer. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
de ritselaar Posted March 27 Share Posted March 27 De 1200F is af fabriek begrenst ( 251 echte kilometers- 1e versnelling ongeveer 60 % 2e versnelling 80 % 3e versnelling niet geknepen. aanpassing is naar 204 PK gegaan toerenbegrenzer eraf en 500 toeren hoger-snelheids begrenzer eraf dus een beest van een machine. wel op hyper pro vering gezet. toch maar ingeruild voor een Pan Europeaan Gr Nico 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted March 27 Share Posted March 27 Maar waar is de "vriend" naar op zoek qua antwoord? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRené Posted March 27 Author Share Posted March 27 (edited) 51 minuten geleden, voodoo zei: Maar waar is de "vriend" naar op zoek qua antwoord? Vriend, als in ex-collega van bijna 70 jaar volgens mij heeft nu een Pan en wil een iets lichtere motor met toch voldoende power en rij-plezier. Hij is op zoek naar een crossrunner volgens mij. Een 1200 wordt weer te zwaar en te groot. Edited March 27 by VFRené 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bazz Posted March 27 Share Posted March 27 voor zover ik weet heeft de Crossrunner hetzelfde blok als de 800 Vtec, maar is af fabriek anders getuned (als in minder sportief..) ik meen me te herinneren dat deze ook bij introductie al een lagere topsnelheid had dan zijn snelle broer en daarom ook niet begrensd hoeft te zijn? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted March 28 Share Posted March 28 De RC60 crossrunner is inderdaad anders getuned dan de tijdgenoot met clip ons. Bij de 2e serie crossrunners is dat verschil er niet meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts