Ga naar inhoud

VFR crossrunner begrenst?


VFRené
 Delen

Aanbevolen berichten

is de crossrunner begrenst qua snelheid? Of is dit alleen bij import uit ander land?

 

Ik vraag dit voor een vriend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De RC80 crossrunner is identiek aan de VFR800f die jij hebt. Voor zover ik weet is die niet begrensd. (hoewel in zekere zin natuurlijk elke motor begrensd is......)

 

Van de RC60 zou ik niet weten of die begrensd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 1200x is begrensd op 220, de F op 250 dus zou kunnwn dat de 800X ook enige beperking heeft maar door het lagere vermogen vermoed ik van niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, het lijkt erop dat Crossies wel begrensd zijn, maar dan op toerental in de 5e (10.000 rpm) en 6e (8.500 rpm) versnelling.

Ik rij nooit zo hard, dus ik heb het niet uit eigen ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De RC 60 is begrensd op 200 k/m. Naar wat ik er van heb kunnen terugvinden is dat vanwege de allroad banden waar hij origineel op geleverd werd.

Mijn Crossrunner komt oorspronkelijk uit Belgie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het net als bij de CT is gedaan vanwege de geometrie.

De CT stuurt hierdoor veel scherper dan de F maar dat maakt 'm een stuk instabieler op hoge snelheden en dat wordt een stuk sneller merkbaar als je ook nog eens een kofferset hebt, met name de topkoffer.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De 1200F is af fabriek begrenst ( 251 echte kilometers- 1e versnelling ongeveer 60 % 2e versnelling 80 % 3e versnelling niet geknepen.

aanpassing is naar 204 PK gegaan toerenbegrenzer eraf en 500 toeren hoger-snelheids begrenzer eraf dus een beest van een machine.

wel op hyper pro vering gezet.

 

toch maar ingeruild voor een Pan Europeaan 

 

Gr Nico

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, voodoo zei:

Maar waar is de "vriend" naar op zoek qua antwoord?

  Vriend, als in ex-collega van bijna 70 jaar volgens mij heeft nu een Pan en wil een iets lichtere motor met toch voldoende power en rij-plezier. Hij is op zoek naar een crossrunner volgens mij. Een 1200 wordt weer te zwaar en te groot.

aangepast door VFRené
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

voor zover ik weet heeft de Crossrunner hetzelfde blok als de 800 Vtec, maar is af fabriek anders getuned (als in minder sportief..)

ik meen me te herinneren dat deze ook bij introductie al een lagere topsnelheid had dan zijn snelle broer en daarom ook niet begrensd hoeft te zijn?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De RC60 crossrunner is inderdaad anders getuned dan de tijdgenoot met clip ons.

Bij de 2e serie crossrunners is dat verschil er niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Misschien een wat vreemde vraag, maar ik stel hem toch.

Na bijna vijftien jaar op mijn VFR800FI wil ik een jongere motor aanschaffen en mijn gedachten gaan uit naar een Crossrunner.

Nu heb ik nog nooit op deze motor gereden en ik vraag me af of er iemand in noord oost Nederland is die in het bezit is van een Crossrunner van net laatste type, ik meen vanaf 2015 waar ik een keer een uitgebreide proefrit op mag maken.

Vanwege de totaal andere rijhouding lijkt mij een blokje om bij een motorzaak in de buurt niet voldoende en daar komt ook vaak bij dat ze niet eerder een motor uit de showroom halen als de koop al bijna rond is.

Bij mij is de keuze voor het model nog niet eens zeker, vandaar dat ik graag een uurtje zou willen rijden.

VFRikus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Den Haag ben je welkom, maar dat is niet echt in het noordoosten.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Desalnietteplus bedankt voor het aanbod!

Zou wel een mooi dagje uit zijn!

Ik houd het in gedachten.
VFRikus

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, VFRikus zei:

Vanwege de totaal andere rijhouding lijkt mij een blokje om bij een motorzaak in de buurt niet voldoende en daar komt ook vaak bij dat ze niet eerder een motor uit de showroom halen als de koop al bijna rond is.

Mijn ervaring met motordealers is toch heel anders @VFRikus, gewoon aangeven dat indien hij je bevalt je verder wilt praten.

Zo mocht ik een motor zelfs een weekend meenemen en bij een andere dealer een hele dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...