Ga naar inhoud

FI en HISS brand soms onder het rijden


 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

ik heb sins deze week dat ik onder het rijden door een put of over een bult rij dat er een paar seconden het FI en HISS lampjes gaan branden en de motor hou op dat moment ook in.

Ik denk zelf aan een massa probleem, de blauwe stekker is al overbrugt maar ik herinner mij vaag dat er nog ergens een stekker is die problemen durft te geven maar ik kom er zelf niet zo snel op.

Daarom een vraag aan de kenners welke stekker dat het was.

Het gaat hier over een V-tec van 2002 met 119000 Km op de teller

Al informatie is welkom.

 

M.v.g. Patrick.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Bazz,

 

het is de originele stator nog, en geen problemen met starten.

Gisteren de accu gemeten.

In rust 12.6 V.

Accu zonder verbruikers en contact aan 12.4 V.

Accu bij draaiende motor op 5000 tr  14.2 V.

Ik had ergens gelezen dat het die blauwe stekker kon zijn of anders de stekker bij de top kuip.

Morgen haal ik de kuip er eens af om te kijken of er iets los zit.

Het is echt als ik over een bult of door een put rij dat het even oplicht en inhoud.

 

Grt Patrick

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Controleer ook eens je kabels vanaf het contact naar beneden. Door al het draaien en inveren kan daar ook een kabelbreuk zijn ontstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Ray en VFRikus,

 

ik zal proberen morgen te controleren, bedankt alvast voor de tips.

 

M.v.g. Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

vandaag nog geen tijd gehad om aan de vfr te werken, maar morgen zeker wel.

Hou jullie op de hoogte.

 

Grt Patrick

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou ook de kill switch kunnen zijn. Heb hetzelfde gehad en bleek dus die schakelaar te zijn op de rechter stuurhelft. Na openmaken, goed schoonmaken en smeren was het probleem opgelost. Is wel een 800fi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van het weekend de kappen er af gehad, overal gekeken en aan getrokken, gewiebeld, niks gezien en kunnen vinden. 

Al de bedrading en stekkers zagen er goed uit, ook de aanpassingen bij de blauwe stekker.

Terug in elkaar gezet en gaan rijden, geen probleem.

Vandaag naar werk gereden geen slag verkeerd gedaan.

Gewoon verder opvolgen denk ik en hopelijk dat het niet meer voorkomt.

Iedereen nog bedankt voor de tips.

 

M.v.g. Patrick

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

up date van het probleem,

 

het is er nog,

weer al de kuipdelen afgehaald, aan alles getrokken en gewiebeld, alles nagezien  maar is moeilijk of niet te meten.

Onder het rijden komt het voor als ik over slecht wegdek rij en dan valt die even uit ga het FI en HISS lampje branden dat duurt ongeveer 2 a 3 sec. en start dan direct terug,

De kill switch al open gehad, denk dat ik het daar ergens moet zoeken, in de bedrading of zo. is er een mogelijkheid om de kill switch te overbruggen. 

Heb gezien dat het een rode stekker rechts van de motor is maar er zitten nog andere draden aan, als ik die los trek doet die niets meer.

Hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen.

 

M.v.g. Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

ook dat is gecontroleerd.

Als het gebeurt blijft alles gewoon zoals het is, de dagteller en klok lopen gewoon door. Even het HISS en FI lampje en inhouden.

Als ik de koppeling op dat moment intrek val die stil maar start direct terug als de koppeling loslaat.

 

M.v.g. Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...