Ga naar inhoud

FI en HISS brand soms onder het rijden


 Delen

Aanbevolen berichten

Ergens een gebroken draad, of een smerige stekker ligt het meest voor de hand.

Op contact zetten en aan de kabels beginnen te frunniken tot je reactie ziet.

VFRikus

 

  • With Stupid 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks dat de accu klemmen goed vast zitten kan het ook inwendig in de accu een breuk, of een sluiting zijn die door bepaalde trillingen actief word.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo VFRikus,

 

ook geprobeerd maar nog geen resultaat.

Dat van die accu wist ik nog niet, hij laad goed bij en geen problemen met starten.

Geven nog niet op blijf proberen maar het is lastig, ik rij nu zonder kuip delen en voor verlichting de grens over om te testen, daar hebben ze kasseien en dan komt het soms voor. 

Bij mij in de buurt allemaal mooi strak wegdek. :)

 

M.v.g. Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een sluiting of een onderbreking kan hij ook prima functioneren, behalve af en toe niet, zegt dus niks.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dat wist ik niet, dan ga ik eens testen met de accu van dochter lief haar CB500F. :)

 

Grt Patrick 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een massa probleem.

Helaas moet je de topkuip er nog een keertje afhalen.

Als je de kabelboom vanaf de blauwe stekker volgt dan krijg je op een zeker moment een verdikking in de kabelboom

Hier heeft Honda (ja slim hé) een massapunt gemaakt mbv een soort van blokje waar alle massa draadjes bij elkaar komen, en dat is het probleem........

De stekkertjes aan het massa blokje gaan oxideren en maken dan geen contact meer waardoor een enkele of meerdere storingen optreden

 

Het blokje vrij maken van de tape van de kabelboom en dan is de beste oplossing alle massa (groene) draadjes aan elkaar solderen maar daarvoor ben je een klein brandertje nodig, een soldeerbout lukt niet ivm de warmte geleiding.

Lukt dat niet dan de stekkertjes goed proberen schoon te maken

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Johan,

 

Van het weekend de gele stekker uit elkaar gehaald eerst alles schoongemaakt en terug in elkaar gezet, maar geen verschil. Dan alles gesoldeerd maar ook geen verschil. Het is nog steeds dat ik door een put rij dat het gebeurt. Ik weet het nu even niet meer.

 

M.v.g. Patrick 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wordt moeilijk zoeken er zit iets los wa dit veroorzaakt

Zoek ens aan de rechterkant achter het zwarte kapje die aan de voorkant onder het zadel zichtbaar is

Achter dit zwarte kapje zit een stukje kabelboom met een stekker die door een hoesje beschermt wordt, het stukje kabelboom zit tegen een soort van vierkant blokje aan waar het stukje kabelboom tegen aam schuurt.

Hier wil het kabelboomptje nog wel eens tegen aan schuren en dan ontstaat er een blootliggend draadje die af en toe contact maakt met de Massa en kan deze storing veroorzken

aangepast door Johan
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo allemaal, 

 

Het probleem dat ik had is eindelijk opgelost met het meedenken van Johan. 

Ik had de kabelboom van de voorkant helemaal vervangen, de blauwe stekker terug overbrugd en gaan rijden en nog steeds problemen. Dan maar eens contact met Johan opgenomen en uitgelegd wat er al was gebeurd, en toen zei Johan dat het misschien bij de zijstandaard de schakelaar kon zijn. Dus stekker los en overbrugd goed vast getapte en als een hooligan over de kasseien bij ons in de buurt gereden en geen 1 keer stil gevallen.  Nu laat ik de stekker zo en kijk ik of ik ergens een stekker of een veer voor de zijstandaard kan vinden en deze er op zetten.  Maar nu heel happy dat ik terug kan rijden zonder problemen. Morgen direct een toerke doen met de vrouw en volgende maand de 1000 bochten in Luxemburg. 

Nog maals bedankt Johan. 

 

M.v.g. Patrick 😀

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik let er extra op de zijstandaard, van het weekend 450 km gereden zonder problemen, ben nu op zoek naar een andere veer en de schakelaar even uit mekaar halen en schoonmaken en misschien vervangen.

Begin eerst met de veer. Heeft er bijna 120.000 km op zitten dus kan wat versleten zijn natuurlijk.

Maar bedankt voor de waarschuwing.

 

M.v.g. Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat dacht ik al. Heb vroeger zo iets mee gemaakt met een Puch brommer met trappers, was dat niet gewend en ging door de bocht toen een trapper op zijn laagste punt stond. Geen prettig ervaring 🙂Ik let er nu extra op dat die ingeklapt is. Maar nog bedankt voor de waarschuwing .

 

M.v.g. Patrick 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

20230827_135323.heicHallo allemaal, 

 

Mijn probleem met stilvallen is er nog steeds,

Van de week was het s'morgens vroeg, maar normaal start die terug maar op dat moment even niet en best een gevaarlijke moment op de snelweg bij Antwerpen als je dan 4 rijbanen naar rechts moet om op de pech strook te komen. Deze keer kreeg ik hem onder het rijden niet meer gestart zoals normaal en ook sprong mijn dagteller en klok op 0 en 1 u.

Vandaag de stator open gehaald en ik vind dat die er na 123000 km nog goed uit ziet. Wat denken jullie zelf, voor zekerheid een nieuwe plaatsen en zo ja de welke. Of gewoon de oude laten zitten. 

Het is een V-Tec van 2002 met 123000 km op de teller.

 

M.v.g. Patrick 

20230827_135323.heic

IMG_3378.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...