Ga naar inhoud

Warm!


Borrie
 Delen

Aanbevolen berichten

Ola! 

 

Ik ben sinds kort eigenaar van mijn droom motor. Een VFR 800 vtec uit 2003! Wat rijd dat lekker en wat een fantastisch geluid komt eruit!

Ik heb hem bij een dealer gekocht die bij aflevering een goede beurt heeft gegeven. alle sappen vervangen, nieuwe accu en banden.

Slijtage delen zijn geïnspecteerd. De motor ziet er erg goed uit. 

Gelukkig heb ik 3 maanden garantie! Hij loopt warm! 😱 Meteen gebeld en dinsdag as gaat hij terug en wordt  het koelsysteem nagekeken.

Lucht in de leidingen, thermostaat en niet werkende koelventilatoren zouden boosdoeners kunnen zijn.

Na 300 km rijden ga ik er een beetje vanuit dat de lucht in de leidingen er wel uit is(toch hoorde ik gister bij het stallen geborrel uit de radiator)  

De koelventilatoren slaan niet altijd aan, en als is het heel kort... ook als de motor het heel warm heeft... tussen de 115 en 120 graden.

Ik ga er van uit dat de dealer het geheel in orde maakt! Hij staat op google erg goed aangeschreven(de plek waar de meeste juist hun onvrede dumpen)

 

Zijn er personen hier die ongeveer dezelfde uitdagingen hebben gehad.... of hebben...

 

 

 

IMG_1309.JPG

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien het feit dat er geen stickers op de kuip zitten is het mogelijk dat hij een schuiver heeft gemaakt.
Bij een val op links kan het indrukken van het plastic de radiateur indrukken die vervolgens weer de beugel van de fan verbuigt.
Als dit gebeurd dan kan de fan over de radiateur schuren en uiteindelijk een lek veroorzaken, persoonlijke ervaring met mijn VTEC.

Bij mij bleef hij op een gegeven moment lang verhoogd stationair draaien met ook een hoger toerental, eenmaal daar voorbij fluctueerde de temperatuur heel erg tussen de 60 en 120gr.
Maar zoals ik in de voorsteltopic al zei is stilstand achteruitgang dus uitgedroogde slangen van het koelsysteem, aangekoekte thermostaat en/of waxelement behoren allemaal tot de mogelijkheden.
Onder garantie heb je hier weinig aan want dan is het een probleem van de dealer, die houden doorgaans niet van mensen die op internet oplossingen vinden en hun vertellen wat ze moeten doen en wanneer je er zelf mee aan de slag gaat vervalt je garantie.
Ik hoop voor je dat de recensies kloppen en dat het goed opgelost wordt.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Ray!

 

Dank voor je reactie weer! Daar heb ik niet bij stilgestaan met de stickers... Hij rijd voor de rest echt top! Stuurt strak. Beter als mijn vorige motor FZ6 uit 2004(welke bij de koop 25.000 had gelopen)

Ik kan geen verdere schade vinden aan de fiets. Radiateurs zien er goed en recht uit. Het folie wat op de motor zit als hij geleverd wordt, zit nog bij het zadel.

En alles is origineel.

 

Ik ga de dealer niets wijs maken natuurlijk! Was gewoon benieuwd of andere hier ervaring mee hebben.

Zelf aan deze fiets sleutelen doe ik sowieso niet tijdens garantie. En de motorzaak heeft ruim 200 reviews, welke bijna allemaal beantwoord zijn.

Ook de negatieve 😉

 

Afwachten en kijken wat de dealer zegt... 

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zag je ook niets aan de radiateur, ook niet bij demontage voor het herstel van de kuip maar een paar maanden later had ik toch een lek en pas bij verder onderzoek bleek dat dat de fan aangelopen had.
Fan loopt al dicht op de radiateur dus er is niet veel nodig om de 3mm strippen waar de beugel van gemaakt is te verbuigen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow okay! Nou... maar hopen dat ik geen miskoop heb gedaan 😱 Het is mijn enige vervoersmiddel...

Maar kan toch ook dat iemand de sticker er vanaf heeft gehaald?

 

Is jou motor wel weer up and running? Rijd hij nu gewoon weer?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft na de tijd nog vele kilometers gemaakt en met 114k op de teller total loss gereden, heb sindsdien al meer dan een ton op de teller van een Crosstourer gezet.

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow wauw! Ja daarom gekozen voor een VFR 800vtec(of bijna elke andere honda) Ze zijn mega betrouwbaar!

Tenzij je ze total loss rijd natuurlijk... Zelf goed vanaf gekomen? 

Voor een Crosstourer moet ik nog even sparen hahaha... dit was al veel geld voor mij..

 

Dank je wel voor al je reacties!

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Borrie zei:

Dank voor je reactie weer! Daar heb ik niet bij stilgestaan met de stickers.............

 

Afwachten en kijken wat de dealer zegt...........

 

Ach ja, een motor van 20 jaar oud kan best een keer wat (kuip)schade hebben opgelopen. No problemo als het goed gerepareerd is. Die stickers kun je er altijd nog zelf opplakken als je dat mooier vindt. 

 

En de dealer mag nu gelijk laten zien dat de positieve reviews niet voor niks zijn, dus daar zou ik vooralsnog ook op vertrouwen.  Hopelijk binnenkort volledig genieten van die mooie zwarte.

 

PS: koelventilator hoort bij 104/105 graden Celsius aan te slaan. Temperatuur kan op hete dagen in de fille best hoog oplopen (110-115). Boven 115 is nie goed nie; en Hondasan laat bij 120 graden de motor afslaan om grote schade te voorkomen. 

 

Ben wel benieuwd naar de oorzaak. Keep us posted please!!

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Eric zei:

en Hondasan laat bij 120 graden de motor afslaan

Ik kan bevestigen dat dat niet het geval is, wel gaat er dan een oranje waarschuwing op het dashboard knipperen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Eric!

 

Dank je wel voor je positieve bericht.  Ik ben mij idd wel wat zorgen gaan maken. en daarom nog wat dieper erin gedoken!

Deze zwarte modellen zijn ook zonder sticks geleverd! Er zit ook geen abs sticker ofzo op. Allleen het honda logo op de tank.

Ik ben de derde eigenaar. de eerste heeft hem 16 jaar af en toe gereden 😂

Alle nummers gecontroleerd. maandag honda mailen voor vergelijk vin nummer met blok nummer. Maar ga er van uit dat het klopt.

Kwam er net ook achter dat de overloop van het koelvloeistof leeg is! Het reservoir is brand schoon! Als nieuw... ik denk dat er te weinig koelvloeistof in zit 😉

Volgens de handleiding moet er altijd koelvloeistof in et reservoir zitten. Was bij mijn FZ6 ook zo.

Met een beetje mazzel een snelle fix!  

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Ray zei:

Ik kan bevestigen dat dat niet het geval is, wel gaat er dan een oranje waarschuwing op het dashboard knipperen.

Klopt! Die van mij gaat tot 122 en blijft wel draaien. Niet lang zolang ik in de buurt ben... hahaha ik zet um snel uit! En laat hem rustig afkoelen.

 

Op de snelweg blijft hij btw rond de 75 graden! super netjes volgens mij

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/16/2023 at 6:09 PM, Borrie said:

Hey Eric!

 

Dank je wel voor je positieve bericht.  Ik ben mij idd wel wat zorgen gaan maken. en daarom nog wat dieper erin gedoken!

Deze zwarte modellen zijn ook zonder sticks geleverd! Er zit ook geen abs sticker ofzo op. Allleen het honda logo op de tank.

Ik ben de derde eigenaar. de eerste heeft hem 16 jaar af en toe gereden 😂

Alle nummers gecontroleerd. maandag honda mailen voor vergelijk vin nummer met blok nummer. Maar ga er van uit dat het klopt.

Kwam er net ook achter dat de overloop van het koelvloeistof leeg is! Het reservoir is brand schoon! Als nieuw... ik denk dat er te weinig koelvloeistof in zit 😉

Volgens de handleiding moet er altijd koelvloeistof in et reservoir zitten. Was bij mijn FZ6 ook zo.

Met een beetje mazzel een snelle fix!  

Nee, geen snelle fix. Alleen bijvullen is niet voldoende.
Geen koelvloeistof in het reservoir en een bubbelend geluid betekend eigenlijk altijd dat er een probleem is.
Natuurlijk kan je te weinig koelvloeistof hebben door dat bubbelende geluid (kokende koelvloeistof of veel lucht in de leidingen), maar dat gebeurt niet zomaar.
Ofwel er is slecht onderhoud gedaan, ofwel een probleem in het koelvloeistofcircuit, ofwel een lekkende koppakking.
Als jouw dealer ook maar iets voorstelt lost hij dit voor je op. Waarmee ik niet wil zeggen dat je het daarna niet even zelf moet controleren, en even goed moet doorvragen wat het probleem was.
Bij deze temperaturen al koelingsproblemen betekend dat je in de zomer nog veel meer ellende krijgt als ze het niet oplossen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

 

Blijkbaar was de ven stuk. Deze wordt vervangen, met een beetje geluk kan ik de fiets morgen ophalen.

En dan natuurlijk wel even testen 😉

 

 

aangepast door Bazz
direct quoten niet nodig bij eerstvolgende reactie
  • Like 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi Boris, dat zou echt mooi zijn, succes morgen en fijne kilometers. :thumpup:

aangepast door Bazz
direct quoten niet nodig bij eerstvolgende reactie
  • With Stupid 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hele verhaal heeft nog een staartje gekregen. De motor heeft nog een paar dagen bij de dealer gestaan.

De voorpoten waren lek 😨. Dus wat minder vertrouwen in de fiets gekregen...

Bij de dealer is hij nog eens nagekeken. De voorpoten gereviseerd en de thermostaat blijkt stuk te zijn.

Deze is besteld, maar kan even duren voordat deze binnen is. Voor nu een extra knop op het stuur om de ven handmatig aan en uit te zeten.

En het werkt! Niet meer warm lopen! 🥳

 

 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...