Jump to content

Warm!


Borrie
 Share

Recommended Posts

Fijn om te lezen dat de verkopende partij zijn best doet om de defecten te verhelpen. Er mag natuurlijk ook wel wat mis zijn na twintig jaar. 

Begint de naam van de partij waar je de motor hebt gekocht toevallig met een A?

En is het in de buurt van jouw Den Haag?

(Dan komt de mijne daar ook vandaan).

 

Ik heb helaas ook een keer een defecte thermostaat gehad. Wel vervelend, want daardoor werd mijn motorfiets juist niet warm genoeg, wat zeker ook niet goed is.

Nadat de thermostaat vervangen was reed mijn motor als een zonnetje en komt deze keurig snel op bedrijfstemperatuur.

 

Veel succes met het herstel van je mooie zwarte en ik hoop dat hij snel weer Honda betrouwbaar is en rijdt.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Hoi!

 

Jazeker bent de dealer naam met een A (Ik wacht expres met de naam hier te vermelden totdat dit goed is afgehandeld, wil iemand zwart maken)

Klopt, de motor wordt op de snelweg zeker niet warm genoeg! Maar in de stad juist wel omdat de ven niet aangaat. 

Hij voelt ook erg stug aan op de snel weg in zijn 6de versnelling, daar maak ik mij ook zorgen om.

 

Wat zijn jou ervaringen met deze dealer?

Link to comment
Share on other sites

Beste Boris,

 

Spijtig om te lezen dat het niet geheel voorspoedig lijkt te verlopen. Een VFR is blijkbaar een best gecompliceerde fiets voor sommige monteurs. (Toegegeven, ze moeten van allerlei motoren verstand hebben).

 

Even mijn verhaal.
Ik kocht mijn motor bij jou in de buurt bij een motorhandelaar. (Ik vermoed dezelfde partij als jij). De prijs was scherp en alles leek perfect te zijn met die machine volgens de leverancier. (Maar die moet soms ook vertrouwen op wat de vorige eigenaar aan hem verteld). Ja, altijd goed bijgehouden, ik kom de boekjes volgende week wel even brengen, maar ik wil nu wel graag meteen omruilen en bijbetalen voor die nieuwe HoSuKa 1750 GTSEX. (Er komen nooit geen boekjes meer).

 

In mijn geval had ik mij redelijk goed ingelezen op dit forum en kennis genomen van AFS Motorparts en een meneer Johan. Ik ben zelf ook geen begaafde sleutelaar.

Ik had niet de bijzonderheden die jij hebt, maar toch heb ik redelijk snel na de aanschaf (toen mijn portemonnee weer een beetje bijgekomen was) een afspraak gemaakt bij die meneer Johan.

 

Ik heb daar voor gekozen, omdat ik het eigenlijk wel fijn vond om mijn motor na te laten kijken door iemand die de Honda VFR van binnen en buiten kent. Die leverancier kent die VFR niet zo goed als Johan.
Ik was op zoek naar iemand die bijvoorbeeld precies wist hoe al die slangetjes aan de onderzijde van het motorblok gegroepeerd moeten zijn. Klinkt dat gek of ziek? Misschien wel, maar ik houd daar wel van. Perfectionisme. En ik weet bijna zeker dat die leverancier dat niet kan leveren.

 

Nadat mijn motor een paar dagen bij Johan gelogeerd had, reed de motor beter dan HondaSan ooit had kunnen bedenken. Een bezoek aan meneer AFS Motorparts maakte het volledig af met een goed advies over nieuw rubber en de installatie daarvan. Die man verkoopt ieder merk banden (dus geen voorkeur) en leeft, werkt, droomt, slaapt, ademt banden. Daarom ook dat hij zo een goed advies kan geven op basis van jouw wensen.

 

Kostte het geheel geld? Ja.
Was het het geld waard? Ja. Mijn motor reed daarna merkbaar beter en in mijn geval bleek toch dat de motor niet echt briljant was onderhouden tijdens zijn (vermoedelijk) eerste 50.000 km. Ook zijn er modificaties uitgevoerd tijdens het onderhoud, waardoor de motor merkbaar lekkerder ging rijden in file-verkeer en bij lage snelheden.

 

Ik zou blijven aansturen op het herstel door de leverancier van jouw motor. Onder garantie moet hij jou natuurlijk helpen. Daar heb je in dit geval recht op. Zal het helemaal perfect worden? Neen, dat vermoed ik niet.
Daarna lekker rijden.
Aansluitend plan je dan een keer een onderhoudsbeurt bij Johan en laat je je adviseren voor AFS Motorparts met betrekking tot je banden en dan is de VFR net ietsje beter dan jij ervan droomt.

 

Met vriendelijke groet,
Robert-Jan
 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Dat stugge in de zesde versnelling begrijp ik niet helemaal.

Bedoel je dan het schakelen naar die zesde versnelling?

 

In mijn geval verloopt het schakelen naar iedere willekeurige versnelling even soepel.

Ik heb ook een VFR800 VTEC uit 2003.

Link to comment
Share on other sites

Dank je wel voor je uitgebreide antwoord! Heel blij mee. 

Uiteindelijk moet het goed komen, links of rechts om... Nu was deze aanschaf met nieuwe banden en een beurt niet geheel goedkoop. Dus ik verwachte geen problemen.

 

Schakelen doet hij zeer netjes! Het lijkt alsof hij in een te lage versnelling zit, zo voelt het... 110 in zijn 6 moet kunnen en zou hij rustig moeten draaien.

Maar zo voelt het niet

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu heb ik zelf geen vtec van deze leeftijd, maar zou het onrustige lopen bij 110 in 6 te maken kunnen hebben met de pair valve en flapper? Als in dat die modificaties nog niet zijn uitgevoerd?

Genoeg vtec rijders hier die daar ervaring mee hebben, verwacht ik.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 uur terug, Borrie zei:

Hoi!

 

Jazeker bent de dealer naam met een A (Ik wacht expres met de naam hier te vermelden totdat dit goed is afgehandeld, wil iemand zwart maken)

Klopt, de motor wordt op de snelweg zeker niet warm genoeg! Maar in de stad juist wel omdat de ven niet aangaat. 

Hij voelt ook erg stug aan op de snel weg in zijn 6de versnelling, daar maak ik mij ook zorgen om.

 

Wat zijn jou ervaringen met deze dealer?

Je zegt dat hij op de snelweg niet echt warm wordt. De VTEC kleppen gaan pas werken bij 65gr.

Daaronder blijft hij dus op 2 kleppen per cilinder lopen.

Link to comment
Share on other sites

1 uur terug, voodoo zei:

Nu heb ik zelf geen vtec van deze leeftijd, maar zou het onrustige lopen bij 110 in 6 te maken kunnen hebben met de pair valve en flapper? Als in dat die modificaties nog niet zijn uitgevoerd?

Genoeg vtec rijders hier die daar ervaring mee hebben, verwacht ik.

Nee, denk dat hij idd nog helemaal stock is... Dat merk je ook wel in de stad hoor... rond de 5000 redelijk jumpy qua power 😉

Link to comment
Share on other sites

53 minuten geleden, Ray zei:

Je zegt dat hij op de snelweg niet echt warm wordt. De VTEC kleppen gaan pas werken bij 65gr.

Daaronder blijft hij dus op 2 kleppen per cilinder lopen.

Klop! Maar ik kom met 110 niet aan de 6800 toeren voor de Vtec. Even de nieuwe thermostaat afwachten.

Link to comment
Share on other sites

Ik denk net als Voodoo dat de modificaties nog niet zijn uitgevoerd aan jouw motor. Je motor zal uiteindelijk rustiger lopen, wanneer die modificaties zijn uitgevoerd. Daarnaast zal ook het synchroniseren van je gasfabrieken bijdragen aan een mooier en fijner lopende motor.

 

Ook het antwoord van Ray draagt bij aan jouw situatie. Je kunt overigens heerlijk vanaf een stoplicht doortrekken en dan kikt die heerlijke VTEC echt in, maar in jouw geval even wachten op vervanging van de thermostaat, zodat je motor wel op bedrijfstemperatuur is wanneer je lekker gas geeft.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hallo Allemaal!

 

Dit verhaal heeft nog een heel naar staartje gekregen....

 

De motor is dus idd niet in orde en het heeft er alle schijn van dat er met de kilometer stand is gerommelt.

Het koel probleem is opgelost! Daar ben ik blij mee. Het grove rijden wat de schuld van een versleten ketting en tandwielen.(volgens de verkoper was dit allemaal dik in orde en was het een rij eigenschap) Balhoofdlager zit er ook aan te komen. 

Dus de betrouwbare motor die ik gekocht heb, bleek niet zo betrouwbaar!

Via de mail de motor zaak ermee geconfronteerd, het antwoord was belachelijk!

Garantie is namelijk niets waard als je werkplaats er met de pet naar gooit. 

Ik ban aan het uitzoeken geweest of ik hier iets tegen kan doen, de verkoop ongedaan maken bijvoorbeeld... dit is een lastige kwestie. 

Het juridische getouwtrek weegt niet op tegen het leed wat geleden is. Wijze les voor mij!

 

De motor krijgt nu een nieuwe stator, ketting set en in augustus een grote beurt met kleppen stellen e.d.

 

Dan moet de motor in orde zijn en kan ik na 3 maanden irritatie, woede en teleurstelling eindelijk gaan genieten!

Want, als die het doet, rijd hij fantastisch!

 

  • Like 1
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

En hoe precies is het koelprobleem opgelost? 
Waarom denk je dat er met de kilometerstand is gerommeld? En kan je dat bewijzen?
Dan heb je namelijk inderdaad een wettelijke reden om de koop ongedaan te maken.....

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...