Jump to content

Warm!


Borrie
 Share

Recommended Posts

1 uur terug, Madfred999 zei:

De stator, kettingset en grote beurt wordt door de verkopende partij onder garantie uitgevoerd?

Nee! Deze garage mag niet meer aan mijn motor zitten.  een honda dealer in delft gaat het uitvoeren.

Link to comment
Share on other sites

15 minuten geleden, AFS Motorparts zei:

En hoe precies is het koelprobleem opgelost? 
Waarom denk je dat er met de kilometerstand is gerommeld? En kan je dat bewijzen?
Dan heb je namelijk inderdaad een wettelijke reden om de koop ongedaan te maken.....

De verkopende partij zegt dit extern bij een specialist uitgezet te hebben. Het werkt goed hoor!

Je hoort de kleppen open en dicht gaan en de ven slaat keurig aan bij 104 graden en koelt terug naar 96. Ook als het 28 graden buiten is.

 

Ik heb de motor laten nakijken bij een honda dealer. En daar kwam naar voren dat in 2006 de motor al 15000 km had gereden. Ik heb de motor gekocht in april 2023 met 20.000 op de teller. van 2003 tot 2019 is deze motor in bezit geweest van 1 eigenaar. Of de beste man is ziek geworden en heeft de motor 16 jaar laten staan, of er is gerommelt met de kilometer standen. Ernaast lijkt het mij onwaarschijnlijk dat bij 20000 km de kettingset geheel versleten is...

 

Ik heb geprobeerd om via Tüv Nord (motor blijkt geïmporteerd) gegevens op te vagen. Dit is erg lastig.

Nu ligt de vraag bij mijn rechtsbijstand. En die zeggen dat de moeite die het kost niet opweegt tegen het de uitkomst van een eventuele rechtzaak... 

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

rechtsbijstand heb ik jaren geleden gedumpt, je kan beter zelf een potje sparen.

 

natuurlijk kan het ook zijn dat de motor jaren heeft stilgestaan, daar wordt ie meestal ook niet beter van!

wellicht een onafhankelijke motorkeuring bij de KNMV overwegen als je vermoedt dat de km stand niet klopt?

Link to comment
Share on other sites

5 uren geleden, Bazz zei:

rechtsbijstand heb ik jaren geleden gedumpt, je kan beter zelf een potje sparen.

 

natuurlijk kan het ook zijn dat de motor jaren heeft stilgestaan, daar wordt ie meestal ook niet beter van!

wellicht een onafhankelijke motorkeuring bij de KNMV overwegen als je vermoedt dat de km stand niet klopt?

ow! daar heb ik niet over nagedacht! Dat is misschien nog een goede!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Goedemorgen,

 

Deze topic even gelezen. Zelf rijd ik ook een VFR800 uit 2003. Inmiddels 96,000Km. Redelijk probleemloos. Destijds nieuw gekocht.

Alleen wat problemen met de spanningsregelaar. Maar daar hoor je wel vaker over bij Honda. 

In het verleden wel eens een garantie-conflict gehad met een BOVAG-handelaar. Het ging om een CBR600 waarvan de hydraulische distributiekettingspanner.

Deze kwam niet snel genoeg op druk waardoor de ditstributieketting begon te tikken. 2 meter rijden en het was over. Maar het was niet ok.

Handelaar wilde niks, rechtsbijstand erop, hij wilde nog niks. Uiteindelijk ANWB-keuring laten doen na overleg met de rechtsbijstand. Als ik in het gelijk gesteld zou worden dan zouden zij deze kosten dragen en eventueel verhalen op de handelaar. In ieder geval niet op mijn kosten!

Ik werd in het gelijk gesteld en dealer loste het op. Weet je hoe?!!! Door er een lange bout in te draaien en de ketting continu op dezelfde spanning te houden.

Honda Nederland gebeld. Zij erkende, niet formeel, het probleem bij deze motorfiets en gaven aan dat dit vaker zo werd opgelost. 

Uiteindelijk akkoord gegaan nadat de handelaar levenslang garantie gaf op dit onderdeel en eventuele gevolgschade.

 

Terugkomend op jouw verhaal..... de rechtsbijstand vindt het de moeite niet?!! Te belachelijk voor woorden. Ik zit zelf in het verzekeringsvak als onafhankelijk tussenpersoon. En ik hoor dat wel vaker. Laat ze de zaak dan maar afkopen! Als je gewoon dekking hebt, dan moeten ze gewoon voor jou aan de slag. Zo niet, dan moeten ze betalen! En dat gebeurd vaker.

 

Afgelopen jaar voor het eerst Johan een beurt laten doen. Wat een vakman! Ook kleppen gesteld. Hij doet geloof ik ongeveer 1 vfr per week en haalt hem bijna helemaal uit elkaar. Ook stuurt hij tussentijds foto's. (Meer dan 100 geloof ik). De dealer bij hem in de buurt belt hem als ze een bijzonder probleem hebben met een VFR. Een echter perfectionist. Die ook nog eens de vering volledig afstelt op jouw wensen/ gewicht. Mijn VFR reed fijner dat ooit tevoren!

 

Bij een Motoport-dealer was ik de eerste keer kleppen controleren zo'n € 600 kwijt. De 2e keer moesten ze gesteld worden. Dat was even schrikken....grote beurt was zo'n € 1250!

De 3e keer bij Johan, die een veel lager uur-tarief heeft, er meer verstand van heeft dan wie dan ook, die hem veel gedetaileerder nakijkt en er achter kwam dat de motordealer 1 of ander busje bij de kleppen er verkeerd om in gezet had, was ik € 1390 kwijt. Maar dat was inclusief reparatie van een kleine schade, een nieuwe kettingset, nieuwe bougies en leenmotor.

 

Maar nogmaals, laat die handelaar er niet mee wegkomen! Het voorgaande bericht is al even geleden. Ik ben benieuwd naar je laatste ontwikkelingen.

 

Groetjes, Maarten

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...