Ga naar inhoud

Garmin Zumo XT montage en ervaring


 Delen

Aanbevolen berichten

Hi leden, 

Binnenkort ontvang ik mijn Garmin Zumo XT. Na lang met de telefoon gereden te hebben, wil ik nu over naar een navigatiesysteem, ivm lange tochten en direct zonlicht (wat zorgt dat mijn mobiel oververhit raakt). 

 

Ik lees diverse voor- en nadelen van de navigatie. Echter ben ik benieuwd wat de ervaringen zijn bij VFR rijders. 

 

1. Hoe hebben jullie de Zumo aangesloten? 

Direct aan de accu of aan een gefusede kabel verbonden? 

2. Hoe groot is de kans dat de mount gestolen of breekt bij buiten parkeren?

3. Hoe bevalt de Zumo XT tot nu toe? Sommige hebben de nav al +/- 2 jaar. 

 

Ik hoor graag en overweeg de TomTom 550 aan te schaffen. 

Groet, Voljin

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 vragen terug, welke VFR heb je want dat is handig om te weten om antwoord te kunnen geven op de montage opties en waarom overweeg je een TT550 terwijl je de XT nog niet eens binnen hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Ray said:

2 vragen terug, welke VFR heb je want dat is handig om te weten om antwoord te kunnen geven op de montage opties en waarom overweeg je een TT550 terwijl je de XT nog niet eens binnen hebt?

 

Hi Ray, dank voor je reactie. ik heb een VFR800 vtec uit 2002. Ik las dat de stroomtoevoer (tandjes) van de Zumo weleens kunnen afbreken. Niet dat de TT550 meer stroomtandjes heeft... 

 

Ik maak mezelf waarschijnlijk ook gek dat de Garmin een slechte koop gaat worden 😂. Ben zelf trotse eigenaar van een garmin smartwatch en ben nooit in de steek gelaten. 

 

Echter wil ik toch weten hoe anderen deze nav ervaren na twee jaar. Ik ga binnenkort naar Eifel en wil deze dan gebruiken om lange tours te maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 'm volgens mij al 3 jaar en heb een houder op beide motoren. Bij de Crosstourer was laatst ook een pinnetje afgebroken maar dat was na meer dan 50.000km in alle weersomstandigheden en wegdek (ook offroad).

Op lange ritten heb ik de USB kabel mee die ik in geval van nood ook kan gebruiken voor de voeding.

Tenzij ik de loterij win en me een Carpe Iter voor op de T7 kan veroorloven blijft hij en zelfs dan blijft hij voor op de CT.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bezit geen XT maar een 590 aangesloten op de accu met een zekering ertussen Bevalt mij prima heb nog nooit last gehad dat iemand met zijn vingers aan mijn steun heeft gezeten.

Daarvoor een 550 gehad ook nooit geen problemen mee mijn broer heeft deze nu en die heeft er ook geen problemen mee

 

Hoop dat je at aan deze info hebt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Klein, dank voor je reactie. Het geeft in ieder geval vertrouwen. Het is namelijk aardig wat geld voor een navigatie en zou het zonde vinden als de mount makkelijk meegenomen word 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze dat willen meenemen moeten ze de kabel kapot knippen en dan heb je er weinig meer aan

 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb na jaren een 660 gebruikt te hebben ook sinds een jaar een XT en dat bevalt prima, geen problemen en ook voorheen met de 660 nooit gehad.

Stabiele aansluiting altijd op het contact gezet, motor aan, Garmin ook 😉.

 

 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de XT nu zo'n 2 jaar, +- 15.000km op de 1200 F. Heb hem rechtstreeks op de batterij aangesloten, maar laat de gps er ook nooit op zitten als ik er niet bij ben. Naar mijn gevoel zit hij stevig gemonteerd en heb zelden een keer slecht contact maar na een keer uit en terug in steken is het meestal terug verholpen. Ik zou persoonlijk nooit meer terug willen naar een GSM op de motor. De software was initieel niet perfect, na een reeks updates is hij nu goed, nog niet perfect :) 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb achtereenvolgend een Garnin  660 een 590 en nu een XT op mijn VFR1200x.

En heb in al die jaren dat ik er werk geen afgebroken pennetjes of iets dergelijks gehad.

Heel soms een beetje WD40 en dan een beetje indrukken.

Op de eerste VFR1200x een houder van  https://www.migsel.com/store/ op mijn nieuwe VFR1200x een van https://navihalter.de/motorrad/honda/

Wellicht kan je hier een mount vinden voor jou VFR

Ik heb hem via een relais geschakeld .

Relais wordt bekrachtigd als het contact aan wordt gezet en dan spanning van de accu met een zekering.

 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor alle reacties. Vandaag komt mijn Zumo XT binnen en gisteren kwam de zumo XT2 uit. 

 

Heel benieuwd hoe de zumo zal bevallen en laat zeker via een update mijn ervaringen weten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nice! Ik ben benieuwd naar je ervaringen. De XT is echt een mooi apparaat. Maakt het rijden zoveel makkelijker. Moet alleen nog leren om eigen routes te maken en het gebruik van tripadvisor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...