Ga naar inhoud

Spanningsregelaar VFR 750 '95


Rikkert
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Sinds gisteren ben ik de kersverse eigenaar van een VFR 750 uit '95. Tijdens een gesprek op de motorbeurs met de VFROC is mij op het hart gedrukt om altijd een reserve spanningsregelaar bij te hebben, je weet nooit wanneer hij het opgeeft. Nou heb ik al wat onderzoek gedaan online naar wat ik moet hebben, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik momenteel door de bomen het bos niet meer zie. Het liefste zorg ik dat ik een reserve spanningsregelaar bij heb. Ik weet alleen niet welk type ik nodig heb, er is best wat te vinden online. Wat raden jullie aan?

 

Ook zou ik de spanningsregelaar kunnen vervangen door een MOSFET en de bekabeling na kunnen kijken. Ik heb gehoord dat er dan een veel kleinere kans op uitval is. Wat voor type kan ik hier het beste voor pakken?

 

Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, AFS Motorparts said:

Ik verkoop de spanningsregelaars van Carmo (merendeels MOSFET).
Het enige nadeel daarvan is dat consumenten daar ook rechtstreeks kunnen kopen.

Is dit gewoon een universele spanningsregelaar? Ik weet namelijk niet wat ik het beste kan nemen en of er nog verdere aanpassingen voor nodig zijn. Ik heb de naam Carmo wel vaker voorbij zien komen inderdaad

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ik heb ook een andere sr erop gezet maar ook meteen de bedrading weggehaald en nieuwe getrokken. Omdat de bedrading van de motor er ook niet jonger op word

 

Hier een link 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, klein said:

Hallo ik heb ook een andere sr erop gezet maar ook meteen de bedrading weggehaald en nieuwe getrokken. Omdat de bedrading van de motor er ook niet jonger op word

 

Hier een link 

Dat is ook een goeie inderdaad. Ik zal ook eens kijken of de vorige eigenaar er misschien al wat aan veranderd heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

die van carmo zijn prima, maar controleer de stekkers en bedrading, carmo levert ook stekkers en draadeinden, solderen is de meest betrouwbare verbinding, honda heeft alleen gekrimpt in de fabriek dus door corrosie kan dit op den duur tot kortsluiting leiden, en dit verzin ik niet, zie ook topic sh847 met bewijs van kortsluiting en een betrouwbare oplossing

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 hours ago, Rikkert said:

Is dit gewoon een universele spanningsregelaar? Ik weet namelijk niet wat ik het beste kan nemen en of er nog verdere aanpassingen voor nodig zijn. Ik heb de naam Carmo wel vaker voorbij zien komen inderdaad

 

Carmo levert specifiek voor jouw model (en honderden andere modellen) de spanningsregelaar.
Ook de losse contrastekker kan bijgeleverd worden, net als koelpasta (die je met een MOSFET-regelaar eigenlijk niet meer nodig hebt).
Je kan rechtstreeks bij Carmo bestellen, of bij vele dealers in het land (waaronder ik dus).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips! Ik heb zojuist de kuipdelen verwijderd om eens naar de spanningsregelaar te kijken. Hebben jullie enig idee of dit nog de originele kan zijn? Het lijkt er niet op dat er iets aan de bekabeling is gedaan maar ik weet het niet zeker... Anders ga ik daar ook aan knutselen

WhatsApp Image 2023-04-21 at 15.47.55.jpeg

WhatsApp Image 2023-04-21 at 15.47.54.jpeg

WhatsApp Image 2023-04-21 at 15.47.53.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb in mijn RC24 er een van Aliexpress inzitten. De regelaar is op de beugels van de achterste voetstepjes gemonteerd. Op het driehoekje in de foto, alleen dan aan de andere kant. Het hangt dus in de rijwind. Want onder het zadel is het te heet.

Dit werkt al een paar jaar prima. Ik rij ongeveer 60 km per week, zomer en winter.
Voor 15 euro kun je er ook twee kopen, reserve is nooit mis.

Als je niet koelt dan gaat alles stuk. De mannen van Honda zijn dat vergeten.  52788835822_29689a72ab_o.thumb.jpg.cd2be6d8e6540bc1eb5234d5e2554b12.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Volgens mij is is hij gisteren doorgefikt... de hoofdzekering (op het startrelais) klapt er steeds uit. 

Ja, hij geeft 2.3 volt af en maakt bijna kortsluiting. Dood dus. Ik heb een nieuwe besteld. Eentje van een Susuki Vstrom, die heeft meer oppervlakte dus gaat vast langer mee. Deze keer ga ik hem helemaal voor op de motor knopen 100% in de rijwind. MET een extra heatsink aan de achterkant.

ik lees ook dat het slim is om lekker stroom te verbruiken zodat de regelaar niet hard hoeft te werken. Ik heb overal LED van gemaakt. Shiiiiiiiiiiiiiit!!

Ik blijf het raar vinden. Waarom gaat dat ding de hele tijd stuk!?
 

aangepast door harmsel
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

"" Ik blijf het raar vinden. Waarom gaat dat ding de hele tijd stuk!? ""

 

Die vraag kwam bij mij ook op. Maar....ik heb een vfr750 r36/1 uit 1990. Nog niet helemaal wetend over het hoe en wat de vraag welke deze motor heeft en de montage plaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-10-2023 om 18:41, Smuiger zei:

teheet.  rotte stekkers,  en kaputt

En enig idee waar deze gemonteerd zit ? ( Ik zag onlangs een cbr600 waar hij onder het frame onder het luchtfilter gemonteerd zat )

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...