Jump to content

Ketting en tandwiel vervangen

Gaatze
 Share

Recommended Posts

Goedenavond, ik ga de ketting en tandwielen vervangen van mijn Honda Vfr800FI '98. De Achterste moer, welke maat is deze? Heb een afbeelding toegevoegd. 

image.jpeg

Die 6 moeren (ik dacht dop 17) zijn het enige wat los hoeft voor je kettingwiel.

• Like 1

Het voorste kettingwiel vervangen is meer werk dan het achterste.
Mocht je de ketting al langere tijd niet gespannen hebben, kijk dan eerst of het excenter nog kan draaien. Anders heb je straks de ketting gebroken en kan je de nieuwe er niet opleggen.....
Als hij niet wil draaien, dan eerst een paar dagen kruipolie in de groef spuiten. Bij voorkeur niet morsen naar de remklauw of remschijf......

Die excenter los  en schoon maken is ook niet te moeilijk maar dan moet die grote moer wel los en bij vast weer geborgd met juiste moment

15 hours ago, Smuiger said:

Die excenter los  en schoon maken is ook niet te moeilijk maar dan moet die grote moer wel los en bij vast weer geborgd met juiste moment

Ik ben er wel eens een halve dag mee bezig geweest. De grote excenterbus zat zo ontzettend vastgerot dat ik hem er in eerste instantie absoluut niet uit kreeg.
Uren inweken met kruipolie, wat extra warmte toevoegen en brute kracht heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat het spul weer gangbaar is geworden.

Share

• Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

• Create New...