Ga naar inhoud

Tikkend geluid? Honda VFR1200F


DinandvanDijk
 Delen

Aanbevolen berichten

Beste forum leden, binnenkort verloopt de garantie op mijn 1200, nu vind ik dat er best wat lawaai uit de motor komt. Is dit normaal?

ik heb geprobeerd het zo goed mogelijk te filmen. Zowel de cardanas las de motor van beide kanten. Iemand die er een beetje kennis van heeft?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de koppeling in knijpt is het dan weg ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou er helemaal niets op uit doen.

Mijn 1200F maakt sowieso een wat ratelend geluid bij stationair. 

In t begin van mn carriere met 1200F ( jaar2011) -vlak na aankoop- een tikkend geluid, wat bij warm worden verdween.

Omdat ik me er toen zorgen over maakte, de leverancier, Motorplaza in Groningen, met een horoscoop naar laten luisteren.

Niets aan de hand zeiden ze. 

Nu, 12 jaar later, 40000km verder, paar goede onderhoudsbeurten, nog geen kleppenstellerij gehad-alleen controle- loopt de motor nog altijd als een zonnetje.

Dus.....

 

Nb. Ik rij niet heel erg veel ,soms hard maar meestal tamelijk rustig, langere en kortere afstanden.

Het gaat hier dus over een 1200F uit 2010 , bereden door mij vanaf 2011.

 

Conclusie misschien: Het concept 1200 V4 maakt wat herrie, vooral bij start en stilstand, later hoor je het niet meer omdat je gaat rijden.

En nog wat later met meer toeren (en meer windgeruis) wordt het echt leuk : een V4concert!! 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een motor stationair draait, hoor je vaker geluid waarvan je denkt dat het niet goed is.

Stationair draaien de meeste motor niet volledig stabiel/regelmatig. Dit geeft wat bijgeluiden.

In de video is te horen dat ook de V4 een wat onregelmatig geluid maakt. Dit is volledig normaal. 

Verder hoor ik niets vreemds of raars. Het blok klinkt gewoon volledig gezond.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het filmpje hoor ik ook geen bijzondere geluiden, klinkt als een normale 1200 stationair

Over het geluid wat ik hoor zou ik mij geen zorgen maken

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...