Filipvp Posted June 23, 2023 Share Posted June 23, 2023 Als ik start en vertrek is er geen probleem, na een tijdje begint de snelheid op en neer te gaan en dan opeens op nul. FI lampje gaat dan aan en is je dag om zeep. Het wit tussenstukje heb ik vervangen, maar het oude zag er niet versleten uit. Gaat het de sensor zelf dan zijn of kan het nog andere oorzaken hebben? Moto heeft 45.000km. Heb ook de indruk dat eens het FI lampje brandt, dat hij dan in limp mode gaat? Hieronder een filmpje van deze morgen toen het gebeurde op weg naar het werk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted June 23, 2023 Share Posted June 23, 2023 De sensor is een Hall sensor en die heb ik ook een keer defect gehad, maar daar gaat het FI lampje niet van branden en de motor gaat ook niet in noodloop. Dit lijkt op een slechte verbinding in een stekker o.i.d. VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larzhur Posted June 23, 2023 Share Posted June 23, 2023 Misschien een hele domme vraag/suggestie, zou het misschien kunnen dat de sensor op je standaard niet goed zit? Als die sensor gemaakt wordt in versnelling gaat ie ook in "limp". Long shot, but you never know Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted June 23, 2023 Share Posted June 23, 2023 7 uren geleden, Larzhur zei: Als die sensor gemaakt wordt in versnelling gaat ie ook in "limp". U spreekt in raadselen VFRikus 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larzhur Posted June 23, 2023 Share Posted June 23, 2023 3 uren geleden, VFRikus zei: U spreekt in raadselen VFRikus Even wat simpeler dan (en ik heb waarschijnlijk geen gelijk, maar soms is de simpelste fout de oplossing), aan je standaard zit een sensor (vaak met een veer vast oid). Wanneer je standaard uitgeklapt is, staat die sensor "aan". Wanneer je dan je motor start en naar een versnelling ANDERS dan je neutraal schakelt, schakelt de motor automatisch uit om te voorkomen dat jij wegrijdt met je standaard nog uitgeklapt Wanneer je je standaard inklapt gaat deze sensor "uit" en kan je dus wegrijden. Het zou kunnen zijn dat bij hoge snelheden oid de sensor een "aan" signaal krijgt (kan komen door vibraties, luchtweerstand, van alles), waardoor de motor uit valt Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted June 23, 2023 Share Posted June 23, 2023 Denk niet dat dat aan de hand is en dan zou de motor ook gaan schokken en inhouden en dat lees ik zo niet in de openingspost VFRikus 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larzhur Posted June 23, 2023 Share Posted June 23, 2023 (edited) Ben ik het ook mee eens, het zelfde als jouw initiële opmerking dat er waarschijnlijk een stekkertje oid niet lekker zit, het voelt alleen raar dat zonder actie dit opeens gebeurd (geen hoge temperatuur, schakelen, knopje indrukken oid, icm het wel normaal starten en stoppen) dat het enige wat ik me voor kan stellen het electrisch is op resonantie (lees vibratie), en een losse stekker is logischer, alleen de standaardsensor is ook zo'n etter waar je minder snel aan denkt, vandaar 🤓 Edited June 24, 2023 by Arno71 Volledig quoten van voorgaande reactie is overbodig en daarom verwijderd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted June 23, 2023 Share Posted June 23, 2023 Welkom in de wondere wereld der techniek........ VFRikus 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted June 23, 2023 Share Posted June 23, 2023 Techniek sucks! 🤣😉 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larzhur Posted June 23, 2023 Share Posted June 23, 2023 Nieuwe techniek is prachtig, tot het niet werkt 😂😂 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted June 23, 2023 Share Posted June 23, 2023 Voor oude techniek is dat niet anders! Ik heb in mijn leven voldoende gevloekt op carburateurs en contactpunten. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted June 23, 2023 Share Posted June 23, 2023 Klopt en trouwen: zo nieuw is deze techniek al niet meer. In de 70er jaren kwamen de ontstekingen met Hall sensor al voor in auto's VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filipvp Posted June 24, 2023 Author Share Posted June 24, 2023 Deze morgen de zijkant er eens af gedaan en de stekkers uiteen gehaald. Niets raars aan te zien. Zijpoot hing wel vol kettingspray van al die jaren, dat is nu ook weer proper gemaakt. Straks test doen en zien wat het opgeleverd heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AFS Motorparts Posted June 24, 2023 Share Posted June 24, 2023 10 hours ago, Larzhur said: Nieuwe techniek is prachtig, tot het niet werkt 😂😂 Geef mij maar (motorfiets)techniek uit de jaren tachtig en negentig..... Dat sleutelt een stuk prettiger. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filipvp Posted June 24, 2023 Author Share Posted June 24, 2023 2 uur rond gereden, de ene moment denk je van alles in orde en dan opeens weer op en neer met de teller. als de teller op nul blijft staan zie je de dagteller ook niet tellen maar of het dan de sensor is of iets anders is dan weer de vraag. Rare is dat het gekomen is nadat ik mijn ketting heb aangespannen en gesmeerd wat je toch af en toe moet doen. Een paar dagen daarna zijn de problemen begonnen. Puur toeval of ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts