VFRikus Posted June 24, 2023 Share Posted June 24, 2023 Ik heb ooit de sensor stuk gehad. Dat is is simpel te meten, maar alleen als de storing aanwezig is. Ik moet zeggen de mijne begon ook met af en toe uit vallen, maar al vrij snel gelukkig constant en toe heb ik de scope even op de middelste van de drie aansluiting gezet en daar was geen signaal. De andere twee draden zijn voeding en massa. VFRikus bij gebrek aan een scope gaat het ook met een led spanning zoeker. hij geeft een bloksignaal zoals in de afbeelding en met een led tester zie de aan - uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larzhur Posted June 24, 2023 Share Posted June 24, 2023 2 uren geleden, Filipvp zei: Â Rare is dat het gekomen is nadat ik mijn ketting heb aangespannen en gesmeerd wat je toch af en toe moet doen. Een paar dagen daarna zijn de problemen begonnen. Puur toeval of ? Makkelijk te testen denk ik, ketting iets losser zetten en kijken of het dan weg is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filipvp Posted June 24, 2023 Author Share Posted June 24, 2023 geprobeerd hoor đ maar zo strak zat ze niet, kwam met de onderkant nog steeds tegen het frame. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larzhur Posted June 24, 2023 Share Posted June 24, 2023 Hmm, dit doet me opeens denken aan een youtube serie van 44teeth met de "haunted gixer" waar bovenaan de powerband hij inderdaad niet verder wou, letterlijk alles verwisseld om toen erachter te komen dat de ketting 1mm te lang was đ dit aansluitend aan jouw enige wijziging aan de ketting spannen toch maar nog een keer herspannen en heel kritisch kijken naar in-spec ? Zelfde met of er misschien een schakel is die niet goed is? (Gewoon ff inspecteren op de middenbok en kijken of een schakel onder een hoek blijft staan) Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted June 24, 2023 Share Posted June 24, 2023 Kettingspanning heeft helemaal niet te maken met dit signaal. VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larzhur Posted June 25, 2023 Share Posted June 25, 2023 Ik hou dan verder wijselijk mijn smoel đ¤Â 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madfred999 Posted June 27, 2023 Share Posted June 27, 2023 (edited) Weet je toevallig of je voorste tandwiel een OEM tandwiel is, dus met kunststof bekleding? Het schijnt (volgens een Amerikaanse site) wel eens voor te komen dat bij een tandwiel zonder bekleding het verbindingsstuk soms los komt en dan genoemde effecten vertoont. Een tijdelijke oplossing was om tussen tandwiel en bout wat extra opvulringen te plaatsen zodat de afstand tussen bout en sensor kleiner wordt. Maar, je zou dan mi slijtsporen moeten zien op het kunststof. Hoe dan ook, het is heel eenvoudig te testen. Edited June 28, 2023 by Madfred999 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filipvp Posted June 28, 2023 Author Share Posted June 28, 2023 Op het oude kunststof tussenstuk was niets van slijtsporen te zien, steekt nu zelfs een nieuw tussen en als je kijkt zit die goed over de bout. Tandwielen en ketting zitten er al bijna 10.000 km op, dan zou je denken dat je sneller problemen hebt. Nieuwe sensor is dit weekend besteld maar nog niet binnen. Online shops zijn iets goedkoper dan dealer maar duurt allemaal wat langer. Als je dan op ebay kijkt zie je ze in de USA aan 100 dollar, dan vraag je je af wat winstmarges ze in Europa nemen. Straks ketting nog eens bekijken, maar had ze al geïnspecteerd dit weekend en zag er toch niets raars aan, ook niet echt losse of vastere stukken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted June 28, 2023 Share Posted June 28, 2023 Ik heb indertijd een gebruikte op de sloop gehaald, dingen gaan bijna nooit stuk en dan is dat een prima alternatief. Om die reden zijn ze gebruikt ook niet duur, VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted June 28, 2023 Share Posted June 28, 2023 De sensor zit op het voorste kettingwiel, tussen de boutkop van het kettingwiel en de snelheidsensor zit een kunststof verbindingsblokje. Dit blokje is versleten en draait niet meer mee met het kettingwiel en dan wordt de snelheid niet meer weergegeven Snelheidsensor los halen van het afdekkapje en heel voorzichtig weghalen, hierbij oppassen dat het kunststof blokje niet achter het kapje blijft haken Kunststof blokje vervangen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filipvp Posted June 28, 2023 Author Share Posted June 28, 2023 Â dat was het eerste wat ik geprobeerd heb hoor, en dat kunststof blokje ziet er nog steeds perfect uit... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted June 28, 2023 Share Posted June 28, 2023 Het kan zijn dat het blokje tever op de meenemer van desensor gedrukt is, dan raakt hij de boutkop ook niet goed. Probeer eens het blokje net even iets op het meenemertje te drukken en dan weer monteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaniĂŤlU Posted June 28, 2023 Share Posted June 28, 2023 Ik heb er nog 1 liggen als je een vervanger zoekt maar weet niet of de stekkers anders zijn vanaf 2006, dit is een pre 2006 variant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filipvp Posted June 29, 2023 Author Share Posted June 29, 2023 Geen idee, heb een nieuwe besteld en nog steeds wachtende... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filipvp Posted June 30, 2023 Author Share Posted June 30, 2023 en wachtende. iemand ervaring met https://www.oemmotorparts.com/en/ ? heb de indruk dat het allemaal een beetje lang duurt en als ik nu de reviews lees over die site begin ik schrik te krijgen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts