Jump to content

Koppelingshendel muurvast

DJA
 Share

Recommended Posts

Dank voor de reacties. Denk is correct als ik denk dat de plaat in de cilinder op en neer moet gaan met behulp van oliedruk en een veer binnenin?

Toevallig gisteren mijn koppelingsvloeistof vervangen. Zat vocht in volgens het metertje.

Heb de motor nou bijna 3 jaar en ik had het nog nooit gedaan maar achteraf had ik het gelijk moeten doen....

Maar ja "achteraf kijk je de koe in de kont" is nou iig wel gedaan.

image.png.41c96ef2695d6ce3f77e61b8cc2e5a60.png

WD 40 is tegenwoordig ook echte kruipolie, maar dat zal echt niet helpen de eerstkomende 50 jaar.

VFRikus

7 uren geleden, DJA zei:

Ik heb geprobeerd om die met perslucht te lossen maar hij blijft vast. Inmiddels los van de aanvoerleiding. Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

Koppelingsslang aansluiten en weer ontluchten, levert veel meer druk op dan perslucht.

13 minuten geleden, V4 Rosso zei:

Koppelingsslang aansluiten en weer ontluchten, levert veel meer druk op dan perslucht.

En eerst weer vullen met Dot 4, denk ik. En kan de cilinder dan van het blok blijven?

Ja en ja. Normaal gesproken moet er een kabelbinder of lijmklem op de zuiger om die laatste op zijn plek te houden en er niet vanzelf uitloopt tijdens onluchten met de secondaire cilinder los van het blok . Dat lijkt me in de geval niet nodig 😁 Doe er wel een doek om om de vloeistof en zuiger op te vangen.

• Thanks 1

2 minuten geleden, V4 Rosso zei:

Ja en ja. Normaal gesproken moet er een kabelbinder of lijmklem op de zuiger om die laatste op zijn plek te houden en er niet vanzelf uitloopt tijdens onluchten met de secondaire cilinder los van het blok . Dat lijkt me in de geval niet nodig 😁 Doe er wel een doek om om de vloeistof en zuiger op te vangen.

Top, gaan we proberen 👍

Helaas niet gelukt. Er is geen beweging in te krijgen. Er komt Dot 4 uit de ontluchtingsnippel maar de koppeling hendel is superzacht. Klopt toch niet? De koppeling slang iets gelost en bij inknijpen van de koppeling loopt een Dot 4 uit.  Tenslotte alles maar weer losgedraaid en met een dop op de cilinder deze mbv de bankschroef ingedrukt. Alleen maar roest.

Je woont net wat te ver weg denk ik, ik heb nl een goed exemplaar liggen. De mijne was lek, toen een werkend exemplaar gekregen en op de motor gezet. Daarna de cilinder in alle rust schoongemaakt, corrosie verwijderd e.d. en op reserve gelegd. Je mag hem zo omruilen, maak ik de jouwe wel weer gangbaar.

18 minuten geleden, vroembert zei:

Je woont net wat te ver weg denk ik, ik heb nl een goed exemplaar liggen. De mijne was lek, toen een werkend exemplaar gekregen en op de motor gezet. Daarna de cilinder in alle rust schoongemaakt, corrosie verwijderd e.d. en op reserve gelegd. Je mag hem zo omruilen, maak ik de jouwe wel weer gangbaar.

Dat is een prachtig aanbod. Ik ben woensdag op weg naar Friesland via Zwolle, Kampen. Dan valt de afstand mee

Dat maakt het makkelijker, woensdag werk ik in het centrum van Zwolle, tot hoe laat is lastig in te schatten.  Ik begin daar tussen half9 en 9 uur. 

Share

• Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

• Create New...