Jump to content

vfr 800 fi beide koplampen laten branden

Recommended Posts

Bij een 800 FI branden koplampen altijd, tenzij je een geïmporteerde motor hebt, want in sommige landen mocht het niet. Ik meen in Italie

Vermoedelijk kan je dan door lussen, want er zit een relais tussen volgens mij.

VFRikus

Ff kijken in een stroomschema van een WPHB?

Ik weet wel dat bij een 750F er standaard maar 1 lamp brand bij dimlicht, bij grootlicht branden er 2 en die lopen dan standaard over een relais.

Sommige landen (Italië, Spanje, Engeland) hadden 2 brandende dimlicht lampen (wederom de 750F), maar hadden dan ook 2 relais standaard af fabriek, 1 voor dimlicht én 1 voor grootlicht..

Het 'doorlussen' sloopt in veel gevallen beide schakelaars op den duur. Eerst veelal de linker (schakelaar tussen dim- en grootlicht) en dan de rechter..

Daarnaast moet je even controleren of de niet brandende koplamp geschikt is om als dimlicht te laten branden. Soms is de spiegel zo geslepen dat deze alleen grootlicht bundelt, en als je die mee laat branden krijg je dan enorm veel strooilicht dat tegenliggers absoluut zal verblinden.

Edited by AFS Motorparts
  • With Stupid 1

Ik denk dat dit bij de FI wel goed zal zijn omdat de koplamp er in principe voor gemaakt is, maar ik ben het me je eens dat de spiegel in ander gevallen alleen bedoeld is om grootlicht te geven.

En dan kun je, net als met dat fijne retrofit Xenon, stellen wat je wil, maar het blijft verblindend.

VFRikus

Alsof het op 40% sterkte niet verblindend is!!!!!

Zelfs fietsen hebben tegenwoordig verblindende verlichting.

VFRikus

• Like 1

• 2 weeks later...
 Share

• Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

• Create New...