Erwin_1965 Posted July 7, 2023 Share Posted July 7, 2023 zoals de titel al aangeeft,ik wil graag beide koplampen laten branden. moet er nog wat ussen? of gewoon doorlussen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted July 7, 2023 Share Posted July 7, 2023 Bij een 800 FI branden koplampen altijd, tenzij je een geïmporteerde motor hebt, want in sommige landen mocht het niet. Ik meen in Italie Vermoedelijk kan je dan door lussen, want er zit een relais tussen volgens mij. VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tukker Posted July 7, 2023 Share Posted July 7, 2023 Ff kijken in een stroomschema van een WPHB? Ik weet wel dat bij een 750F er standaard maar 1 lamp brand bij dimlicht, bij grootlicht branden er 2 en die lopen dan standaard over een relais. Sommige landen (Italië, Spanje, Engeland) hadden 2 brandende dimlicht lampen (wederom de 750F), maar hadden dan ook 2 relais standaard af fabriek, 1 voor dimlicht én 1 voor grootlicht.. Het 'doorlussen' sloopt in veel gevallen beide schakelaars op den duur. Eerst veelal de linker (schakelaar tussen dim- en grootlicht) en dan de rechter.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AFS Motorparts Posted July 8, 2023 Share Posted July 8, 2023 (edited) Daarnaast moet je even controleren of de niet brandende koplamp geschikt is om als dimlicht te laten branden. Soms is de spiegel zo geslepen dat deze alleen grootlicht bundelt, en als je die mee laat branden krijg je dan enorm veel strooilicht dat tegenliggers absoluut zal verblinden. Edited July 11, 2023 by AFS Motorparts 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted July 8, 2023 Share Posted July 8, 2023 Ik denk dat dit bij de FI wel goed zal zijn omdat de koplamp er in principe voor gemaakt is, maar ik ben het me je eens dat de spiegel in ander gevallen alleen bedoeld is om grootlicht te geven. En dan kun je, net als met dat fijne retrofit Xenon, stellen wat je wil, maar het blijft verblindend. VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smuiger Posted July 8, 2023 Share Posted July 8, 2023 er is een dingetje voor om de verblindende koplamp te dimmen, Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted July 8, 2023 Share Posted July 8, 2023 Alsof het op 40% sterkte niet verblindend is!!!!! Zelfs fietsen hebben tegenwoordig verblindende verlichting. VFRikus 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erwin_1965 Posted July 17, 2023 Author Share Posted July 17, 2023 Iedereen bedankt helaas kleine schuiver gemaakt niet meer nodig 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts