Berrrtje Posted July 8 Share Posted July 8 Hallo vrienden. Ik ben aan het overwegen om volgend jaar een andere bike te kopen,maar ik wil wel in de lijn van de vfr blijven. Hoeveel beter,sneller is dan de vfr 800 ten opzichte van de vfr 750 Gr Bert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bazz Posted July 12 Share Posted July 12 @Berrrtje ik heb je topic vanuit het ledendeel verplaatst naar modelinformatie, dat past beter bij je vraag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoelH Posted July 13 Share Posted July 13 (edited) Beter of sneller kan ik niets over zeggen. Wel dat de 800 injectie heeft i.p.v. carburateurs. Dacht dat verschillen in de specificaties qua koppel en pk's maar minimaal zijn. Gewoon proefritjes maken👍 Edited July 13 by RoelH Link to comment Share on other sites More sharing options...
Armin83 Posted July 13 Share Posted July 13 Ik had voor mijn huidige motor een RC24 1989 en kan bevestigen dat er qua vermogen niet een enorm verschil is. De 750 is ook een geweldig blok en gelijk aan het blok van 800 qua vermogen. Wel is het een stuk moderner om te zien en ziet het er wat strakker uit. Dat is denk ik een kwestie van smaak. Wat vind je wel mooi en wat niet of minder... Succes met je keuze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
748cc Posted July 13 Share Posted July 13 Niet en niet. Denk je aan de fi of de vtec? In beiden gevallen wordt het er niet mooier op...😇 There can be only one.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Armin83 Posted July 13 Share Posted July 13 4 uren geleden, 748cc zei: Niet en niet. Denk je aan de fi of de vtec? In beiden gevallen wordt het er niet mooier op...😇 There can be only one.... Zoals ik zei kwestie van smaak 😉 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berrrtje Posted July 13 Author Share Posted July 13 Tja,heb 2 jaar geleden een schuiver gemaakt,waardoor de kappen flink beschadigd zijn,en aangezien de kosten om dit te herstellen hoger zijn dan de waarde van de motor leek het me beter een andere te kopen,maar dan wil ik wel wat meer vermogen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eric Posted July 13 Share Posted July 13 Het is ook qua rij-eigenschappen vooral een kwestie van smaak. Ik vind de fi wat krachtiger in de lagere toeren en daar houd ik van. De fi voelt ook wat zwaarder en daar houd ik ook van, omdat ik dat prettiger vind voor langere toerritten.. Maar de 750 voelt lichter en wendbaarder en iets meer "racy". die verschillen zijn merkbaar maar niet heel groot. Met beide motoren kun je toeren en sportief rijden; Ik zeg......ga proefrijden en pik je eigen favoriet. Je kunt niet echt verkeerd kiezen.... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted July 13 Share Posted July 13 28 minuten geleden, Berrrtje zei: Tja,heb 2 jaar geleden een schuiver gemaakt,waardoor de kappen flink beschadigd zijn,en aangezien de kosten om dit te herstellen hoger zijn dan de waarde van de motor leek het me beter een andere te kopen,maar dan wil ik wel wat meer vermogen Dus je hebt 2 jaar geleden bewezen dat je niet zo goed kunt rijden en nu wil je graag meer vermogen. 🤣 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berrrtje Posted July 13 Author Share Posted July 13 Dit heeft daar niks mee te maken,heb genoeg kilometers gemaakt. Ik had te maken met een automobilist die schijnbaar een hekel aan motorrijders had. Die ging vol in de rem en reed voor me terwijl er geen verkeer voor hem zat. En aangezien ik geen ABS had,ging mijn voorwiel onder me uit 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tonus Posted July 13 Share Posted July 13 3 minuten geleden, Berrrtje zei: Dit heeft daar niks mee te maken,heb genoeg kilometers gemaakt. Ik had te maken met een automobilist die schijnbaar een hekel aan motorrijders had. Die ging vol in de rem en reed voor me terwijl er geen verkeer voor hem zat. En aangezien ik geen ABS had,ging mijn voorwiel onder me uit Niet best... succes met je keuze.🙂 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
knalselder Posted July 13 Share Posted July 13 Dan lijkt me dat je nu beter kiest voor een motor mėt ABS, beschikbaar vanaf de V-tec. Meer vermogen gaat je volgende keer niet helpen, afstand houden wel 👍. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berrrtje Posted July 13 Author Share Posted July 13 Ach ja,dit topic ging eigenlijk ergens anders over dan mijn rijvaardigheden. Ik kan de Eifel wel dromen,ben in Oostenrijk geweest,dus zo slecht zal het niet zijn De vfr 800 is dus duidelijk niet veel beter(Wel ABS bij de V-tec ) maar dat is geen reden voor mij om over te stappen 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
knalselder Posted July 13 Share Posted July 13 Je geeft zelf aan dat je onderuit bent gegaan omdat je geen abs had, dan lijkt het me logisch dat dat het eerste criterium wordt bij de keuze voor een andere motor. Om in dat kader weer helemaal on topic te gaan: de 800 heeft DCBS (remmen voor en achter gekoppeld om efficiënter te remmen) wat de 750 niet heeft. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Armin83 Posted July 13 Share Posted July 13 Denk en hoop dat Vodoo een grapje maakte met zijn opmerking. Het gebeurt helaas (te)vaak dat ongelukken ontstaan door andermans gedrag en niet door eigen rijvaardigheden. Blijft toch het beste om te rijden en te testen.... Het is dat je ver van Enschede woont anders had je rustig mogen rijden op deze 800fi van mij. Heb je een idee hoe en wat. Mijne heeft wel een powercommander en zou iets vlotter dan een standaard moeten zijn maar dat geeft je wel een idee..... https://www.goedhartmotoren.nl/dynojet-power-commander-v-16-005-12108006 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts