B-one Posted July 11, 2023 Share Posted July 11, 2023 Vandaag een mooi (maar warm, 33 graden) ritje door het Limburgse Land gemaakt. Halverwege bleven ineens alle 4 mijn richtingaanwijzers continu branden. Kreeg ze niet meer uit. Ook met motor helemaal uit (sleutel eruit) bleven ze branden. Alleen door accupolen los te halen gaan ze uit. Lampen, claxon, remlicht werkt allemaal nog correct. Heeft iemand enig idee wat er loos is? Ik hoor het heel graag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted July 11, 2023 Share Posted July 11, 2023 Zijn er misschien alarmlichten opgebouwd? VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoelH Posted July 11, 2023 Share Posted July 11, 2023 Treed het probleem herhaaldelijk op? Toen ik massa problemen had (beruchte gele stekker met alle massa draden uit de frontkuip) stopte mijn motor en bleven de knipperlichten branden en doofde vervolgens langzaam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted July 11, 2023 Share Posted July 11, 2023 Die stekker heeft een FI niet op die plek. VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoelH Posted July 12, 2023 Share Posted July 12, 2023 Oh dat zie ik nu pas🙄. Het stroom circuit wordt in ieder geval niet onderbroken bij uitschakelen contact. Stap 1 knipperlichtschakelaar schoonmaken, als dat niet helpt zit het ergens anders in het elektrisch circuit en kan de zoektocht beginnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
B-one Posted July 14, 2023 Author Share Posted July 14, 2023 Op 11-7-2023 om 16:35, VFRikus zei: Zijn er misschien alarmlichten opgebouwd? VFRikus Er zit een spy-ball alarm op. Maar wordt al heel lang niet meer gebruikt. Is niet 'actief'. Link to comment Share on other sites More sharing options...
B-one Posted July 14, 2023 Author Share Posted July 14, 2023 Op 11-7-2023 om 16:38, RoelH zei: Treed het probleem herhaaldelijk op? Toen ik massa problemen had (beruchte gele stekker met alle massa draden uit de frontkuip) stopte mijn motor en bleven de knipperlichten branden en doofde vervolgens langzaam. Niet herhaaldelijk, maar continu. Heb nu de accu los gehaald. Dan uiteraard niet. Maar als ik hem weer aansluit, branden ze weer alle 4. Ze blijven overigens fel branden. Ze doven niet. Claxon, koplamp, remlicht en achterlicht werken naar behoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
B-one Posted July 14, 2023 Author Share Posted July 14, 2023 Op 12-7-2023 om 09:32, RoelH zei: Oh dat zie ik nu pas🙄. Het stroom circuit wordt in ieder geval niet onderbroken bij uitschakelen contact. Stap 1 knipperlichtschakelaar schoonmaken, als dat niet helpt zit het ergens anders in het elektrisch circuit en kan de zoektocht beginnen. Met knipperlichtschakelaar bedoel je 'gewoon' de unit op het stuur? Dus onder de richtingaanwijzerknop? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoelH Posted July 14, 2023 Share Posted July 14, 2023 (edited) Lijkt erop dus dat er een verbinding is met de verlichting rechtstreeks op de accu zonder dat het door je knipperlicht schakelaar + relais gaat. Grote kans dat het alarm de boosdoener is. Deze zitten ook rechtstreeks op de accu, want deze moeten uiteraard kunnen werken als de motor niet op contact staat. Met een bak herrie en knipperende lampen wanneer deze wordt geactiveerd? Alarm ertussen uit slopen, verbindingen weer terug brengen zoals ze origineel waren. Dingen geven vaker problemen dan dat je er wat aan hebt (mijn mening). Denk dat er bij 1 van de aansluitingen iets is aan elkaar gebakken waardoor je nu een continu stroomkring hebt waardoor je lampen blijven branden. (dit is trouwens puur speculatie, kan het ook helemaal mis hebben) Ja unit op het stuur schoonmaken kan nooit kwaad, als je niet 1 2 3 weet waar het van komt is onderdelen 1 voor 1 uitsluiten een manier om het probleem te vinden. - lampen vervangen door led? - alarmverlichting oftewel gevaren verlichting opgebouwd? Deze had de 800fi volgens mij niet altijd (afhankelijk bouwjaar) 4e post https://www.vfrdiscussion.com/index.php?/forums/topic/94167-hazard-lights/ misschien daar een storing in Edited July 14, 2023 by RoelH Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted July 14, 2023 Share Posted July 14, 2023 Knipperlichtschakelaar schoon maken zal niet helpen, want die hoort geen voeding te krijgen als de motor niet op conatct staat. VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
B-one Posted July 15, 2023 Author Share Posted July 15, 2023 Dus....... meest reële optie is het spy-ball alarm? Eruit met dat ding dus. Heb alleen helemaal geen verstand van electronica (en geen gereedschap daarvoor). Weet iemand een plek waar ik terecht kan? Liefst in de buurt van Eindhoven/Tilburg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted July 15, 2023 Share Posted July 15, 2023 Trek de voeding van dat ding eens los als de lampen branden. Als ze uitgaan weet je het. Neem aan dat de Spyball middels de knippers even laat zien dat hij actief is. VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
B-one Posted July 15, 2023 Author Share Posted July 15, 2023 Ga ik proberen. Tnx! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madfred999 Posted September 10, 2023 Share Posted September 10, 2023 @B-one Nog iets kunnen vinden, probleem opgelost? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts