Jump to content

Vloeibare pakking

Frankie 60
 Share

Recommended Posts

Ik moet mijn olieleidingen naar de oliekoeler vervangen van deVFR 800 uit 2001, ik heb siliconenpakking Dirko ht, wat is de droogtijd van dat spul voordat ik kan gaan rijden

Smuiger, bij het bestellen van de leidingen werd dit aanbevolen, vandaar, wat had ik anders moeten hebben🤔

En ik heb daar geen verstand van 🙈, succes Frank :thumpup: 

Ik zou er geen vloeibare pakking tussen doen is nergens voor nodig zitten O-ringen (nummers 8 en 9 tekening) tussen.

Gewoon goed schoonmaken en er weer opzetten zonder vloeibarepakking

oliekoeler.thumb.jpg.d04c141ff8023e0bfed050d26bb1ef25.jpg

Precies dat, goed schoonmaken en nieuwe O-ringen. Dan is alles weer goed voor de komende 22 jaar.

• Like 1

Rubber pakkingen in combinatie met vloeibare is een slecht idee, het rubber wordt door de vloeibare vaak keihard en verliest zijn functie.

VFRikus

Edited by VFRikus

Inderdaad, heb het circus uit elkaar gehaald, en er bleken O ringen in te zitten, tube siliconen kit voor niks erbij gekocht, overigens wel op advies van de leverancier 🤨 let wel op bij demontage van de oliekoeler☝️, boutjes zitten ( althans bij de mijne) vast gerot😫en zijn dus afgebroken, en moest dus aan een andere koeler😒maar  iedereen bedankt voor de  reactie 👍

7 uren geleden, Smuiger zei:

Ehm,  waarom dat spul?

• Like 2
  • Thanks 1

18 uren geleden, VFRikus zei:

Rubber pakkingen in combinatie met vloeibare is een slecht idee, het rubber wordt door de vloeibare vaak keihard en verliest zijn functie.

Toch is het voorschrift bij bv installatie van klepdekselpakking.

@Frankie 60 Volgens het WPHB staat bij montage oliekoerer: nieuwe o-ringen monteren en deze insmeren met motorolie.

• Like 1
  • With Stupid 1

Share

• Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

• Create New...