Frankie 60 Posted August 6, 2023 Share Posted August 6, 2023 Ik moet mijn olieleidingen naar de oliekoeler vervangen van deVFR 800 uit 2001, ik heb siliconenpakking Dirko ht, wat is de droogtijd van dat spul voordat ik kan gaan rijden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smuiger Posted August 6, 2023 Share Posted August 6, 2023 Ehm, waarom dat spul? Link to comment Share on other sites More sharing options...
crossrunner Posted August 6, 2023 Share Posted August 6, 2023 Ik heb je topic verplaatst van overlijden naar techniek algemeen. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie 60 Posted August 6, 2023 Author Share Posted August 6, 2023 😱wat stom van mij🫣bedankt👍 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie 60 Posted August 6, 2023 Author Share Posted August 6, 2023 Smuiger, bij het bestellen van de leidingen werd dit aanbevolen, vandaar, wat had ik anders moeten hebben🤔 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smuiger Posted August 6, 2023 Share Posted August 6, 2023 Nah vraag me af waar dat moet. Ik heb een hekel aan vloeibare pakking Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petrovski Posted August 6, 2023 Share Posted August 6, 2023 En ik heb daar geen verstand van 🙈, succes Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
klein Posted August 6, 2023 Share Posted August 6, 2023 Ik zou er geen vloeibare pakking tussen doen is nergens voor nodig zitten O-ringen (nummers 8 en 9 tekening) tussen. Gewoon goed schoonmaken en er weer opzetten zonder vloeibarepakking Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoelNL Posted August 6, 2023 Share Posted August 6, 2023 Precies dat, goed schoonmaken en nieuwe O-ringen. Dan is alles weer goed voor de komende 22 jaar. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted August 6, 2023 Share Posted August 6, 2023 (edited) Rubber pakkingen in combinatie met vloeibare is een slecht idee, het rubber wordt door de vloeibare vaak keihard en verliest zijn functie. VFRikus Edited August 6, 2023 by VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie 60 Posted August 6, 2023 Author Share Posted August 6, 2023 Inderdaad, heb het circus uit elkaar gehaald, en er bleken O ringen in te zitten, tube siliconen kit voor niks erbij gekocht, overigens wel op advies van de leverancier 🤨 let wel op bij demontage van de oliekoeler☝️, boutjes zitten ( althans bij de mijne) vast gerot😫en zijn dus afgebroken, en moest dus aan een andere koeler😒maar iedereen bedankt voor de reactie 👍 7 uren geleden, Smuiger zei: Ehm, waarom dat spul? 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Firefly Posted August 6, 2023 Share Posted August 6, 2023 This, waar ligt het belang van verkoop? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smuiger Posted August 6, 2023 Share Posted August 6, 2023 en wie adviseert dit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
748cc Posted August 7, 2023 Share Posted August 7, 2023 Link to comment Share on other sites More sharing options...
V4 Rosso Posted August 7, 2023 Share Posted August 7, 2023 18 uren geleden, VFRikus zei: Rubber pakkingen in combinatie met vloeibare is een slecht idee, het rubber wordt door de vloeibare vaak keihard en verliest zijn functie. Toch is het voorschrift bij bv installatie van klepdekselpakking. @Frankie 60 Volgens het WPHB staat bij montage oliekoerer: nieuwe o-ringen monteren en deze insmeren met motorolie. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts