Jump to content

Racen met een RC45

rbreen
 Share

Recommended Posts

Voor de liefhebbers

Ik kwam deze tegen op YouTube misschien zijn er meer mensen die dit wel dromen van zo”n RVF  over het circuit jagen.

Ook een leuk kijkje achter de schermen of eigenlijk het kuipwerk.

De voorbereiding

Circuit dag

Enjoy!

• Like 3

Voor diegenen die erbij zijn... (waaronder ikzelf 😁) zo'n RC 45 is binnenkort op de Manx te horen!

Zo'n zin in om het ding volgas voorbij te horen huilen op bijv. Sulby straight... kippenvel...

(voor de onwetenden, de Manx - of MGP - is de classic versie van de TT op het Isle of Man, welke het laatste weekend van augustus verreden wordt.. De topper die hierop zou rijden is Lee Johnston, maar naar een eerdere crash 'on the roads' is die uitgeschakeld - hersteld van zijn verwondingen -  en hebben ze Nathan Harrison bereid gevonden te racen. Nathan - lokale jongen van IoM - staat dit jaar onder contract bij Honda UK, naast de zijde van John McGuinnes, en het team van Honda UK neemt deel aan o.a. div. beroemde roadraces als de TT, maar ook de NW200 e.d. races..

image.thumb.png.57c32ccd881e89467cf43868c8619730.png

• Like 1
  • Thanks 1

8 uren geleden, Tukker zei:

Voor diegenen die erbij zijn... (waaronder ikzelf 😁) zo'n RC 45 is binnenkort op de Manx te horen!

Zo'n zin in om het ding volgas voorbij te horen huilen op bijv. Sulby straight... kippenvel...

(voor de onwetenden, de Manx - of MGP - is de classic versie van de TT op het Isle of Man, welke het laatste weekend van augustus verreden wordt.. De topper die hierop zou rijden is Lee Johnston, maar naar een eerdere crash 'on the roads' is die uitgeschakeld - hersteld van zijn verwondingen -  en hebben ze Nathan Harrison bereid gevonden te racen. Nathan - lokale jongen van IoM - staat dit jaar onder contract bij Honda UK, naast de zijde van John McGuinnes, en het team van Honda UK neemt deel aan o.a. div. beroemde roadraces als de TT, maar ook de NW200 e.d. races..

image.thumb.png.57c32ccd881e89467cf43868c8619730.png

Goeie achtergrond info, dit is inderdaad waar de video over gaat, dit is van het YouTube kanaal van Lee Johnston die ineens veel meer tijd heeft om te vloggen. 

Veel plezier daar bij de race als je hem in het echt voorbij hoort en ziet komen!

• Like 1

• 4 weeks later...

Toch maar even een mooi plaatje vanuit Isle of Man meegenomen...

125460549_01MooieRFVindepits!.thumb.JPEG.6caefbc0f13b84f4afed85f37f76712b.JPEG

Jammergenoeg kan ik een korte clipje hier niet posten (te groot), maar daar komt deze RC45 dan aanjanken op snelheid...😍

• Like 7

Er zijn weer 2 video’s behind the scenes van Lee Johnston tijdens de TT. Ik begrijp dat ze zelf erg tevreden zijn ondanks technische tegenslag (het motorblok van de ‘beste’ RC45 was vast gelopen). Versnellingsbak van de ‘reserve’ fiets vervangen en toch nog vijfde geworden….

TT Isle of Man deel 1

TT Isle of Man deel 2

Enjoy

• Like 2

• 2 weeks later...
Op 5-9-2023 om 20:40, Tukker zei:

Toch maar even een mooi plaatje vanuit Isle of Man meegenomen...

Jammergenoeg kan ik een korte clipje hier niet posten (te groot), maar daar komt deze RC45 dan aanjanken op snelheid...😍

Wel apart dat schakelsysteem met schakelpedaal rechts en verbindingsstang naar links. De linkervoet van de piloot heeft zeker ook al wat te verduren gehad.

Edited by V4 Rosso

Had ik het geheel niet eens op gelet @V4 Rosso 😁, vond het gewoon donders mooi dat ik zo dicht bij een toch wel exclusieve fiets stond, naast en pratende met Nathan...

Maar idd, Nathan Harrison heeft geen vrijheid in zijn linker enkel..

“In 2015 I had a big crash at the age of 16, I ended up breaking both my femurs, my left lower tibia and fibia, I shattered my ankle, both of my collarbones and my lower back… that was all from one crash,” Harrison said in an exclusive interview with BikeSocial.

“So, I ended up spending a good few months in Royal Liverpool hospital, I had over 40 hours of operations and now my left ankle is fused, so I have a right hand gear change like Hutchy.

• Thanks 1

Share

• Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

• Create New...