tommy Posted September 16 Share Posted September 16 (edited) Om mijn verlichtings knop (rechts) te fixxen wil ik de bar einds losmaken om toegang te krijgen tot de knop en zijn mechaniek. Filmpje gevonden over weliswaar een vtec maar lijkt redelijk hetzelfde te zijn, rechter handlebar van de poot wippen, daarna bar eind eruit en gaskabelhuisje van de pijp halen zodat je er vrolijk bij kan. Helaas kan ik dus met geen mogelijkheid de bar end los krijgen, dat ding zit vaster dan mn huurhuis. Wat is enigzins een werkbare techniek om nog te proberen voordat ik de schroef kapot draai? Slag schroevendraaier kopen bij de gamma (https://www.gamma.nl/assortiment/gamma-slagschroevendraaier-ph-2-3-sl-8-10/p/B401278) ? edit: heb laatst de linker kant gedaan voor het knipperlicht knopje, en dat was best te doen, daarbij hoefde ook niet de hele boel van het stuur af, is het mogelijk dit te doen zonder de boel van het stuur te trekken? het kabeltje eracher lijkt veel te los maar er zijn hier vast mensen met meer ervaring met dit soort dingen in een 2001 VFR Edited September 16 by tommy Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted September 16 Share Posted September 16 Slagschroevendraaier heb ik hier (Den Haag) wel liggen, en ik wil je er ook bij helpen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy Posted September 16 Author Share Posted September 16 Zou het daarmee goed lukken? Of slopen we het schroefgat helemaal? Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted September 16 Share Posted September 16 (edited) Ik zou het eerst met een goed passende JIS schroevendraaier proberen. Edit: volgens mij kan de schakelaar van het stuur zonder het handvat eraf te halen. Edited September 16 by voodoo 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy Posted September 16 Author Share Posted September 16 (edited) Hier een voorbeeldje van wat ik zat te volgen, je ziet hier ook hoe dicht de schakelaar op de handlebar zit, zit volgens mij ook niet heel veel slack achter om hem goed vrij te krijgen om er ff lekker ff wat vet op te smeren en goed schoon te maken Edited September 16 by tommy Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy Posted September 16 Author Share Posted September 16 (zie ook de bui wel hangen dat de grip zelf zo vast als een huis zit, weinig trek in het los te snijden oid, bleh) probleem is voornamelijk dat ik van de week mn lampjes voor vervangen heb en normaal niet aan die licht switch zit en rijdt eigenlijk altijd met lampen aan, maja toen moest ik natuurlijk even testen, en nu gaat het niet meer op vol licht natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted September 16 Share Posted September 16 De grip zelf hoeft er natuurlijk niet af, die zit op je gasdraaidinges. Ik denk trouwens dat er voldoende overlengte op de kabels zit om de schakelaar goed te kunnen servicen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy Posted September 16 Author Share Posted September 16 Ben even aan het afkoelen, ga zo nog wel ff spieken met de handlebar los, knopje eraf wippen en zien hoever ik kom als de zon een beetje wegdraait. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy Posted September 16 Author Share Posted September 16 Al vraag ik me af of ik hem langs de handelbar krijg Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy Posted September 16 Author Share Posted September 16 Dat gaat dus niet hehe, wel schakelaar in kunnen spuiten en deze gaat voorlopig goed soepel met wat wd 40 tot ik die bar end er later is aftrek/krijg/zaag. gek genoeg werkte de lamp nog niet op normale verlichting, tot ik met de groot licht knop ging spelen, daarna gingen ineens de h4tjes meespelen, wtf. Helaas weinig licht meer dus ff snel de andere stuurhelft los getrokken en die ook ff snel ingespoten, nu lijkt alles goed te werken. klopt het dat alle drie de lampen aan gaan? Dus de twee h4’s en het kleintje er tussen in? Of fikt die motor straks af op d bedrading en sluiting in alle verweerde schakelaars? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Case Posted September 17 Share Posted September 17 (edited) Dat kleine lampje in het midden is je “daglicht” dat samen met de achterlichten aan gaat bij de eerste stand van de lichtschakelaar rechter stuurhelft. Tweede stand is dimlicht en schakelaar linker stuurhelft is grootlicht. Ik weet niet wat je allemaal aan het doen bent, maar het is onzin om alles los te halen. Heel veel ruimte is er niet, maar als je de gaskabels wat losser zet zou je er goed bij moeten kunnen. WD40 gaat je niet helpen en maakt het erger binnenkort. Het ontvet. Schakelaars helemaal uit elkaar halen, contacten schoonmaken en monteren met zuurvrije vaseline is de enige goede oplossing om er voor 20 jaar vanaf te zijn. Let op: er zitten kleine veertjes en kogeltjes in, raak je die kwijt dan ben je verder van huis. Je hebt meerdere voorgangers en op het forum is e.e.a. te vinden hierover. Zoek maar eens op “schakelaar “. Edited September 17 by Case Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy Posted September 17 Author Share Posted September 17 Soms heb je te maken met werken in daglicht en dan moet het gewoon ff kort werken, en dan werkt wd40 prima voor een paar daagjes. Met vallen en opstaan worden we wijzer, daarom de vraag hier. Heb paar weken terug de blinkerknop ingevet en die werkt perfect, dus deze komt vanzelf in een paar daagjes, maar wil niet rijden zonder lampies in de tussentijd. Goed idee van die gaskabels, na een halve dag in de zon tobben eigenlijk dat idee zelf afgedaan als te lastig voor noobje Tommy om weer in elkaar krijgen, maar zal daar naar kijken, thanks. Je zegt wel dat die middelste dus niet moet werken op de 2de stand, als je zoekt op internet praten mensen voornamelijk over de 2 grote en niet over het kleintje. Ik heb nooit alle lampjes aangehad en kan me simpel weg niet herinneren of die middelste altijd al brande op de 2de stand, dan maar lampjes ff uithouden tot ik er weer bij kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
klein Posted September 17 Share Posted September 17 Heb even een paar foto's gemaakt Stadslicht Dimlicht Grootlicht 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tukker Posted September 17 Share Posted September 17 stadslicht brand altijd bij ingeschakelde verlichting, gaat niet uit bij groot licht.. Zijn je lampen wellicht doorgelust? Dat kan wel de 'storing' verklaren, maar in principe kan de storing in beide stuurschakelaars zitten.. De spanning voor de lampen wordt via de rechter schakelaar naar de linker gevoerd, en daar heb je de stand tussen normaal en groot licht. En met jouw uitspraak dat je moest spelen met de schakelaar, zou ik als eerste gokken dat het de linker schakelaar is die (wellicht) problemen geeft, en niet de rechter... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts