Jump to content

Hulp gevraagd bij monteren zij-kofferrek Honda VFR800 VTEC (2003)

Robert-Jan
 Share

Recommended Posts

Beste Viffers,

Zo druk met het regelen van allerlei zaken voor de club dat je tijd te kort kom voor jezelf.

Is er iemand die mij aanstaande zondag zou willen helpen met het monteren van mijn zij-kofferrek voor op mijn VFR800 VTEC?

Zaterdag zou ik meerijden met de De Weerribben route, dus blijft voor mij zondag over. (In het ergste geval laat ik de zaterdagrit vallen [sorry], omdat kofferset voorrang geniet i.v.m. Fred Schoenmakers Weekend).

Dit is wat ik heb inclusief natuurlijk een VFR.

Ik woon vlakbij Schiphol, maar met een VFR ben je zo overal in Nederland, dus ik kom graag naar je toe.

image.thumb.jpg.8cf6bf9f01ec1dd55fe23f83a2bfa0e2.jpg

Ik ben het weekend weg, maar zondag aan het eind van de middag of in de avond ben ik wel weer thuis en kan ik je wel helpen.

ik heb het ook zelf gemonteerd (ben niet zo'n sleutelaar) en het enige wat mij niet lukte was de beugel die onder het achterlicht moet, dat is een aparte constructie

die had ik ff met een stalen strip overbrugd en die beugel heeft Johan later voor mij alsnog gemonteerd.

voor de rest niet zo moeilijk.

heb je er ook bouten bij om ze vast te zetten? en de rubbers voor ertussen?

anders wordt het wel heel erg MacGyveren..

kofferset ontbrekend2.jpg

@Bazz Bedankt voor de afbeedling.

Ik heb op mijn VFR ook de topkofferset zitten. Die zit reeds gemonteerd. Ik zal zorgen voor een foto.

Als ik naar de tekening hierboven kijk van Bazz, dan mis ik:

Onderdeel 4, 5 & 7.

Onderdeel 6. (10 heb ik wel in tweevoud).

Onderdeel 13.

Onderdelen 14 en 15, tenzij die al gemonteerd zitten op mijn motor (maar weet ik niet).

Het lijkt erop dat tijdens de montage een bezoek aan een Doe-Het-Zelf zaak noodzakelijk is om aanvullende componenten te kopen.

Component 4 na maken lijkt me ook wel een dingetje.

Edited by Robert-Jan

@voodoo

@Smuiger

Op basis van de dingen die er nog gedaan moeten worden, lijkt het mij het verstandigst om zondag de hele dag te kunnen benutten.

Super bedankt Voodoo voor je aanbod.

Op basis van bovenstaande hoop ik naar Smuiger toe te mogen rijden met mijn rekje en dan hoop ik dat ik zondagavond dit topic op kan vrolijken met een foto van een mooi gemonteerd zij-kofferrek.

Edit.

Smuiger. Helemaal vergeten te bedanken. Dank ook voor jouw hulp.

Edited by Robert-Jan

no 4 zou al op de motor kunnen zitten, dat weet ik niet meer, dat losse plaatje wat jij tussen die twee beugels er al op hebt zitten is essentieel

5 en 7 lijken me niet echt essentieel?

no 6 in tweevoud klopt, links en rechts 😉

14 en 15 die rubbers zitten volgens mij al onder je topkofferrek als het goed is

• Like 1

je bent Welkom hoor.  Wel eerst F1 kijken maar das vroeg klaar.  Dingen maken is niet mijn sterkste punt maar er is wel een voorraad boutjes en allerhande waar vast wat tussen zit

@Robert-JanIk kan ook wel helpen, dat is geen sleutelen :schater: dus dat moet ik wel kunnen flikken 🤣.

Laat maar weten als je zondag mijn hulp wil, ik kan naar je toe komen. :thumpup:

Het gaat vooral om het  maken van dat plaatje wat ik op tekening zie en wat bouten en moeren. Anders rijdens we in de middag naar een Gamma, Praxis of andere doe-het-zelf-zaak om wat van die handel te kopen. Ringen en zo.

De meeste dhz zaken hebben geen staalplaat in het assortiment, koop dan vooral geen alu plaat (dat hebben ze meestal wel). Alu scheurt veel te makkelijk bij deze toepassing. 

• Like 1

Share

• Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

• Create New...