Jump to content

Segment op de tankkraan.

Ron-vfr
 Share

Recommended Posts

Met wat gepriegel de staaldraden op de draaiknop in de geleiding gekregen en het zadel weer losgehaald om de kraan te bekijken .

Op het schroefgat wat de kraan bedient zit een klein stukje wat rond is en overeenkomt met dat deel wat erop geschroefd moet worden .  De kraan zou nu dicht moeten staan daar ik hem 1 slag naar rechts heb gegeven. Als ik de kraan 1 slag naar links zou doen dan neem ik aan dat de kraan dan open staat . In welke positie zou het deel wat op dat vierkante asje gaat moeten staan. Dit omdat er een pijltje juist de andere kant op wijst. En dan.... in welk gat gaat de juiste kabel ?

20230919_151051.jpg

8 minuten geleden, V4 Rosso zei:

Pijl naar beneden: open

Naar voor: dicht

Naar boven: reserve

Morgen maar eens proberen. Dankje👍

Dienen de staalkabeltjes beiden dezelfde kant opgewonden te worden of elk tegenstrijdig van elkaar ... zoals nu .

Aan de voorzijde waren de staalkabeltjes los en weet niet hoe ze op het katrol te spannen . ( ook bij de kraan tast ik in het duister op het moment )

20230921_164412.jpg

Edited by Ron-vfr

"" [quote]

Dave, Geen punt, en geen paniek.

Zet de kraan op de kuip op off, en zorg dat het pijltje op de tank forward wijst(off stand).

Draai nu aan de kraan op de kuip, en de trekkende kabel leg je bovenlangs in het onderstse gat op de kraan op de fueltank. (dat is de A kabel).

Deze A kabel geleid je over wiel van de benzinekraan en zet je in de onderste kabelbus gat.

Door het draaien van de benznekraan op de kuip kan je spanning varieeren in de kabels zodat je de B kabel onderlangs in het bovenste gat kan zetten op de fuel tank.

A kabel is de trek kabel en de B kabel is de reverse kabel, wanneer je er mee bezig bent op deze manier wijst het zichzelf, en heb je binnen no time de boel weer werkend en dicht.

groeten

Lex

3 maart 2013 aangepast door Essers_68

""[/quote]

Na deze gevonden te hebben ,niet kunnen reageren omdat deze gesloten was , zonet WEER aan de gang gegaan ermee en op de kraan zitten ze nu......als het goed is🧐 . Nu even in de wirwar omtrent het voorste deel...de schakelaar ..... ( mijn vrouw zei net dat ik ook geen sjoege heb van breien .....😂 )

welke gaat boven en welke onder en in welke stand zou de schakelaar moeten staan.

:edit:

zijn hier ook tekeningen-foto's of filmpjes van ?

Edited by Ron-vfr

🤣 tja...het moest voorelkaar...anders slaap ik niet en om nou vannacht om 3 uur nog te gaan sleutelen zag ik niet zitten.....dus m'n vfr maat gebeld en na een uur getier waren we eruit en zat het hoe het zitten moet😂 . Wat wel gelijk opviel is dat het wat zwaar draait maar wd40 zal dat wel oplossen😂 .

Thx voor tot zover🙈👍🫶

• 4 months later...

De kabeltjes zaten verdraaid vast ,door stilstand, en er was geen beweging in te krijgen dus fiks met wd40 aan de gang gegaan en zijn weer lekker gangbaar.....en natuuuurlijk..

.....de kabels en katrollen losgehaald zonder te kijken of foto's te maken.....

Wat is de langste kabel en loopt deze bovenlangs of onderlangs ? Of zijn beide kabels even lang ...?

Want nu tast ik in het duister....normaliter ben ik best wel van fototjes maken...🤣

• Like 1

Een beetje geluk en wijsheid van m'n maat Rob(vfr...interceptor ?) Maar het zit weer hoe het hoort en goed gangbaar. De enige wegtrekker dat ik had was het weer monteren van de beugel van de knob ....die drie schroefjes zijn best een ergernis🧐

• Like 2

Share

• Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

• Create New...