rbreen Posted November 1 Share Posted November 1 Ik ben op zoek naar ervaring met een Bagster of Topsellerie zadel upgrade. Ik heb een extra zadel voor mijn VFR750 liggen en ik overweeg dat ding op te sturen naar Frankrijk voor een make-over met als reden: comfort, niet persé het uiterlijk. Ik wil voor de gel versie of bij Bagster het Bultex schuim gaan. Nu rijd ik eigenlijk altijd alleen en ik vind het mooier met het kapje erop (seat cowl, weet het nederlandse woord effe niet) maar nu vroeg ik me ineens af of dat überhaubt nog wel past met zo'n halve rugleuning die beide aanbieders bouwen voor je onderrug. Ik snap dat het zadel eigenlijk te mooi is om af te dekken, toch ben ik dat van plan. Iemand enige ervaring hier? En qua comfort voorkeuren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulvfr Posted November 2 Share Posted November 2 Helaas, dat gaat dan niet meer passen. het gedeelte waar je billen tegenaan steunen wordt verhoogd en het duogedeelte daarop aangepast, dus ook hoger, waardoor de kap niet mooi gaat afsluiten. je kunt ook vragen of ze alleen jouw witgedekte kunnen aanpassen en achter niet zodat de kap blijft passen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbreen Posted November 3 Author Share Posted November 3 Bedankt voor de feedback! Maakt de oplossing van Bagster nog verschil hierin tov de oplossing van Topsellerie? Ik werd hierop eigenlijk gewezen door de configurator van Bagster die een voor mij onduidelijke vraag stelde: Waar zeg ik nu 'ja' tegen eigenlijk? Maar gelukkig kun je op de 'i' drukken en krijg je de volgende extra informatie: Ik weet nu niet of ze nu rekening er mee gaan houden of dat je kapje mee moet sturen of willen ze communiceren dat je zelf je kapje passend moet maken. En op de site van Topsellerie zie ik hier dan weer helemaal niets over. Maar als er nog anderen op het forum zijn met ervaring en/of gefundeerde meningen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert-Jan Posted November 3 Share Posted November 3 In Den Haag zit een firma Tijger Leathers. HIER KLIKKEN Die jongens doen alles zelf en zeer zeker ook motorzadels. Je zou met hen kunnen overleggen wat je wenst. Ik weet van iemand anders dat hij bijvoorbeeld een week met wat testmaterialen OP zijn bestaande niet gmodificeerde zadel heeft rondgereden om te ontdekken wat hij fijn vond zitten. Pas daarna zijn ze zijn zadel gaan aanpassen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
John B Posted November 6 Share Posted November 6 Ik heb een bagstar zadel gekocht bij premium motors in Apeldoorn. Kapje past niet meer op de vfr 800 VTec . Maar hadden zadel op voorraad oude zadel inleveren nieuwe meenemen. Succes 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRouge Posted November 6 Share Posted November 6 Ik had een Sargent zadel, hier past het kapje perfect op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbreen Posted November 6 Author Share Posted November 6 38 minuten geleden, VFRouge zei: Ik had een Sargent zadel, hier past het kapje perfect op. Sargent is een nieuwe naam voor mij, ik zal eens op internet zoeken.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbreen Posted November 6 Author Share Posted November 6 40 minuten geleden, VFRouge zei: Ik had een Sargent zadel, hier past het kapje perfect op. Ik zie dat het Noord-Amerikaans is (hoge transportkosten en import heffingen) en alleen voor de VFR800 serie, ik heb een 750 uit '94. Toch bedankt voor de suggestie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRouge Posted November 7 Share Posted November 7 Ik was ff vergeten welk type dat je hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts